KAMU İHALE KURULU KARAR ÖZETLERİ

  1. Andeğeri içerisinde işçilik maliyetlerinin de bulunmasının mükerrer fiyat farkı ödenmesine sebebiyet vermemektedir.
  2. 4735 sayılı Kanunun 20 nci maddesinin (a) bendine istinaden gecikme cezası uygulanan ve cezalı çalışma süresi 15/4/2022 tarihinden sonra fakat 13/5/2022 tarihinden önce sona eren sözleşmelere ilişkin olarak sözleşmenin 4735 sayılı Kanunun Geçici 6’ncı maddesindeki diğer koşulları sağlaması kaydıyla feshedilebilir.
  3. İdareden kaynaklanan nedenlerle veya mücbir sebep hallerinin ortaya çıkması üzerine yükleniciye süre uzatımı verildiği durumlarda, uzatılan sürede Fiyat Farkına İlişkin Esasların ilgisine göre 7 nci, 8 inci ve 9 uncu maddeleri uygulanmaksızın sadece artırımlı fiyat farkı hesaplanması ve bu hesaplamanın Esasların 6 ncı maddesindeki hükümler çerçevesinde yapılması gerekmektedir
  4. Yüklenici tarafından yazılı olarak yapılan başvurudan artırımlı/ek fiyat farkından hangisinin/hangilerinin hesaplanması talebinde bulunulduğu açık bir şekilde anlaşılıyorsa, yüklenicinin açık şekilde anlaşılan bu iradesi doğrultusunda işlem yapılması; yüklenici tarafından yazılı olarak yapılan başvuruda talep edilen fiyat farkı türünün açıkça belirtilmediği hallerde ise, anılan Kanun maddesinin amacı göz önünde bulundurularak, Esaslardaki şartların sağlanması kaydıyla, sözleşmelerin talebe konu kısımları için (varsa) ek fiyat farkının ve/veya artırımlı fiyat farkının Esasların ilgili hükümleri dikkate alınarak ayrı ayrı hesaplanması gerekmektedir.
  5. 1)Pilot ortak tarafından yeterliğinin tevsiki amacıyla devralma yoluyla birleşilen ve tasfiyesiz sona eren şirkete ait iş deneyim belgesi sunabileceği; bu durumda iş deneyim belgesi sahibi şirket birleşme nedeniyle tasfiyesiz sona ereceğinden 4734 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin üçüncü fıkrası uyarınca tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine en az bir yıldır sahip olma şartının sağlanmasının fiilen mümkün olmayacağı, dolayısıyla belge sunumunda anılan şartın aranmaması gerekmektedir

2) Pilot ortak tarafından yeterliğinin tevsiki amacıyla sunulan iş deneyim belgesinin, Yönetmeliğin 49 uncu maddesinde yer verilen hükümler dikkate alınarak, belgeye konu işin ihale tarihinin içinde bulunduğu aydan bir önceki aya ait endeksin, söz konusu iş deneyim belgesinin idareye sunulduğu tarihin içinde bulunduğu aydan bir önceki aya ait endekse oranlanması suretiyle bulunan katsayı üzerinden güncellenmesi gerektiği, yeterlik kriterlerinin ise devredilen sözleşmelerde olduğu gibi ilk sözleşme bedeli herhangi bir güncelleme işlemine tabi tutulmaksızın dikkate alınması gerekir.

  1. 4735 sayılı Kanunun geçici 6 ncı maddesinin 15/4/2022 tarihinde yürürlüğe girdiği, bu çerçevede sözleşmelerin anılan Kanun kapsamında devam eden sözleşme olarak nitelendirilebilmesi için işin kabulü/geçici kabulünün 15/4/2022 tarihi ve sonrasında onaylanmış olması gerekmektedir
  2. 1- Elektrik enerjisi alım ihalelerinde teklif birim fiyatın, EPDK tarafından ilan edilen ve idarenin bağlantı gerilim seviyesine, abone grubuna, tarife sınıfına ve tek veya çok zamanlı olma durumuna ilişkin, KDV hariç diğer vergi ve fonlar dikkate alınmak suretiyle, diğer bir ifadeyle tüm maliyet unsurları dâhil olacak şekilde (piyasa takas fiyatı, yenilenebilir enerji destekleme mekanizması, KDV hariç tüm vergi ve fon payları ile dağıtım bedeli vb.) alınmasına, ayrıca idarenin mali yükümlülüklere ilişkin muafiyet/muafiyetlerinin bulunması durumunda bu muafiyet/muafiyetlere Tip Sözleşme’nin ilgili maddesinde yer verilmesi gerekir.

2- Elektrik enerjisi alımı ihalesinin iptal edilmesi veya elektrik enerjisi alım sözleşmesinin feshi durumunda idarece yeni ihale sürecindeki ihale ilan süresi ile tekliflerin değerlendirilmesi ve sözleşmenin imzalanmasına ilişkin süreler dikkate alınarak elektrik enerjisi ihtiyacının 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 22’nci maddesi ve Kamu İhale Genel Tebliği’ndeki hükümler ile ilgili mevzuat esas alınarak doğrudan temin yöntemiyle sağlanabilir.

  1. Sözleşmenin feshine ilişkin karar verilmesinde 15/4/2022 tarihi itibarıyla onaylanmış hakediş tutarlarının dikkate alınması gerektiği, hakediş tutarının doğruluğuna dair tereddüt hasıl olduğunda sahada yapılan imalatlar ve/veya imalatlara dair tutulan kayıtlara istinaden fesih kararına esas olmak üzere söz konusu hakediş tutarında sonradan değişiklik yapılmamaktadır
  2. Sermayesinin tamamı için hamiline yazılı pay senedi ihraç eden anonim şirketler açısından; sermayesinin tamamının hamiline yazılı paylardan oluştuğunu gösteren esas sözleşmenin ilgili bölümünün EKAP’a yüklenmesi kaydıyla, pay defteri ile dayanağı yönetim kurulu karar defterinin EKAP’a yüklenmesi zorunluluğunun bulunmadığına karar verilmiştir
  3. Yüklenicinin kusuru olmaksızın feshedilip tasfiye edilen yapım işlerinde, tasfiye onay tarihi itibarıyla gerçekleştirilen işin tutarının %80’i oranında denetleme ve yönetme görevinde bulunan mimar veya mühendislere iş denetleme/yönetme belgesinin düzenlenebileceğine karar verilmiştir
  4. . a1 katsayısı belirlenirken;
  5. a) Kâr ve genel gider hariç yaklaşık maliyet tutarı bakımından, yaklaşık maliyetin %7 oranında yüklenici kârı içerdiğinin kabul edilmesi, genel giderin de personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımlarında Kamu İhale Genel Tebliği’nin 78.30’uncu maddesinin birinci fıkrasının (ç) bendi dikkate alınarak, personel çalıştırılmasına dayalı olmayan hizmet alımlarında ilgili mevzuatına göre hesaplama yapılarak tespit edilmektedir
  6. b) Haftalık çalışma saatinin tamamı idarede kullanılan işçiliklerin yaklaşık maliyetteki kâr ve genel gider hariç tutarı bakımından ise yukarıda alıntılanan Kurul kararının göz önünde bulundurulması gerekmektedir
  7. İdare tarafından öncelikle iş programına göre 1/1/2022 ile 31/3/2022 tarihleri arasında gerçekleştirilmesi gerekirken herhangi bir sebeple gerçekleştirilemeyen imalatların tespit edilmesi, ardından gerçekleştirilemeyen iş miktarının bu tarihler arasındaki günlük iş miktarına bölünmesiyle verilecek ek sürenin tespit edilmesi gerektiği, diğer taraftan Esasların 12 nci maddesinin dördüncü fıkrasında 1/1/2022 tarihinden önce işin süresi sona eren ancak bu tarihten sonra cezalı çalışılan işlerde süre uzatımı verilemeyeceğinin hüküm altına alındığı bunun dışında süre uzatımı kararına esas olacak imalatların gerçekleştirilmemesinde yüklenici kusurunun bulunup bulunmaması yahut söz konusu imalatların hakedişe bağlanıp bağlanmaması yönünde bir kısıtlama getirilmediği, öte yandan süre uzatımı kararı verilmesi halinde ödenek aktarımına ihtiyaç olması durumunda işlemlerin ilgili mali mevzuata göre yapılması gerekmektedir
  8. 4735 Sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun Geçici 5 inci Maddesinin Uygulanmasına İlişkin Esasların “Tereddütlerin giderilmesi” başlıklı 12 nci maddesi uyarınca görüş talep edilen konular ile ilgili alınan Kamu İhale Kurulu kararlarının, farklılık arz eden hususlar hariç olmak üzere, 4735 Sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun Geçici 6 ncı Maddesinin Uygulanmasına İlişkin Esaslar bakımından yapılacak ek fiyat farkı hesabı için de geçerli olmaktadır
  9. 1/12/2021 tarihinden önce 4734 sayılı Kanuna göre ihalesi yapılan ve Türk lirası üzerinden imzalanan sözleşmelerin 1/7/2021 ile 31/12/2021 tarihleri arasında (bu tarihler dâhil) gerçekleştirilen kısmı için ek fiyat farkı hesabının yapılması zorunludur. Bu çerçevede, ihalenin hangi amaçla yapıldığından bağımsız olarak, 4734 sayılı Kanuna göre ihalesi yapılan ve Esaslarda belirtilen şartları sağlayan her sözleşme için ek fiyat farkı hesabının yapılması gerekmektedir

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz