Toplantı No 2020/015
Gündem No 82
Karar Tarihi 01.04.2020
Karar No 2020/UM.I-655

BAŞVURU SAHİBİ:

Entegres Bilişim Teknolojileri Limited Şirketi,

 

İHALEYİ YAPAN İDARE:

Sakarya İl Sağlık Müdürlüğü,

 

BAŞVURUYA KONU İHALE:

2019/541031 İhale Kayıt Numaralı “3 Kısım Network Sistemi, Sistem Odası, Sunucu, Veri Depolama Ünitesi ve Nas Cihazı” İhalesi

 

KURUMCA YAPILAN İNCELEME:

Sakarya İl Sağlık Müdürlüğü tarafından 02.12.2019 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “3 Kısım Network Sistemi, Sistem Odası, Sunucu, Veri Depolama Ünitesi ve Nas Cihazı” ihalesine ilişkin olarak Entegres Bilişim Teknolojileri Limited Şirketi tarafından 06.03.2020 tarih ve 12082 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 05.03.2020 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.

 

Başvuruya ilişkin olarak 2020/450 sayılı şikâyet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.

 

KARAR:

Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi:

 

İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle;

 

İdarenin 19.12.2019 tarihli ve 0108388015 sayılı kesinleşen ihale kararı ile ihalenin 1’inci ve 2’nci kısımlarında ekonomik açıdan en avantajlı teklif sahibi olarak belirlendikleri, ihalenin 3’üncü kısmında ise Dört Us Bil. ve San. Tic. A.Ş.nin belirlendiği, kesinleşen ihale kararının tebliğinden sonra 28.01.2020 tarihli ve 0111223211 sayılı yazı ile sözleşmenin imzalanması için davet edildikleri, ancak 29.01.2020 tarih ve 0111330564 sayılı yazı ile ön mali kontrol sürecinin devam etmesi nedeniyle sözleşmeye davetin iptal edildiğinin bildirildiği ve 27.02.2020 tarihli ve 113471044 sayılı “İhale kararının iptali” konulu yazı ile ihalenin iptal edildiğinin tebliğ edildiği,

 

01.11.2019 tarihinde ilan edilen söz konusu ihalenin 02.12.2019 tarihinde gerçekleştirildiği, bu geçen süre zarfında ihaleyi oluşturan teknik şartnamede herhangi bir itiraz, değişiklik veya zeyilname yapılmadığı, ihaleye iki istekli tarafından teklif verildiği ve bu bağlamda idare tarafından 19.12.2019 tarih ve 0108388015 sayılı evrak ile kesinleşen ihale kararının tebliği ile birden fazla marka ile yaklaşık maliyetin altında teknik ve idari olarak eksiksiz teklif verildiği, Bakanlık tarafından ön mali kontrolden geçerek onaylandığı, mevzuatta yeri olmayan bir şekilde ön mali kontrol onayından sonra teknik şartnamenin Bakanlığın bilgi sistemleri tarafından görüşe sunulması neticesinde somut bir gerekçeye dayanmadan ihalenin iptal edildiği,

 

İhale kararının iptali kararında “…. talep edilen ödenekten daha az bir ödenek tahsis edilmesi nedeniyle teknik şartnamede asgari ihtiyaçları gidermek için değişiklik yapıldığı ve söz konusu şartnamenin değerlendirilmesi talep edilmiştir. 15.02.2020 tarihli yazı ile teknik şartnamedeki donanımlar ve/veya hizmetlerle ilgili belirtilen tüm teknik şartların revize edilmesi şartı ile uygunluk verdiğini Müdürlüğümüze bildirmiştir” ifadelerinin yer aldığı, ihale ilan tarihi ve ihale tarihi arasındaki 31 (otuz bir) günlük süre içerisinde herhangi bir değişikliğin yapılmadığı, iki farklı isteklinin birden fazla marka ile teklif verdiği, idarenin teknik ve idari incelemeleri neticesinde geçerli iki teklifin olduğu, rekabetin net şekilde oluştuğu bir ihalede Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğü tarafından “ … belirtilen tüm teknik şartların revize edilmesi şartı ile uygunluk verdiğini… ” belirtmesinin objektif ve somut olmayan gerekçeye dayandığı, söz konusu gerekçede teknik şartların ne şekilde ve ne amaçla revize edileceğine ilişkin somut gerekçelerin ve yapılacak olan düzenlemelerin ne ölçüde kamu yararı sağlayacağının anlaşılmadığı, hizmet gerekleri ile uyumunun ve ihale tarihi olan 02.12.2019 tarihinden ihalenin iptali kararının verildiği tarih olan 27.02.2020’ye kadar geçen süreçte revize edilmesini gerektirecek sebeplerin neler olduğunun açıklanmadığı, idare tarafından ihale öncesinde yapılan fizibilite ile tespit edilen ihtiyaçlar neticesinde oluşturulan rekabetçi şartnamenin bu ihalede sübjektif gerekçe belirtilerek iptal edilmesinin ilgili Kanun ya da mevzuata uygun olmadığı, ihale komisyonunun idari ve teknik olarak onayladığı, Bakanlığın ön mali kontrol raporunda uygunluk verdiği sürecin sonunda verilen iptal kararının uygun olmadığı iddialarına yer verilmiştir.

 

İptal gerekçeleri ile sınırlı olarak yapılan inceleme sonucunda aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir.

 

4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun “Temel ilkeler” başlıklı 5’inci maddesinde “İdareler, bu Kanuna göre yapılacak ihalelerde; saydamlığı, rekabeti, eşit muameleyi, güvenirliği, gizliliği, kamuoyu denetimini, ihtiyaçların uygun şartlarla ve zamanında karşılanmasını ve kaynakların verimli kullanılmasını sağlamakla sorumludur.

Ödeneği bulunmayan hiçbir iş için ihaleye çıkılamaz…” hükmü,

 

Anılan Kanun’un “Bütün tekliflerin reddedilmesi ve ihalenin iptali” başlıklı 39’uncu maddesinde “İhale komisyonu kararı üzerine idare, verilmiş olan bütün teklifleri reddederek ihaleyi iptal etmekte serbesttir. İhalenin iptal edilmesi halinde bu durum bütün isteklilere derhal bildirilir. İdare bütün tekliflerin reddedilmesi nedeniyle herhangi bir yükümlülük altına girmez. Ancak, idare isteklilerin talepte bulunması halinde, ihalenin iptal edilme gerekçelerini talep eden isteklilere bildirir.” hükmü,

 

Aynı Kanun’un “Sözleşmeye davet” başlıklı 42’nci maddesinde “41 inci maddede belirtilen sürelerin bitimini, ön mali kontrol yapılması gereken hallerde ise bu kontrolün tamamlandığı tarihi izleyen günden itibaren üç gün içinde ihale üzerinde bırakılan istekliye, tebliğ tarihini izleyen on gün içinde kesin teminatı vermek suretiyle sözleşmeyi imzalaması hususu bildirilir.” hükmü,

 

Hizmet Alımı İhaleleri Yönetmeliği’nin “Teknik şartname” başlıklı 16’ncı maddesinde “(1) İşin teknik ayrıntılarını ve şartlarını gösteren bir teknik şartname hazırlanarak ihale dokümanına dahil edilir. Teknik şartnamelerde belirlenecek teknik kriterlerin, verimliliği ve fonksiyonelliği sağlamaya yönelik olması, rekabeti engelleyici hususlar içermemesi ve bütün istekliler için fırsat eşitliği sağlaması zorunludur.

(2) Teknik şartnamede, varsa ulusal ve/veya uluslararası teknik standartlara uygunluğu sağlamaya yönelik düzenlemeler de yapılır. Bu şartnamede teknik özelliklere ve tanımlamalara yer verilir. Belli bir marka, model, patent, menşei, kaynak veya ürün belirtilemez ve belirli bir marka veya modele yönelik özellik ve tanımlamalara yer verilemez. Ancak, ulusal ve/veya uluslararası teknik standartların bulunmaması veya teknik özelliklerin belirlenmesinin mümkün olmaması hallerinde “veya dengi” ifadesine yer verilmek şartıyla marka veya model belirtilebilir.

(3) Teknik şartnamenin idare tarafından hazırlanması esastır. Ancak, işin özelliğinin gerektirdiği hallerde ihale yetkilisi tarafından onaylanması kaydıyla teknik şartname, Kanun hükümlerine uygun olarak danışmanlık hizmet sunucularına hazırlattırılabilir.

(4) Teknik şartnamede ihale konusu işte kullanılacak makine, malzeme ve ekipmanın kullanım kılavuzlarına yönelik düzenleme yapılabilir.” hükmü,

 

Aynı Yönetmelik’in “İhale ve ön yeterlik dokümanında değişiklik veya açıklama yapılması” başlıklı 26’ncı maddesinde “(1) İlan yapıldıktan sonra ihale ve ön yeterlik dokümanında değişiklik yapılmaması esastır. Değişiklik yapılması zorunlu olursa, bunu gerektiren sebep ve zorunluluklar bir tutanakla tespit edilerek önceki ilanlar geçersiz sayılır ve ihale yeniden aynı şekilde ilan olunur. Ancak, teklif ve başvuruların hazırlanmasını etkileyebilecek maddi veya teknik hatalar veya eksikliklerin idarece tespit edilmesi ya da idareye yazılı olarak bildirilmesi halinde, zeyilname düzenlenmek suretiyle dokümanda değişiklik yapılabilir. Yapılan bu değişikliklere ilişkin zeyilname, ihale dokümanının bir parçası olarak EKAP’a yüklenir ve ihale veya son başvuru tarihinden en az on gün öncesinde bilgi sahibi olmalarını temin edecek şekilde, EKAP üzerinden e-imza kullanarak doküman indirenlerin tamamına  bildirim ve tebligat esasları çerçevesinde gönderilir. Ancak, belirlenen maddi veya teknik hataların veya eksikliklerin ilanda da bulunması halinde ise ihale sürecine devam edilebilmesi, Kanunun 26 ncı maddesine göre düzeltme ilanı yapılması ile mümkündür.

(2) Yapılan değişiklik nedeniyle tekliflerin veya başvuruların hazırlanabilmesi için ek süreye ihtiyaç duyulması halinde, ihale veya son başvuru tarihi bir defaya mahsus olmak üzere en fazla yirmi gün zeyilname ile ertelenebilir. Zeyilname düzenlenmesi halinde; tekliflerini vermiş veya başvurularını yapmış olan istekli veya adaylara teklif veya başvurularını geri çekerek, yeniden teklif verme veya başvuru yapma imkanı tanınır.

(3) Ön yeterlik başvurusu veya teklif verme aşamasında, ihale veya ön yeterlik dokümanında açıklanmasına ihtiyaç duyulan hususlarla ilgili olarak ihale veya son başvuru tarihinden yirmi gün öncesine kadar yazılı olarak açıklama talep edilebilir. Bu tarihten sonra yapılacak açıklama talepleri değerlendirmeye alınmaz.

(4) Açıklama talebinin idarece uygun görülmesi halinde idarece yapılacak açıklama, ihale dokümanının bir parçası olarak EKAP’a yüklenir ve bu tarihe kadar EKAP üzerinden e-imza kullanarak doküman indirenlerin tamamına bildirim ve tebligat esasları çerçevesinde gönderilir. İdarenin bu yazılı açıklaması, ihale veya son başvuru tarihinden en az on gün önce tüm istekli olabilecekler, adaylar veya isteklilerin bilgi sahibi olmalarını sağlayacak şekilde yapılır. Açıklamada, sorular ve idarenin ayrıntılı cevapları yer alır; ancak açıklama talebinde bulunanın kimliği belirtilmez.

(5) Kanunun 55 inci maddesi uyarınca şikayet üzerine yapılan incelemede; başvuruların ya da tekliflerin hazırlanmasını veya işin gerçekleştirilmesini etkileyebilecek maddi veya teknik hataların veya eksikliklerin bulunması ve idarece ihale veya ön yeterlik dokümanında düzeltme yapılmasına karar verilmesi halinde, ihale veya son başvuru tarihine on günden az süre kalmış olsa dahi gerekli düzeltme yapılarak yukarıda belirtilen usule göre son başvuru veya ihale tarihi bir defa daha ertelenebilir. Belirlenen maddi veya teknik hataların veya eksikliklerin ilanda da bulunması halinde ise ihale sürecine devam edilebilmesi, ancak Kanunun 26’ncı maddesine göre düzeltme ilanı yapılması ile mümkündür.” hükmü,

 

İdari Şartname’nin “İhale konusu alıma ilişkin bilgiler” başlıklı 2’nci maddesinde “2.1. İhale konusu malın;

a) Adı: 3 KISIM NETWORK SİSTEMİ, SİSTEM ODASI, SUNUCU, VERİ DEPOLAMA ÜNİTESİ VE NAS CİHAZI

b) Varsa kodu:

c) Miktarı ve türü:

3 KISIM NETWORK SİSTEMİ, SİSTEM ODASI, SUNUCU, VERİ DEPOLAMA ÜNİTESİ VE NAS CİHAZI

3 KISIM NETWORK SİSTEMİ, SİSTEM ODASI, SUNUCU, VERİ DEPOLAMA ÜNİTESİ VE NAS CİHAZI

Ayrıntılı bilgi idari şartnamenin ekinde yer almaktadır.

ç) Teslim edileceği yerler:

1. Kısım : Sakarya Üniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Yenikent Devlet Hastanesi, Akyazı Devlet Hastanesi, Kocaali İlçe Devlet Hastanesi,

2. Kısım : Sakarya Üniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Akyazı Devlet Hastanesi, Karasu Devlet Hastanesi, Ferizli İlçe Devlet Hastanesi, Sapanca İlçe Devlet Hastanesi

3. Kısım : Kaynarca Şehit Gökhan Ayder İlçe Devlet Hastanesi, Ferizli İlçe Devlet Hastanesi, Yenikent Devlet Hastanesi, Karasu İlçe Devlet Hastanesi, Akyazı Devlet Hastanesi, Sapanca İlçe Devlet Hastanesi” düzenlemesi,

 

Anılan Şartname’nin “İhale dokümanında değişiklik yapılması” başlıklı 13’üncü maddesinde “13.1. İlan yapıldıktan sonra ihale dokümanında değişiklik yapılmaması esastır. Ancak, tekliflerin hazırlanmasını veya işin gerçekleştirilmesini etkileyebilecek maddi veya teknik hatalar veya eksikliklerin İdarece tespit edilmesi veya İdareye yazılı olarak bildirilmesi halinde, zeyilname düzenlenmek suretiyle ihale dokümanında değişiklik yapılabilir. Zeyilname, ihale dokümanının bağlayıcı bir parçası olarak ihale dokümanına eklenir.

13.2. Zeyilname, ihale tarihinden en az on gün öncesinde bilgi sahibi olmalarını temin edecek şekilde EKAP üzerinden e-imza kullanarak doküman indirenlerin tamamına gönderilir veya imza karşılığı elden tebliğ edilir.

13.3. Zeyilname düzenlenmesi nedeniyle tekliflerin hazırlanabilmesi için ek süreye ihtiyaç duyulması halinde İdare, ihale tarihini bir defaya mahsus olmak üzere en fazla yirmi gün süreyle zeyilname ile erteleyebilir. Erteleme süresince, ihale dokümanının EKAP üzerinden e-imza kullanılarak indirilmesine ve teklif alınmasına devam edilecektir.

13.4. Zeyilname düzenlenmesi halinde, tekliflerini bu düzenlemeden önce vermiş olan istekliler tekliflerini geri çekerek, yeniden teklif verebilirler.

13.5. 4734 sayılı Kanunun 55 inci maddesi uyarınca şikayet üzerine yapılan incelemede tekliflerin hazırlanmasını veya işin gerçekleştirilmesini etkileyebilecek maddi veya teknik hataların veya eksikliklerin bulunması ve İdarece ihale dokümanında düzeltme yapılmasına karar verilmesi halinde, ihale tarihinden önce gerekli düzeltme yapılarak yukarıda belirtilen usule göre ihale tarihi bir defa daha ertelenebilir. Belirlenen maddi veya teknik hataların veya eksikliklerin ilanda da bulunması halinde ise ihale sürecine devam edilebilmesi, ancak Kanunun 26’ncı maddesine göre düzeltme ilanı yapılması ile mümkündür. Düzeltme ilanı için Kanunda öngörülen sürenin sona erdiğinin anlaşılması halinde ihale iptal edilir.” düzenlemesi,

 

Anılan Şartname’nin “Bütün tekliflerin reddedilmesi ve ihalenin iptal edilmesi” başlıklı 34’üncü maddesinde “34.1. İhale komisyonu kararı üzerine İdare, verilmiş olan bütün teklifleri reddederek ihaleyi iptal etmekte serbesttir. İdare bütün tekliflerin reddedilmesi nedeniyle herhangi bir yükümlülük altına girmez.

34.2. İhalenin iptal edilmesi halinde bu durum, bütün isteklilere gerekçesiyle birlikte derhal bildirilir.” düzenlemesi bulunmaktadır.

 

İdare tarafından isteklilere gönderilen 28/01/2020 tarihli ve 52417552-949-583 sayılı yazıda “2019/541031 IKN ile ihalesi yapılan 3 Kısım Network Sistemi, Sistem Odası ve Sunucu Alımı ihalesinde gönderilen ilgi tarihli yazımızda göndermiş olduğumuz sözleşmeye davet yazımız ön mali kontrol süreci devam ettiğinden dolayı iptal edilmiştir. Ön mali kontrol süreci bittikten sonra tarafınıza tekrardan sözleşmeye davet gönderilecektir. Bu süreç içerisinde sözleşmeye ait kesin teminat, damga pulu, karat pulu ve kik payının yatırılmaması bilgilerinize rica ederim.” ifadelerine yer verildiği görülmüştür.

 

26.02.2020 tarihli ihale komisyonu kararından söz konusu 3 Kısım Network Sistemi, Sistem Odası ve Sunucu Alımı İhalesinin 1’inci kısmına başvuru sahibi Entegres Bilişim Teknolojileri Ltd. Şti. tarafından teklif verildiği, 2’nci ve 3’üncü kısmına Entegres Bilişim Teknolojileri Ltd. Şti. ve Dört Us Bilişim San. ve Tic. A.Ş. tarafından teklif verildiği, 19.12.2019 tarihli ihale komisyonu kararına göre ihalenin 1’inci ve 2’nci kısmında başvuru sahibi isteklinin ekonomik açıdan en avantajlı teklif olarak belirlendiği ve 3’üncü kısmında ise Dört Us Bilişim San. ve Tic. A.Ş.nin en avantajlı teklif olarak belirlendiği, daha sonra 13.01.2020 tarihinde ihale işlem dosyasının Sağlık Bakanlığı Ön Mali Kontrol İşlemleri Yönergesine Uygun olarak, Strateji Geliştirme Başkanlığına gönderildiği, 27.01.2020 tarihinde cevabi yazıda ihale dosyasının kontrol edildiği ve alım işlemlerinin uygun olduğunun bildirildiği, buna mukabil 28.01.2020 tarihinde isteklilere sözleşmeye davet yazılarının gönderildiği, ancak 29.01.2020 tarihinde sözleşmeye davet yazılarının iptal edildiğinin isteklilere bildirildiği, idarece 30.01.2020 tarihinde Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğü Bilişim Altyapı, Sistem Altyapı ve Sunu Alımı konulu yazı ile talep edilen ödenekten daha az bir ödenek tahsis edilmesi nedeniyle Teknik Şartname’de asgari ihtiyaçları gidermek için değişiklik yapıldığı ve söz konusu şartnamenin değerlendirilmesinin talep edildiği Bakanlık’ın 15.02.2020 tarihli yazısı ile Teknik Şartname’deki donanımlar ve/veya hizmetlerle ilgili belirtilen tüm teknik şartların revize edilmesi şartı ile uygunluk verildiği, bu durum üzerine Kanun’da belirtilen esas, usuller doğrultusunda mevcut Teknik Şartname’de değişiklik yapılamayacağından ihalenin sonuçlandırılamayacağı gerekçe gösterilerek ihalenin iptaline karar verildiği anlaşılmıştır.

 

İhale işlem dosyasının incelenmesi neticesinde 21.10.2019 tarihli ve 65 sayılı ihale onay belgesinde yaklaşık maliyetin 3.073.519,25 TL olduğu, kullanılabilir ödenek tutarının ise 3.700.000,00 TL olduğu görülmüştür.

 

Sağlık Bakanlığı Sağlık Sistemleri Genel Müdürlüğünün 15.02.2020 tarihli ve E.189 sayılı yazısında “…Teknik Şartname’deki donanımlar ve/veya hizmetlerle ilgili belirtilen tüm teknik şartların ölçeklendirilmesinin, ilgili mevzuatlara ve kılavuzlara uygunluğunun, piyasa rekabet koşullarının sağlanarak teknik raporda belirlenen tespitler ve Kamu Hastaneleri Genel Müdürlüğünün yayımladığı kılavuzlar doğrultusunda şartnamelerin revize edilmesi şartı ile ihtiyaç duyulan teknik gereksinimler uygun görülmüştür.” ifadelerine yer verildiği tespit edilmiş olup, söz konusu yazı ekinde sunulan ve 5 sayfadan oluşan değerlendirme raporunda ise Teknik Şartname’de değiştirilmesi gereken maddelere yer verilmiştir.

 

Söz konusu raporda; Teknik Şartname’nin Genel Malzeme Listesi başlıklı 9’uncu maddesinde yer alan, Sunucu Tip 1(2 adet), Sunucu Tip 2 (2 adet), Sunucu Tip 3 (2 adet), Veri Depolama Ünitesi (1 Adet), Nas Cihazı Tip1 (1Adet), Nas Cihazı Tip 2 (5 Adet),  alt başlıklarında birçok maddenin değiştirilmesi veya kaldırılmasının istendiği gerekçe olarak rekabetin desteklenmesi ve maliyetlerin azaltılmasının gösterildiği anlaşılmıştır.

 

Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin 26’ncı maddesine göre ihale dokümanında değişiklik yapılmasının zorunlu olması durumunda zeyilname düzenlenmek suretiyle dokümanda değişiklik yapılabileceği ve yapılan bu değişikliklere ilişkin zeyilnamenin ihale veya son başvuru tarihinden en az on gün öncesinde bilgi sahibi olmalarını temin edecek şekilde, EKAP üzerinden e-imza kullanarak doküman indirenlerin tamamına  bildirim ve tebligat esasları çerçevesinde gönderilmesi gerektiği hüküm altına alınmıştır. Öte yandan 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun “Temel ilkeler” başlıklı 5’inci maddesinde ise ödeneği bulunmayan işler için ihaleye çıkılamayacağı hükmüne yer verilmiştir.

 

Söz konusu ihalede ihale dokümanına ilişkin olarak herhangi bir değişikliğinin yapılmadığı, mevcut ihale dokümanı ile ihalenin gerçekleştirildiği, ekonomik açıdan en avantajlı teklifler belirlenerek isteklilere sözleşmeye davet yazısının gönderildiği anlaşılmıştır.

 

Ancak idare tarafından isteklilere gönderilen 28.01.2020 tarihli ve 52417552-949-583 sayılı yazı ile sözleşmeye davetin ön mali kontrol süreci devam ettiğinden dolayı iptal edildiği, ön mali kontrol süreci bittikten sonra isteklilere tekrardan sözleşmeye davet yazısının gönderileceği belirtilmiştir. Anılan Kanun’un 42’nci maddesinde ise 41’inci maddede belirtilen sürelerin bitimini, ön mali kontrol yapılması gereken hallerde ise bu kontrolün tamamlandığı tarihi izleyen günden itibaren üç gün içinde ihale üzerinde bırakılan istekliye, tebliğ tarihini izleyen on gün içinde kesin teminatı vermek suretiyle sözleşmeyi imzalaması hususu bildirileceği hüküm altına alınmış olup, isteklilere gönderilen sözleşmeye davet yazısı ile ön mali kontrolün tamamlandığının anlaşıldığı, kaldı ki ihale komisyonu kararında 27.01.2020 tarihli cevabi yazıda ihale dosyasının kontrol edildiği ve alım işlemlerinin uygun olduğunun bildirildiği ifadelerine yer verildiği görülmüştür.

 

Dolayısıyla ön mali kontrol tamamlanmadan sözleşmeye davet yazıları gönderilemeyeceğinden idarece sözleşmeye davet yazılarının ön mali kontrolün devam etmesi gerekçe gösterilerek iptal edilmesi işleminde mevzuata uyarlık bulunmadığı anlaşılmıştır.

 

Diğer yandan ihale komisyonu kararında ihalenin iptal gerekçesi olarak belirtilen talep edilen ödenekten daha az bir ödenek tahsis edilmesi nedeniyle Teknik Şartname’de asgari ihtiyaçları gidermek için değişiklik yapıldığı ve söz konusu şartnamenin değerlendirilmesinin talep edildiği, Bakanlık’ın 15.02.2020 tarihli yazısı ile Teknik Şartname’deki donanımlar ve/veya hizmetlerle ilgili belirtilen tüm teknik şartların revize edilmesi şartı ile uygunluk verilmesi gerekçesi incelendiğinde;

 

Anılan Kanun’un 5’inci maddesine göre ödeneği olmayan işler için ihaleye çıkılamayacağı, ayrıca ihale onay belgesinde ödenek miktarının yaklaşık maliyetin üzerinde olduğunun tespit edildiği, dolayısıyla idarece ihalenin iptali gerekçesine dayanak oluşturan ödenek yetersizliği ifadesinin ise kabulünün mümkün olamayacağı,

 

Dolayısıyla ön mali kontrol tamamlanmadan sözleşmeye davet yazıları gönderilemeyeceğinden idarece ön mali kontrolün devam etmesi gerekçe gösterilerek sözleşmeye davet yazısının iptal edilmesi işleminde mevzuata uyarlık bulunmadığı,

 

Anılan Kanun’un 5’inci maddesine göre ödeneği olmayan işler için ihaleye çıkılamayacağı, ayrıca ihale onay belgesinde ödenek miktarının yaklaşık maliyetin üzerinde olduğunun tespit edildiği, dolayısıyla idarece ihalenin iptali gerekçesine dayanak oluşturan ödenek yetersizliği ifadesinin ise kabulünün mümkün olamayacağı,

 

Öte yandan ihale tarihinden sonra dokümanda değişiklik yapılamayacağı, ihalenin mevcut doküman ile gerçekleştirilerek sonuçlandırıldığı anlaşılmakla birlikte Bakanlık’ın 15.02.2020 tarihli yazısında idarenin ihtiyacına yönelik hazırlanan dokümanın teknik şartlarının revizesi koşulu ile uygunluk verildiği, gelinen aşama itibarı ile henüz sözleşme imzalanmadığı, ilgili yazıda belirtilen değişikliklerin idare tarafından değerlendirilmesi zarureti karşısında idarenin ihalenin iptal gerekçesinin kamu yararı ve hizmet gereklerine aykırı olmadığı anlaşılmıştır.

 

Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun’un 65’inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen 30 gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere,

 

Anılan Kanun’un 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (c) bendi gereğince itirazen şikâyet başvurusunun reddine,

 


Oybirliği ile karar verildi.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz