Toplantı No : 2020/003
Gündem No : 49
Karar Tarihi : 23.01.2020
Karar No : 2020/UH.II-191

BAŞVURU SAHİBİ:

As Class Spe. Gıd. Yem. İth. İhr. San. Tic. Ltd. Şti – Arc Kur. Per. Hiz. A.Ş. – Sunum Tem. Org. Haz. Yem. Hiz. Ltd. Şti. İş Ortaklığı,

 

İHALEYİ YAPAN İDARE:

Gaziantep İl Sağlık Müdürlüğü,

 

BAŞVURUYA KONU İHALE:

2019/595548 İhale Kayıt Numaralı “Müdürlüğümüz ve Bağlı Sağlık Tesisleri İçin Malzeme Dâhil Yemek Pişirme, Dağıtım ve Sonrası Hizmet Alımı İşi” İhalesi

 

KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:

Gaziantep İl Sağlık Müdürlüğü tarafından 22.11.2019 tarihinde pazarlık usulü ile gerçekleştirilen “Müdürlüğümüz ve Bağlı Sağlık Tesisleri İçin Malzeme Dâhil Yemek Pişirme, Dağıtım ve Sonrası Hizmet Alımı İşi” ihalesine ilişkin olarak As Class Spe. Gıd. Yem. İth. İhr. San. Tic. Ltd. Şti – Arc Kur. Per. Hiz. A.Ş. – Sunum Tem. Org. Haz. Yem. Hiz. Ltd. Şti. iş ortaklığının 29.11.2019 tarihinde yaptığı şikâyet başvurusunun, idarenin 05.12.2019 tarihli yazısı ile reddi üzerine, başvuru sahibince 11.12.2019 tarih ve 53484 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 11.12.2019 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.

 

Başvuruya ilişkin olarak 2019/1598 sayılı itirazen şikâyet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.

 

KARAR:

Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi.

 

İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle,

 

İhale üzerinde bırakılan isteklinin teklifinin aşağıda belirtilen gerekçelerle değerlendirme dışı bırakılması gerektiği:

 

1) İdari Şartname’nin 7.1’inci maddesinde belirtilen belgelerin aynı Şartname’nin 7.7’nci maddesi uyarınca asıl veya noter onaylı suret olarak sunulması gerekirken asıl yerine suret olan belgelerin idareye ibraz edildiği ve “aslı idarece görülmüştür” şerhi taşıyan suretin sureti şeklinde sunulduğu,

 

2) Teklif mektubunun standart forma aykırı şekilde sunulduğu, aritmetik hata yapıldığı ve teklif tutarının rakam ve yazı ile birbirini tutmadığı,

 

3) Geçici teminat mektubunun standart forma aykırı şekilde sunulduğu, tutarının teklif bedelinin %3’ünün altında olduğu, teminat süresinin 19.02.2020 tarihinden önce olduğu, ihale ilan/davet tarihinden önce alındığı,

 

4) Sunulan belgelerin yetkili kişiler tarafından imzalanmadığı, imza sirküleri/vekaletnamede yer alan imzalar ile teklif mektubundaki imzaların aynı olmadığı, vekaletnamede belirtilen kişilerin yetki süreleri dolduğundan teklif vermeye yetkilerinin bulunmadığı, ihaleye vekaleten katılınmış ise vekaletname ve imza beyannamesinin sunulmadığı,

 

5) Teknik Şartname’nin hizmetin ifa şekline ilişkin “D” kısmının karşılanamadığı, zira firmanın Nizip sınırları içinde yemek üretim yerinin bulunmadığı,

 

6) Bilanço ve gelir tablosu ile bunların eşdeğer belgelerinin mevzuatta istenilen kriterleri karşılayamadığı,

 

7) İş deneyim belgesine konu işin benzer iş tanımına uymadığı, tutarının yetersiz olduğu, özel sektöre yapılan işe ilişkin olduğundan ekinde sunulması gereken fatura ve çalıştırılan personele ilişkin SGK belgelerinin sunulmadığı,

 

8) Teknik Şartname’nin 18’inci maddesi uyarınca teklif dosyası kapsamında sunulması gereken ilaçlama yapıldığına ilişkin raporun sunulmadığı iddialarına yer verilmiştir.

 

A) Başvuru sahibinin iddialarının değerlendirilmesi sonucunda aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir.

 

1) Başvuru sahibinin 1’inci iddiasına ilişkin olarak:

 

Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin “Belgelerin sunuluş şekli” başlıklı 31’inci maddesinin birinci fıkrasında “Bu Yönetmeliğin uygulanmasında idareler; belgelerin aslını veya aslına uygunluğu noterce onaylanmış örneklerini isterler. Bu kapsamda sunulan fatura örnekleri de asıl olarak kabul edilir. Adaylar veya istekliler, istenen belgelerin aslı yerine ihale veya son başvuru tarihinden önce idare tarafından “aslı idarece görülmüştür” veya bu anlama gelecek şerh düşülen suretlerini başvuruları veya teklifleri kapsamında sunabilirler. Bu yönde yapılacak başvuruların, ihaleden önce idarenin ilgili birim yetkilisi veya bu hususta görevlendirilmiş personelince karşılanması zorunludur.” hükmü yer almaktadır.

 

İdari Şartname’nin “İhale konusu işe ilişkin bilgiler” başlıklı 2’nci maddesinde “2.1. İhale konusu hizmetin;

a) Adı: Müdürlüğümüz ve bağlı sağlık tesisleri için malzeme dâhil yemek pişirme, dağıtım ve sonrası hizmet alımı işi

b) Miktarı ve türü: 3 Ay 5 Kısım Yemek Hizmet Alımı

NORMAL YEMEK 763.445 ADET
DİYET YEMEK 139.860 ADET
ARA ÖĞÜN 102.115 ADET
NORMAL KAHVALTI 228.710 ADET
DİYET KAHVALTI 83.320 ADET
ÖĞLE YEMEĞİ 15.960 ADET

Ayrıntılı bilgi idari şartnamenin ekinde yer almaktadır.

c) Yapılacağı yer: Dr. Ersin Arslan Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Abdulkadir Yüksel Devlet Hastanesi, Şehitkamil Devlet Hastanesi, 25 Aralık Devlet Hastanesi, Cengiz Gökçek Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi, Şahinbey Ağız ve Diş Sağlığı Hastanesi, Araban Devlet Hastanesi, Oğuzeli Devlet Hastanesi, Nizip Devlet Hastanesi, Nizip ADSM, Şehitkamil ADSM, İslahiye Devlet Hastanesi, Nurdağı Devlet Hastanesi, Gaziantep İl Sağlık Müdürlüğü, Ek Binaları, Şehitkamil ADSM, Şehitkamil İlçe Sağlık Müdürlüğü, Şahinbey İlçe Sağlık Müdürlüğü, İl Ambulans Başhekimliği idari kısım, Şahinbey Toplum Sağlığı Merkezi, Şehitkamil Toplum Sağlığı Merkezi, Nizip, İslahiye, Nurdağı, Oğuzeli, İlçe Müdürlükleri, Sağlık Tesislerimizin semt poliklinikleri, ek hizmet binaları bağlı birimler…” düzenlemesi,

 

Anılan Şartname’nin “Belgelerin sunuluş şekli” başlıklı 7.7’nci maddesinde “7.7.1. İstekliler, yukarıda sayılan belgelerin aslını veya aslına uygunluğu noterce onaylanmış örneklerini vermek zorundadır. Ancak, Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi Nizamnamesinin 9 uncu maddesinde yer alan hüküm çerçevesinde Gazete idaresince veya Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğine bağlı odalarca “aslının aynıdır” şeklinde onaylanarak isteklilere verilen Ticaret Sicili Gazetesi suretleri ile bunların noter onaylı suretleri de kabul edilecektir.

7.7.3. İstekliler, istenen belgelerin aslı yerine ihale tarihinden önce İdare tarafından “aslı İdarece görülmüştür” veya bu anlama gelecek şekilde şerh düşülen suretlerini tekliflerine ekleyebilirler…” düzenlemesi yer almaktadır.

 

Yapılan incelemede 22.11.2019 tarihinde Kanun’un 21’inci maddesinin (b) bendine göre pazarlık usulüyle yapılan ihalenin şikayete konu 3’üncü kısmına 4 (dört) isteklinin katıldığı, tüm isteklilerin tekliflerinin geçerli kabul edildiği ve 25.11.2019 tarihli ihale komisyonu kararı ile ihale 3’üncü kısmının Acıoğlu Piza Yem. İkr. Org. San. Tic. Ltd. Şti. üzerinde bırakıldığı anlaşılmıştır.

 

İdareye sunulan asıl belgelerin sureti üzerine idare tarafından yapılacak “aslı idarece görülmüştür” veya bu anlama gelecek şerh düşme işleminde, asıl belgeler görülerek bu işlemin yapılmasındaki yetki ve sorumluluğun idareye ait olduğu, belgelerin aslı görülerek bu işlemin yapılıp yapılmadığı hususunun ihale işlem dosyası kapsamında tetkik edilmesinin mümkün olmadığı anlaşıldığından başvuru sahibinin iddiası yerinde bulunmamıştır.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz