Toplantı No 2021/027
Gündem No 46
Karar Tarihi 30.06.2021
Karar No 2021/UH.I-1321

BAŞVURU SAHİBİ:

Zafer Harita Proje İnşaat Turizm Tic. Ltd. Şti.,

 

İHALEYİ YAPAN İDARE:

Sinop İl Özel İdaresi Destek Hizmetleri Müdürlüğü,

 

BAŞVURUYA KONU İHALE:

2021/237347 İhale Kayıt Numaralı “Sinop Türkeli Helaldı Köyü 3194 Sayılı İmar Kanunu’nun 18. Madde Uygulaması Hizmet Alım İşi” İhalesi

 

KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:

Sinop İl Özel İdaresi Destek Hizmetleri Müdürlüğü tarafından 17.05.2021 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “Sinop Türkeli Helaldı Köyü 3194 Sayılı İmar Kanunu’nun 18. Madde Uygulaması Hizmet Alım İşi” ihalesine ilişkin olarak Zafer Harita Proje İnşaat Turizm Tic. Ltd. Şti.nin 01.06.2021 tarihinde yaptığı şikâyet başvurusunun, idarenin 02.06.2021 tarihli yazısı ile reddi üzerine, başvuru sahibince 14.06.2021 tarih ve 27527 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 14.06.2021 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.

 

Başvuruya ilişkin olarak 2021/1032 sayılı itirazen şikâyet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.

 

KARAR:

Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi.

 

İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle, 17.05.2021 tarihinde gerçekleştirilen ihalede, ihale komisyonu tarafından salonda hazır bulunan istekliler huzurunda teker teker isteklilerin teklif zarflarının açılmaya başlandığı,  en son sekizinci sıradaki Anadolu Grup Harita Müh. Mim. İnş. San. Tic. Ltd. Şti.ye ait teklif zarfına gelindiğinde, ihale komisyonu üyeleri tarafından ihalede hazır bulunan isteklilerin duyacağı bir şekilde isteklinin iş deneyim belgesinin dosyada olmadığının ve iş deneyim belgesine ait bilgilere sunulmayacak belgeler tablosunda da yer verilmediğinin ifade edildiği ve birinci oturumun kapatıldığı, ancak 25.05.2021 tarihinde tebliğ edilen ihale komisyonu kararında ihalenin Anadolu Grup Harita Müh. Mim. İnş. San. Tic. Ltd. Şti üzerine bırakıldığı, kendi tekliflerinin ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif olarak belirlendiği, ihale üzerinde bırakılan isteklinin teklifinin değerlendirme dışı bırakılması gerektiğine ilişkin 31.05.2021 tarihinde idareye şikâyet başvurusunda bulunulduğu, idare tarafından anılan isteklinin iş deneyim belgesinin teklif zarfında bulunmadığı ancak iş deneyim belgesine ilişkin bilgilerin sunulmayacak belgeler tablosunda beyan edildiği ve söz konusu bilgilerin EKAP üzerinden teyidinin yapıldığı gerekçesiyle şikâyet başvurularının reddedildiği,

 

İdare tarafından ihalenin ilk oturumunda bir sayfalık sunulmayacak belgeler tablosundaki iş deneyim belgesi bilgilerinin beyan edildiğinin görülememiş olmasının normal hayat kurallarına aykırı olduğu, diğer taraftan ihalenin ilk oturumunda sunulmayacak belgeler tablosunun idarece tespit edilemediği, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 37’nci maddesi uyarınca ihalenin ikinci oturumunda ihale üzerinde bırakılan isteklinin teklifinin değerlendirme dışı bırakılması gerektiği, kaldı ki ihalenin ilk oturumunda tespit edilemeyen sunulmayacak belgeler tablosunun ikinci oturumda tespit edilmiş olmasının, anılan Kanun’un 5’inci maddesine aykırı olarak isteklileri tereddüte düşüren bir husus olduğu, Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin 31’inci maddesinin 8’inci paragrafında ve İdari Şartname’nin 7.7.1.2’nci maddesinde sunulmayacak belgeler tablosunda belirtilen iş deneyim belgesinin teklif dosyasına sunulmasına gerek olmadığı düzenlenmiş ise de, bu düzenlemelerde birinci oturumda tespit edilmeyen, ancak ikinci oturumda tespit edilen sunulmayacak belgeler tablosunun ve iş deneyim belgesinin değerlendirmeye alınması gerektiğinin düzenlenmediği, bu gerekçelerle ihale üzerinde bırakılan Anadolu Grup Harita Müh. Mim. İnş. San. Tic. Ltd. Şti.nin teklifinin değerlendirme dışı bırakılması gerektiği iddialarına yer verilmiştir.

 

A) Başvuru sahibinin iddialarının değerlendirilmesi sonucunda aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir.

4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun “İhaleye katılımda yeterlik kuralları” başlıklı 10’uncu maddesinde “İhaleye katılacak isteklilerden, ekonomik ve malî yeterlik ile mesleki ve teknik yeterliklerinin belirlenmesine ilişkin olarak aşağıda belirtilen bilgi ve belgeler istenebilir:…

           b) Mesleki ve teknik yeterliğin belirlenmesi için;…

           2) İstekli tarafından kamu veya özel sektöre bedel içeren bir sözleşme kapsamında taahhüt edilen ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin olarak;…

d) Son beş yıl içinde kabul işlemleri tamamlanan mal ve hizmet alımlarına ilişkin deneyimi gösteren belgeler,,…

           İhale konusu işin niteliğine göre yukarıda belirtilen bilgi veya belgelerden hangilerinin yeterlik değerlendirmesinde kullanılacağı, ihale dokümanında ve ihale veya ön yeterliğe ilişkin ilân veya davet belgelerinde belirtilir…” hükmü,

 

Anılan Kanun’un “Tekliflerin alınması ve açılması” başlıklı 36’ncı maddesinde “Teklifler ihale dokümanında belirtilen ihale saatine kadar idareye verilir. İhale komisyonunca ihale dokümanında belirtilen saatte kaç teklif verilmiş olduğu bir tutanakla tespit edilerek, hazır bulunanlara duyurulur ve hemen ihaleye başlanır. İhale komisyonu teklif zarflarını alınış sırasına göre inceler. 30 uncu maddenin birinci fıkrasına uygun olmayan zarflar bir tutanak ile belirlenerek değerlendirmeye alınmaz. Zarflar isteklilerle birlikte hazır bulunanlar önünde alınış sırasına göre açılır.

İsteklilerin belgelerinin eksik olup olmadığı ve teklif mektubu ile geçici teminatlarının usulüne uygun olup olmadığı kontrol edilir. Belgeleri eksik veya teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olmayan istekliler tutanakla tespit edilir. İstekliler ile teklif fiyatları ve yaklaşık maliyet tutarı açıklanır. Bu işlemlere ilişkin hazırlanan tutanak ihale komisyonunca imzalanır. Bu aşamada; hiçbir teklifin reddine veya kabulüne karar verilmez, teklifi oluşturan belgeler düzeltilemez ve tamamlanamaz. Teklifler ihale komisyonunca hemen değerlendirilmek üzere oturum kapatılır.” hükmü,

 

Aynı Kanun’un “Tekliflerin değerlendirilmesi” başlıklı 37’nci maddesinde “…Tekliflerin değerlendirilmesinde, öncelikle belgeleri eksik olduğu veya teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olmadığı 36 ncı maddeye göre ilk oturumda tespit edilen isteklilerin tekliflerinin değerlendirme dışı bırakılmasına karar verilir. Ancak, teklifin esasını değiştirecek nitelikte olmaması kaydıyla, belgelerde bilgi eksikliği bulunması halinde idarece belirlenen sürede isteklilerden bu eksik bilgilerin tamamlanması yazılı olarak istenir. Belirlenen sürede bilgileri tamamlamayan istekliler değerlendirme dışı bırakılır ve geçici teminatları gelir kaydedilir. Bu ilk değerlendirme ve işlemler sonucunda belgeleri eksiksiz ve teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olan isteklilerin tekliflerinin ayrıntılı değerlendirilmesine geçilir. Bu aşamada, isteklilerin ihale konusu işi yapabilme kapasitelerini belirleyen yeterlik kriterlerine ve tekliflerin ihale dokümanında belirtilen şartlara uygun olup olmadığı ile birim fiyat teklif cetvellerinde aritmetik hata bulunup bulunmadığı incelenir. Uygun olmadığı belirlenen isteklilerin teklifleri ile birim fiyat teklif cetvellerinde aritmetik hata bulunan teklifler değerlendirme dışı bırakılır.” hükmü,

 

Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin “Belgelerin sunuluş şekli” başlıklı 31’inci maddesinde “… (8) Aday veya istekliler tarafından, yedinci fıkradaki koşulları taşıyan katılım ve yeterlik kriterlerine ilişkin belgeler ile Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliğinin 21 inci maddesinin ikinci fıkrasına uygun olarak alınan geçici teminat mektubu, sunulmayacak belgeler tablosunda gerekli bilgilere yer verilmesi şartıyla başvuru veya teklif zarfında sunulmaz. Bu durumda, katılım ve yeterlik kriterleri ile geçici teminat mektubuna ilişkin değerlendirme, sunulmayacak belgeler tablosunda yer verilen bilgiler kullanılmak suretiyle EKAP veya kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının internet sayfası üzerinden ulaşılan bilgi ve belgeler esas alınarak yapılır. …” hükmü,

 

Anılan Yönetmelik’in “İş deneyimini gösteren belgeler” başlıklı 39’uncu maddesinde “(1)İş deneyimini gösteren belgelerin istenildiği ihalelerde; teknolojik ürün deneyim belgesinin ve yurt içinde veya yurt dışında kamu veya özel sektörde bedel içeren tek bir sözleşme kapsamında taahhüt edilen ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin olarak;

a) İlk ilan veya davet tarihinden geriye doğru son beş yıl içinde kabul işlemleri tamamlanan hizmet alımlarıyla ilgili iş deneyimini gösteren belgelerin,

(3) İş deneyiminin belirlenmesi amacıyla;

a) Açık ihale usulüyle yapılan ihaleler ile Kanunun 21 inci maddesinin (b), (c) ve (f) bentlerine göre yapılan ihalelerde, teklif edilen bedelin % 25’i ile % 50’si aralığında idarece belirlenecek bir orandan az olmamak üzere, … ihale konusu iş veya benzer işlere ait tek sözleşmeye ilişkin iş deneyimini gösteren belgeler ile teknolojik ürün deneyim belgesinin sunulması istenir…” hükmü,

 

Aynı Yönetmelik’in “Başvuruların ve tekliflerin alınması, açılması ve belgelerdeki bilgi eksikliklerinin tamamlatılması” başlıklı 56’ncı maddesinde “1) Ön yeterlik ve yeterlik başvuruları ile tekliflerin alınması ve açılmasına ilişkin işlemler; Kanun, bu Yönetmelik, Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliği ve tip şartnamelerde belirtilen hükümler çerçevesinde standart formlar kullanılarak gerçekleştirilir.

(2) Zarf Açma ve Belge Kontrol Tutanağı, başvuru veya teklif zarfı içinde sunulması istenilen belgeler ve bu belgelere ilgili mevzuat gereğince eklenmesi zorunlu olan belgelerin her biri için ayrı sütun içerecek şekilde düzenlenir.

(3) Başvuru veya teklif zarfları, alınış sırasına göre incelenir. Açık ihale usulüyle yapılan ihaleler ile belli istekliler arasında ihale usulüyle yapılan ihalelerde teklif zarfları açılmadan önce, pazarlık usulüyle yapılan ihalelerde ise son yazılı fiyat tekliflerinin verildiği oturumda yaklaşık maliyet açıklanır. Zarflardan uygun olanların açılması ve belge kontrolünün yapılması aşamasında, aday veya isteklilerce sunulan belgeler tek tek kontrol edilerek hangi belgelerin sunulduğu, Zarf Açma ve Belge Kontrol Tutanağında her belge için açılmış bulunan sütunlara kaydedilerek gösterilir. İhale usulüne göre ilgili oturumda istekliler ve teklif ettikleri fiyatlar duyurularak tutanak düzenlenir. Bu tutanakların komisyon başkanınca onaylanmış suretleri, isteyenlere imza karşılığı verilmeden oturum kapatılamaz.

(4) Başvuru veya teklif zarfı içinde sunulması istenilen belgeler ve bu belgelere ilgili mevzuat gereğince eklenmesi zorunlu olan belgelerden herhangi birinin, aday veya isteklilerce sunulmaması halinde, bu eksik belgeler idarelerce tamamlatılamaz.” hükmü,

 

Kamu İhale Genel Tebliği’nin “Belgelerin sunuluş şekli” başlıklı 8’inci maddesinde ise “1.Belgelerin sunuluş şekline ilişkin düzenlemeler, Uygulama Yönetmelikleri ile tip şartnamelerin “Belgelerin sunuluş şekli” başlıklı maddelerinde yer almaktadır.

8.1.1. İhaleye katılım ve yeterlik kriterlerine ilişkin belgelerin, EKAP üzerinden veya kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının internet sayfası üzerinden temin edilebilmesi veya teyidinin yapılabilmesi durumunda, bu belgeler için belgelerin sunuluş şekline ilişkin şartlar aranmaz.…”    açıklaması,

 

İdari Şartname’nin “İhale konusu işe ilişkin bilgiler” başlıklı 2’nci maddesinde “2.1. İhale konusu hizmetin;

a) Adı: Sinop Türkeli Helaldı Köyü 3194 Sayılı İmar Kanunun 18 Madde Uygulaması Hizmet Alım İşi

b) Miktarı ve türü:

Sinop Türkeli Helaldı Köyünde 65 hektarlık alanda 3194 sayılı İmar Kanunun 18. Madde Uygulaması hizmet alım işi

Ayrıntılı bilgi idari şartnamenin ekinde yer almaktadır.

c) Yapılacağı yer: Sinop Türkeli Helaldı Köyü” düzenlemesi,

 

Anılan Şartname’nin  “İhale dokümanının kapsamı” başlıklı 5’inci maddesinde “5.1.d) Standart formlar… Standart Form-KİK029.0/H: Sunulmayacak Belgeler,” düzenlemesi,

 

Aynı Şartname’nin “İhaleye katılabilmek için gereken belgeler ve yeterlik kriterleri” başlıklı 7’nci maddesinde “…7.5. Mesleki ve teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:

7.5.1. İsteklinin yurt içinde veya yurt dışında kamu veya özel sektörde bedel içeren tek bir sözleşme kapsamında taahhüt edilen ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin olarak;

a) İlk ilan veya davet tarihinden geriye doğru son beş yıl içinde kabul işlemleri tamamlanan danışmanlık hizmet alımlarıyla ilgili iş deneyimini gösteren belgeleri,

b) Devredilen işlerde devir öncesindeki veya sonrasındaki dönemde ilk sözleşme bedelinin en az % 80’inin gerçekleştirilmesi şartıyla, ilk ilan veya davet tarihinden geriye doğru son beş yıl içinde kabul işlemleri tamamlanan danışmanlık hizmet işlerine ilişkin deneyimi gösteren belgeleri,

sunması zorunludur. İstekli tarafından teklif edilen bedelin % 25’den az olmamak üzere, ihale konusu iş veya benzer işlere ait tek sözleşmeye ilişkin iş deneyimini gösteren belgelerin sunulması gerekir.

İş ortaklığında pilot ortağın, istenen iş deneyim tutarının en az % 70’ini, diğer ortakların her birinin, istenen iş deneyim tutarının en az % 10’unu sağlaması ve diğer ortak veya ortakların iş deneyim tutarı toplamının ise istenen iş deneyim tutarının % 30’undan az olmaması gerekir. Ancak, ihaleye katılan iş ortaklığının ortakları tarafından ortaklık oranları ve yapısı aynı olmak kaydıyla daha önce kurulmuş olan iş ortaklığının gerçekleştirdiği bir işten elde edilen iş deneyimini gösteren belgelerin sunulması halinde, pilot ortak ve diğer ortakların her birinin birinci cümledeki oranlara göre asgari iş deneyim tutarını sağlaması koşulu aranmaz. Konsorsiyumda ise her bir ortağın kendi kısmı için istenen iş deneyim tutarını sağlaması zorunludur…

7.6. Benzer iş olarak kabul edilecek işler aşağıda belirtilmiştir:

Kamu veya özel sektöre İmar uygulaması Projesi veya parselasyon planı yapmış olmak benzer iş olarak kabul edilecektir.

7.7. Belgelerin sunuluş şekli:…

7.7.1.1 İhaleye katılım ve yeterlik kriterlerine ilişkin sunulan belgelerin veya bu belgelerde yer alan bilgilerin, EKAP üzerinden veya kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının internet sayfası üzerinden temin edilebilmesi veya bu bilgilerin teyidinin yapılabilmesi durumunda, bu belgeler için belgelerin sunuluş şekline ilişkin şartlar aranmaz.

7.7.1.2 İstekliler tarafından, 7.7.1.1. maddesindeki koşulları taşıyan katılım ve yeterlik kriterlerine ilişkin belgeler ile Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliğinin 21 inci maddesinin ikinci fıkrasına uygun olarak alınan geçici teminat mektubu, sunulmayacak belgeler tablosunda gerekli bilgilere yer verilmesi şartıyla teklif zarfında sunulmaz. Bu durumda, katılım ve yeterlik kriterleri ile geçici teminat mektubuna ilişkin değerlendirme, sunulmayacak belgeler tablosunda yer verilen bilgiler kullanılmak suretiyle EKAP veya kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının internet sayfası üzerinden ulaşılan bilgi ve belgeler esas alınarak yapılır. Sunulmayacak belgeler tablosunun kısmi teklife açık ihalelerde her bir kısım için, ortak girişimlerin katıldığı ihalelerde ise her bir ortak tarafından ayrı ayrı doldurulması gerekmektedir…” düzenlemesi yer almaktadır.

 

İhale dokümanı kapsamında yer alan KİK029.0/H numaralı “Sunulmayacak Belgeler Tablosu”  başlıklı standart formda; geçici teminat mektubu, iş deneyim belgesi ve teknolojik ürün deneyim belgesinin belirlendiği görülmüştür.

 

İdare tarafından gönderilen ihale işlem dosyasındaki belgeler incelendiğinde, ihale üzerinde bırakılan Anadolu Grup Harita Müh. Mim. İnş. San. Tic. Ltd. Şti.nin teklif zarfında yer alan “İçindekiler” başlıklı yazıda; 10 adet belge isminin sıralanmak suretiyle sayıldığı, bu belgeler içerisinde ilk sırada “Sunulmayacak Belgeler Tablosu”nun yer aldığı ve teklif dosyalarının 16 sayfadan ibaret olduğunun ifade edildiği görülmüştür. Anılan istekli tarafından sunulan teklif zarfı içerisinde yer alan “Sunulmayacak Belgeler Tablosu” incelendiğinde söz konusu tabloda,  “İş Deneyim Belgesi İdari Şartnamenin 7.5.1 maddesi (EKAP’ta kayıtlı olması durumunda)” satırının “Belgeye EKAP tarafından verilen sayı” kısmında, teyit bilgisinin “2016/375256-1680096-1-1”  şeklinde doldurulduğu görülmüştür. Anılan istekli tarafından teklif dosyasında ayrıca iş deneyimini gösteren başkaca bir belge sunulmadığı tespit edilmiştir.

 

İhale komisyonu tarafından ihale tarihinde saat 14:25’te düzenlenen “Zarf Açma ve Belge Kontrol Tutanağı” incelendiğinde, “İş deneyim Belgesi”ne ilişkin sütun açıldığı, söz konusu sütunda ihale üzerinde bırakılan Anadolu Grup Harita Müh. Mim. İnş. San. Tic. Ltd. Şti.ye ilişkin kısımda “Var” ibaresinin yazıldığı görülmüştür.

 

İhale üzerinde bırakılan Anadolu Grup Harita Müh. Mim. İnş. San. Tic. Ltd. Şti.nin teklif dosyasında sunmuş olduğu “Sunulmayacak Belgeler Tablosunda” EKAP tarafından verilen sayının beyan edildiği iş deneyim belgesinin, idare tarafından EKAP üzerinden sorgulandığı, bahse konu iş deneyim belgesinin “İnternet ortamında sorgulanmıştır” ibaresiyle kaşelenip ilgili personel tarafından imzalandığı ve söz konusu belgeye ihale işlem dosyasında yer verildiği görülmüştür.

 

16.08.2018 tarihli ve 2016/375256-1680096-1-1 sayılı iş bitirme belgesi incelendiğinde; “İdarenin adı” bölümünün “Düzce Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü” şeklinde, “İşin adı ve varsa ihale kayıt numarası” başlıklı bölümün “Düzce İli Merkez İlçesi Soğukpınar ve Dedeler Mahallelerinde Yaklaşık 110 Ha Alanda 3194 Sayılı İmar Kanununun 18 Maddesi Uygulaması Arazi ve Arsa Düzenlemesi Hizmet Alım İşi, 2016/375256” şeklinde,  “Kabul tarihi” bölümünün “12.07.2018” şeklinde, “Toplam sözleşme tutarı” bölümü ile “Belge Tutarı” bölümünün ise “146.250,00TRY” şeklinde düzenlendiği görülmüştür. Söz konusu belge tutarı güncellendiğinde güncellenmiş iş deneyim tutarının 347.542,27TL olduğu anlaşılmıştır.

 

Yukarıda aktarılan mevzuat hükümlerinden ve başvuruya konu ihaleye ait İdari Şartname düzenlemelerinden hareketle, ihaleye katılacak isteklilerden mesleki ve teknik yeterliğin belirlenmesi için son beş yıl içinde kabul işlemleri tamamlanan mal ve hizmet alımlarına ilişkin deneyimi gösteren belgelerin isteneceği, başvuruya konu ihalede isteklilerin yurt içinde veya yurt dışında kamu veya özel sektörde bedel içeren tek bir sözleşme kapsamında taahhüt edilen ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin olarak; ilk ilan veya davet tarihinden geriye doğru son beş yıl içinde kabul işlemleri tamamlanan danışmanlık hizmet alımlarıyla ilgili iş deneyimini gösteren belgeleri sunmalarının zorunlu kılındığı, istekliler tarafından teklif edilen bedelin %25’inden az olmamak üzere, ihale konusu iş veya benzer işlere ait tek sözleşmeye ilişkin iş deneyimini gösteren belgelerin sunulmasının gerektiği anlaşılmıştır. Ayrıca ihaleye katılım ve yeterlik kriterlerine dair sunulan belgelere ilişkin olarak,  sunulmayacak belgeler tablosunda gerekli bilgilere yer verilmesi şartıyla söz konusu belgelerin teklif zarfında sunulmayacağı; katılım ve yeterlik kriterlerine ilişkin değerlendirmenin ise,  sunulmayacak belgeler tablosunda yer verilen bilgiler kullanılmak suretiyle EKAP veya kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının internet sayfası üzerinden ulaşılan bilgi ve  belgeler esas alınarak yapılacağı düzenlenmiştir.

 

İhale üzerinde bırakılan Anadolu Grup Harita Müh. Mim. İnş. San. Tic. Ltd. Şti.nin teklifinin 235.000,00TL olduğu, İdari Şartname’nin 7.5.1’inci maddesinde istekliler tarafından teklif edilen bedelin %25’inden az olmamak üzere, ihale konusu iş veya benzer işlere ait tek sözleşmeye ilişkin iş deneyimini gösteren belgelerin sunulmasının istenildiği, bu anlamda anılan istekli tarafından asgari sağlanması gereken iş deneyim tutarının (235.000,00×0,25=)  58.750,00TL olduğu anlaşılmıştır.

 

İhale üzerinde bırakılan istekli tarafından sunulan teklif dosyasında iş deneyim belgesine yer verilmediği, anılan istekli tarafından iş deneyimini gösteren belgeye ilişkin bilgilere teklif dosyasında sunulan “Sunulmayacak Belgeler Tablosu”nda yer verildiği, iş deneyim belgesine yönelik yer verilen teyit bilgisinden hareketle idarece EKAP üzerinden yapılan sorgulamada anılan isteklinin EKAP’ta kayıtlı olan iş deneyim belgesine ulaşıldığı, iş deneyim belgesine konu işin, başvuruya konu ihale konusu iş tanımında yer alan 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 18’inci madde uygulaması hizmet alımı işi olduğu,  bu anlamda söz konusu iş deneyim belgesinin başvuruya konu ihale konusu iş tanımına uygun olduğu, ayrıca bahse konu iş deneyim belgesinin güncellenmiş halinin (347.542,27TL) de ihale üzerinde bırakılan istekli tarafından sağlanması gereken tutarı (58.750,00TL) karşıladığı anlaşıldığından ihale üzerinde bırakılan istekli tarafından sunulan iş deneyim belgelerinin İdari Şartname’de istenilen yeterlik kriterlerine uygun olduğu görülmüştür.

 

İdare tarafından gönderilen ihale işlem dosyasında, ihale üzerinde bırakılan isteklinin teklif dosyasında iş deneyim belgesi sunulmadığı ancak ilgili mevzuat hükümleri ve İdari Şartname düzenlemelerine göre EKAP veya kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının internet sayfası üzerinden sorgulanabilen belgelere ilişkin bilgilere “Sunulmayacak Belgeler Tablosu”nda yer verilmesi halinde ayrıca belge sunulmayacağı yeterlik değerlendirmesinin de anılan tabloda yer verilen belgelerin teyidi sonucu ulaşılan bilgi ve belgeler esas alınarak yapılacağı, anılan isteklinin teklif dosyasında teyit bilgilerine yer verilen sunulmayacak belgeler tablosunun yer aldığı görüldüğünden, anılan istekli tarafından iş deneyim belgesinin teyit bilgilerinin yer aldığı sunulmayacak belgeler tablosu teklif dosyasında sunulmuş ise ayrıca iş deneyim belgesinin teklif dosyasında sunulmasına gerek bulunmadığı anlaşılmıştır.

 

Başvuru sahibi isteklinin itirazen şikâyet dilekçesinde “ihale üzerinde bırakılan isteklinin teklif dosyasında hem iş deneyim belgesinin hem de sunulmayacak belgeler tablosunun bulunmadığının ihalenin ilk oturumunda ifade edildiği” iddia edilmekle birlikte, ihalenin ilk oturumuna ilişkin düzenlenen “Zarf Açma ve Belge Kontrol Tutanağı”nda ihale üzerinde bırakılan Anadolu Grup Harita Müh. Mim. İnş. San. Tic. Ltd. Şti.nin “İş deneyim Belgesi”ne ilişkin kısmında “Var” ibaresinin yazıldığı, ayrıca Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin 56’ncı maddesinin 3’üncü bendindeki hükümler uyarınca ihale komisyonu tarafından düzenlenen zarf açma ve belge kontrol tutanağının onaylanmış suretinin isteyenlere imza karşılığı verilmeden oturumun kapatılmayacağı hüküm altına alınmış iken, söz konusu tutanağın başvuru sahibi istekli tarafından ihale tarihinde ihale komisyonundan istenildiğine veya istenilmesine rağmen düzenlenmediğine yönelik herhangi bir kayıt bulunmadığı, dolayısıyla Kurum tarafından idarece ihale işlem dosyasında gönderilen belgeler üzerinden yapılan inceleme neticesinde, ihale üzerinde bırakılan istekli tarafından sunulmayacak belgeler tablosunda teyit bilgilerine yer verilen iş deneyim belgesi üzerinden yeterlik değerlendirmesi yapılabileceği, söz konusu iş deneyim belgesinin İdari Şartname’de istenilen yeterlik kriterlerini karşıladığı anlaşıldığından başvuru sahibinin söz konusu iddiasının yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.

 

B) İhalelere Yönelik Başvurular Hakkında Yönetmelik’in 18’inci maddesi yönünden yapılan inceleme sonucunda herhangi bir aykırılık tespit edilmemiştir.

 

 Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun’un 65’inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen 30 gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere,

 

Anılan Kanun’un 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (c) bendi gereğince itirazen şikâyet başvurusunun reddine,

 


Oybirliği ile karar verildi.

 

 

 

 

 

 

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz