Sözleşme Tasarısı’nın “Diğer hususlar” başlıklı 36’ncı maddesinde “36.1…5- Hastane mutfağı dışında taşımalı olarak yemek hizmeti verilecek kısımlar için (1.Kısım ve/veya 3.Kısım) istekli firmalar; Bursa Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde bir mutfağa/tesise sahip olmalıdır. Ancak yemek üretim yeri kendisine ait olmayan istekliler mutfak/üretim tesisinin kiralık olması durumunda, Bursa Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde kiralık üretim tesisine ait noter onaylı kira sözleşmesi, kira sözleşmesi imzalanan yerel firmaya ait Gıda Üretim İzni Belgesi veya İşletme Kayıt Belgesi ile  idari şartnamenin 7.5.2 ve 7.5.3. maddelerine ait belgeleri, ayrıca bu hizmetin yapılacağı mutfakların ihale tarihinden geriye dönük 1 (bir) yıl içerisinde Tarım ve Orman Bakanlığı Gıda Kontrol Müdürlüklerinden veya İl Sağlık Müdürlüğü Halk Sağlığı Laboratuvarından 4(dört) ayrı ayrı ayda yapılmış ve ayda en az 1(bir) defa en az 3(üç) çeşit yemek analizi, ayda en az 1(bir) defa su analizi, ayda en az 1 (bir) defa personel el swap analizi, ayda en az 1 (bir) defa mutfak ekipmanlarından alınan yüzey swap analizi sonuçlarını ihale kararından sonra idare ile yapılacak olan sözleşmeden önce istenen belgelerin asılları veya noter onaylı suretleri ile birlikte idareye teslim etmek zorundadır. Bu şartları sağlamayan firma ile sözleşme yapılamaz ve firma elenerek Geçici Teminat Bedeli irat kaydedilir.

6- İstekliler (1.Kısım veya 2.Kısım veya 3.Kısım) sunulan hizmette aksaklığa mahal verilmemesi adına, hastane mutfağında veya hastane mutfağı dışından taşımalı mutfak/üretim tesisinde oluşabilecek; yangın, su basması, elektrik kesintisi ve olağanüstü durumlarda (yemek üretimi yapılamaması durumunda), bu hizmeti Bursa Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisinde yer alan, Gıda Üretim İzni Belgesi veya İşletme Kayıt Belgesi ile  idari şartnamenin 7.5.2 ve 7.5.3. maddelerine ait belgeleri, ilgili üretim tesisinin Bursa Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde olduğuna dair adres bilgilerini, iletişimi bilgilerini içeren yukarıda yazılı belge ve şartları sağlayan ikinci bir üretim tesisinde yapılacağına dair üretim merkezi ile arasında imzalanmış noter onaylı sözleşmesini ayrıca bu hizmetin yapılacağı her iki mutfağın ayrı ayrı ihale tarihinden geriye dönük 1 (bir) yıl içerisinde Tarım ve Orman Bakanlığı Gıda Kontrol Müdürlüklerinden veya İl Sağlık Müdürlüğü Halk Sağlığı Laboratuvarından 4(dört) ayrı ayrı ayda yapılmış ve ayda en az 1(bir) defa en az 3(üç) çeşit yemek analizi, ayda en az 1(bir) defa su analizi, ayda en az 1(bir) defa personel el swap analizi, ayda en az 1(bir) defa mutfak ekipmanlarından alınan yüzey swap analizi sonuçlarını ihale kararından sonra idare ile yapılacak olan sözleşmeden önce istenen belgelerin asılları veya noter onaylı suretleri ile birlikte idareye teslim etmek zorundadır. Bu şartları sağlamayan firma ile sözleşme yapılamaz ve firma elenerek Geçici Teminat Bedeli irat kaydedilir.

7-İstekliler; ülkemizde yaşanan Covid – 19 sebebiyle; Kamu Kurumları ve tüm Kamusal alanlarda, olası salgın hastalık riskine karşı dezenfeksiyon ve sterilizasyon çalışmaları önlemlerini almakla sorumludur. Bu kapsamda işletme sorumluluğu alınacak mutfak ve yemekhanelerde çalıştırılmak üzere; T.C. Sağlık Bakanlığı’ndan ruhsatlı, ihale tarihi itibariyle geçerli ISO 9001:2015 ve/veya ISO 14001:2015 kalite yönetim sistemi şartlarını taşıyan, ilaçlama şirketi ile olan sözleşmesinin aslını veya idarece onaylı suretini ihale sözleşmesi sırasında idareye verilmesi zorunludur. . (İş Ortaklığı olması halinde herhangi bir ortağın bu belgeyi sunması yeterli kabul edilecektir.)” düzenlemesi yer almaktadır.

 

Yukarıda aktarılan ihale dokümanı düzenlemeleri incelendiğinde, Sözleşme Tasarısı’nın 36.1.5, 36.1.6 ve 36.1.7’nci maddelerinde yer alan belgelerin ihale kararından sonra idare ile yapılacak olan sözleşmeden önce ve ihale sözleşmesi sırasında idareye verilmesinin zorunlu olduğunun düzenlendiği, ancak kamu ihale mevzuatında sözleşme imzalanmadan önce sunulması gereken belgelerin ve yaptırımların belirtildiği ve iddia konusu belgelerin sözleşme imzalanmadan önce sunulması gereken belgeler arasında yer almadığı, dolayısıyla söz konusu düzenlemelerin bu haliyle mevzuata uygun olmadığı sonucuna varılmıştır.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz