E-İtirazen Şikayet Başvurusu Yapılabilmesi İmkanı Devreye Alındı

Bilindiği üzere 20 Haziran 2021 tarihli ve 31517 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan mevzuat değişiklikleri ile 20 Temmuz 2021 tarihi itibarı ile  itirazen şikayet başvurularının EKAP üzerinden e-imza kullanılarak (e-itirazen şikayet) yapılabilmesi imkanı getirilmiştir. Bu kapsamda, itirazen şikayet başvurularının taşıması gereken şekil unsurlarına ilişkin yapılabilecek hataların önüne geçilerek hak kayıplarının önlenmesi hedeflenmektedir.

e-İtirazen şikayet sürecine ilişkin aday, istekli veya istekli olabileceklerin faydalanabileceği yardım kılavuzuna aşağıdaki linkten erişim sağlanabilecek olup başvuru sürecinde dikkat edilmesi gereken hususlar aşağıda da ayrıntılı olarak açıklanmıştır.

Aday, İstekli veya İstekli Olabileceklerin Dikkat Etmesi Gereken Hususlar

– İlk aşamada sadece EKAP’ta yer alan imza yetkilileri e-itirazen şikayet başvurusu yapabilecek olup avukat aracılığıyla elektronik başvuru daha sonraki geliştirmede devreye alınacaktır.

– İtirazen şikayet başvuru bedeli yatırılmaması halinde EKAP üzerinden e-itirazen şikayet başvurusu yapılamayacaktır. Bu nedenle, söz konusu başvuru bedelinin Ziraat Bankası, Vakıfbank ve Halkbank nezdindeki Kurumsal tahsilat hesaplarına yatırılması aşamasında “İtirazen şikayet başvuru bedeli” için tahsis edilmiş olan hesaba ilgili tutarın yatırılmış olması önem arz etmektedir.

– E-itirazen şikayet uygulaması ile ortak girişimler adına  pilot/koordinatör ortak EKAP üzerinden e- itirazen şikayet başvurusu yapabilecektir.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

E- İtirazen Şikayet Başvurusu Düzenlenmesi Kullanım Kılavuzu için Tıklayınız.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz