4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun “Tanımlar” başlıklı 4’üncü maddesinde “…Mal : Satın alınan her türlü ihtiyaç maddeleri ile taşınır ve taşınmaz mal ve hakları, 

Hizmet: Bakım ve onarım, taşıma, haberleşme, sigorta, araştırma ve geliştirme, muhasebe, piyasa araştırması ve anket, danışmanlık, (…), tanıtım, basım ve yayım, temizlik, yemek hazırlama ve dağıtım, toplantı, organizasyon, sergileme, koruma ve güvenlik, meslekî eğitim, fotoğraf, film, fikrî ve güzel sanat, bilgisayar sistemlerine yönelik hizmetler ile yazılım hizmetlerini, taşınır ve taşınmaz mal ve hakların kiralanmasını ve benzeri diğer hizmetleri,

Yapım : Bina, karayolu, demiryolu, otoyol, havalimanı, rıhtım, liman, tersane, köprü, tünel, metro, viyadük, spor tesisi, alt yapı, boru iletim hattı, haberleşme ve enerji nakil hattı, baraj, enerji santrali, rafineri tesisi, sulama tesisi, toprak ıslahı, taşkın koruma ve dekapaj gibi her türlü inşaat  işleri ve bu işlerle ilgili tesisat, imalat, ihzarat, nakliye, tamamlama, büyük onarım, restorasyon, çevre düzenlemesi, sondaj, yıkma, güçlendirme ve montaj işleri ile benzeri yapım işlerini,…” hükmü,

 

Anılan Kanun’un “Temel İlkeler” başlıklı 5’inci maddesinde “İdareler, bu Kanuna göre yapılacak ihalelerde; saydamlığı, rekabeti, eşit muameleyi, güvenirliği, gizliliği, kamuoyu denetimini, ihtiyaçların uygun şartlarla ve zamanında karşılanmasını ve kaynakların verimli kullanılmasını sağlamakla sorumludur.

Aralarında kabul edilebilir doğal bir bağlantı olmadığı sürece mal alımı, hizmet alımı ve yapım işleri bir arada ihale edilemez…” hükmü,

 

Anılan Kanun’un “İhale ve ön yeterlik dokümanının içeriği ve idari şartnamede yer alması zorunlu hususlar” başlıklı 27’nci maddesinde “İhale dokümanında; isteklilere talimatları da içeren idari şartnameler ile yaptırılacak işin projesini de kapsayan teknik şartnameler, sözleşme tasarısı ve gerekli diğer belge ve bilgiler bulunur. Ön yeterlik dokümanında ise adaylarda aranılan şartlara, ön yeterlik kriterlerine ve gerekli diğer belge ve bilgilere yer verilir.

h) İhaleye konsorsiyumların teklif verip veremeyeceği, ihale konusu işin tamamına veya bir kısmına teklif verilmesinin mümkün olup olmadığı, mal alımı ihalelerinde alternatif teklif verilip verilemeyeceği, verilebilecekse alternatif tekliflerin nasıl değerlendirileceği,…” hükmü,

 

Anılan Kanun’un “İdarelerce uyulması gereken diğer kurallar”  başlıklı 62’nci maddesinde “…e)
1 ) 5018 sayılı Kanuna ekli (I), (II), (III) ve (IV) sayılı cetvellerde yer alan kamu idareleri (MİT Müsteşarlığı hariç) ile bunlara bağlı döner sermayeli kuruluşlar, 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (I) sayılı listede yer alan idarelerin merkez ve taşra teşkilatları, il özel idareleri, belediyeler ile bağlı kuruluşları ve bunların üyesi olduğu mahalli idare birlikleri, birlikte veya ayrı ayrı sermayesinin yarısından fazlası il özel idareleri, belediyeler ve bağlı kuruluşlarına ait şirketler; merkezi yönetim, sosyal güvenlik kurumu, fon, kefalet sandığı, yatırım izleme ve koordinasyon başkanlığı, gençlik hizmetleri ve spor il müdürlüğü, mahalli idare ve şirket bütçelerinden veya döner sermaye bütçelerinden, anılan liste kapsamındaki diğer idareler için ise kendi bütçelerinden personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımı veya niteliği itibarıyla bu sonucu doğuracak şekilde alım yapamaz ve buna imkân sağlayan diğer mevzuat hükümleri uygulanmaz.

 

 

2) Bu bendin uygulanmasında personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımı; bu Kanun ve diğer mevzuattaki hükümler uyarınca ihale konusu işte çalıştırılacak personel sayısının ihale dokümanında belirlendiği, bu personelin çalışma saatlerinin tamamının idare için kullanıldığı, yaklaşık maliyetinin en az %70’lik kısmının asgari işçilik maliyeti ile varsa ayni yemek ve yol giderleri dahil işçilik giderinden oluştuğu ve niteliği gereği süreklilik arz eden işlere ilişkin hizmet alımlarını ifade eder. Mahalli idare veya şirketlerinin bütçelerinden yapılan, yıl boyunca devam eden, niteliği gereği süreklilik arz eden ve haftalık çalışma saatlerinin tamamının idare için kullanıldığı park ve bahçe bakım ve onarımı ile çöp toplama, cadde, sokak, meydan ve benzerlerinin temizlik işlerine ilişkin alımlar personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımı olarak kabul edilir. Hizmet alım sözleşmesi kapsamında niteliği birbirinden farklı hizmet türlerinin bulunması halinde personel çalıştırılmasına dayalı olup olmama yönünden yapılacak değerlendirme her hizmet türü için ayrı ayrı yapılır. Danışmanlık hizmetleri, hastane bilgi yönetim sistemi hizmetleri ve çağrı merkezi hizmetlerine ilişkin alımlar personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımı olarak kabul edilmez.

3) Kurum, hizmet alımının personel çalıştırılmasına dayalı olup olmadığı ya da niteliği itibarıyla bu sonucu doğurup doğurmadığı hususunda (2) numaralı alt bentte sayılan kriterleri ayrı ayrı ya da birlikte dikkate almak suretiyle usul ve esaslar belirlemeye yetkilidir….” hükmü yer almaktadır.

 

Yapım İşleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin “Yeterliğin belirlenmesinde uygulanacak ilkeler” başlıklı 29’uncu maddesinde “…(5) Kendi başına proje bütünlüğü olan ve benzer nitelikli birden fazla işin paket halinde bir arada ihale edilmesinin öngörülmesi durumunda, her bir iş için ayrı teklif alınmasını sağlamak üzere kısmi teklif alma yoluyla ihale yapılabilir. Bu durumda ilanda ve dokümanda işin başvuruda bulunulabilecek veya teklif verilebilecek her bir kısmı ve bu kısımlar için tespit edilen yeterlik kriterleri ayrı ayrı gösterilir. Aday ve isteklinin yeterlik değerlendirmesi, başvuruda bulunduğu veya teklif verdiği her bir kısım için ayrı ayrı yapılır….” hükmü yer almaktadır.

 

Kamu İhale Genel Tebliği’nin “Kısmi tekliflerin değerlendirilmesi” başlıklı 16.4’üncü maddesinde “16.4.1.İhalelerde, ihale dokümanında belirtilmesi kaydıyla, kısmi teklif verilebilmesi mümkün bulunmaktadır. Ancak, kısmi teklif verilebilen ihalelerde isteklilerce her bir iş kısmına ayrı ayrı teklif vermek suretiyle işin tamamına teklif verilebileceği gibi, ihale dokümanında belirtilen kısımlardan bazılarına da teklif verilebilecektir.

16.4.5. Yapım işlerinde kısmi teklif

Yapım İşleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinin 29 uncu maddesinin beşinci fıkrasında, kendi başına proje bütünlüğü olan benzer nitelikli birden fazla yapım işinin paket halinde bir arada ihale edilmesinin öngörülmesi durumunda, her bir iş için ayrı teklif alınmasını sağlamak üzere kısmi teklif alma yoluyla ihale yapılabileceği hükme bağlanmış olup, bu hükmün uygulanmasına ilişkin olarak bazı hususların açıklanmasına gerek görülmüştür.

16.4.5.1. 4734 sayılı Kanunun 27 nci maddesinde kısmi teklif verilip verilemeyeceğinin işin idari şartnamesinde belirtilmesinin zorunlu olduğu hükme bağlanmıştır. Bu hüküm uyarınca kısmi teklif verilmesine izin verip vermemek idarenin yetkisinde olup söz konusu yetkinin Kanunun temel ilkelerine uygun olarak kullanılması gerektiği açıktır. Bu çerçevede yapım işleri için, kendi başına proje bütünlüğü olan her bir yapım işinin ayrı ayrı ihale edilmesi esas olup, Yönetmeliğin anılan hükmü ve aşağıda yapılan açıklamalar doğrultusunda kısmi teklif alınması suretiyle ihale yapılması idarelerin yetki ve sorumluluğundadır.

16.4.5.2. Anılan hüküm, kendi başına ihale konusu olabilecek nitelikte proje bütünlüğü olan birden fazla yapım işinin bir arada ihale edilebilmesini sağlamayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda, proje bütünlüğü olan tek bir yapım işinin parçalara ayrılarak bütünlüğü bozacak şekilde her bir parçası için ayrı ihale yapılması mümkün bulunmamaktadır. Örneğin; belli bir projesi olan ve bu kapsamda teknik ve idari şartnamesi bütünlük arz eden bir bina veya bina kompleksi yapım işi bütün olarak ihale edilecek olup, söz konusu iş parçalara ayrılarak kısmi teklif yoluyla parça parça ihale edilemeyecektir. Ancak, farklı coğrafi alanlarda gerçekleştirilmesi gereken benzer nitelikli okul, sağlık ocağı, vb. yapım işleri bu hükme göre kısmi teklif alma yoluyla bir arada ihale edilebilecektir. Aynı şekilde, belli bir güzergah üzerinde yapımı planlanan yol yapım işinde, bu işin altyapısı ile üst yapısı kısmi teklif kapsamında ayrılamayacak olup, ancak 4734 sayılı Kanunun temel ilkeleri göz önünde bulundurulmak suretiyle uzunluk olarak belli parçalara ayrılarak Yapım İşleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinin 29 uncu maddesinin beşinci fıkrasına göre paket halinde tek bir ihalenin konusunu oluşturabilecektir.

16.4.5.3. Yapım işleri ihalelerinde tekliflerin değerlendirilmesi sonucunda, her bir kısım, o kısım için ekonomik açıdan en avantajlı teklifi veren istekli üzerine ihale edilecek ve aynı istekli üzerinde kalan kısımlar dahil olmak üzere her bir kısım için ayrı sözleşme düzenlenecektir.” açıklaması,

 

 

 

Anılan Tebliğ’in “Personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımlarında teklif fiyata dahil olacak giderler” başlıklı 78’inci maddesinde “…Mahalli idare veya şirketlerinin bütçelerinden yapılan ve niteliği gereği süreklilik arz eden park bahçe bakım ve onarım işi, çöp toplama, cadde, sokak, meydan vb. temizlik işleri, bu işlerin karakteristik edimlerini içeren veya alt hizmetleri niteliğinde olan refüj ve yeşil alanların bakım ve onarımı, ot temizliği, çim biçimi, toprak işleme, arazi hazırlığı, fidan üretimi, dikimi ve bakımı ile ağaç budama, sulama ve bakımı, sürücülü araç/iş makinesi kiralama vb. işler ile Kurum tarafından belirlenecek diğer işler, 78.1.1 inci maddede yer alan diğer koşullara bakılmaksızın personel çalıştırılmasına dayalı hizmet olarak kabul edilir…” açıklaması yer almaktadır.

 

29.04.2021 tarihli İhale İlanı’nın 9’uncu maddesinde “İstekliler tekliflerini, Her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden teklif birim fiyat şeklinde verilecektir. İhale sonucu, üzerine ihale yapılan istekliyle birim fiyat sözleşme imzalanacaktır.

Bu ihalede, işin tamamı için teklif verilecektir.”  düzenlemesi,

 

İdari Şartname’nin “Kısmi teklif verilmesi” başlıklı 20’nci maddesinde “20.1. Bu ihalede işin tamamı için teklif verilecektir…”düzenlemesi,

 

Anılan Şartname’nin “Teklif fiyata dahil olan giderler” başlıklı 25’inci maddesinde “25.1. İsteklinin sözleşmenin uygulanması sırasında ilgili mevzuat gereğince ödeyeceği her türlü vergi, resim, harç, yapı kullanım izin belgesi giderleri ve benzeri giderler ile ulaşım, nakliye ve her türlü sigorta giderleri teklif fiyatına dahildir.

 

25.2. 25.1. maddesinde yer alan gider kalemlerinde artış olması ya da benzeri yeni gider kalemlerinin oluşması hallerinde, teklif edilen fiyatın bu tür artış ya da farkları karşılayacak payı içerdiği kabul edilir. Yüklenici, bu artış ve farkları ileri sürerek herhangi bir hak talebinde bulunamaz.

25.3. Sözleşme konusu işin bedelinin ödenmesi aşamasında doğacak Katma Değer Vergisi (KDV), ilgili mevzuatı çerçevesinde İdare tarafından yükleniciye ayrıca ödenir.” düzenlemesi,

 

İhaleye ait Özel Teknik Şartname’de “1. İşin tanımı; Adana Büyükşehir Belediyesi yetki ve sorumluluğunda bulunan Mezarlık alanları içerisinde tip projelerle çevre düzenlenmesi ve sundurma yapılması işleridir.

2. Bu işlerde kullanılacak tüm malzemelerin; yükleme, boşaltma, depolama, idarenin göstereceği alana atık malzemelerin nakliye işleri ve tüm işçilikler yükleniciye aittir.

3. Yüklenici çalışma sahasına Adana Büyükşehir Belediyesi logolu trafik uyarı, her türlü ikaz, uyarı ve güvenlik levhaları ile tabelaları koymak zorundadır.

4. Yüklenici inşaat sahalarını 6331 sayılı iş sağlığı ve güvenliği yasası ve yönetmeliklerine uygun olarak tüm önlemleri almak zorundadır.

5. İmalatlar sırasında olabilecek bütün kazalar yalnızca yüklenicinin sorumluluğundadır. İdare, yüklenicinin çalışma yönteminin emniyetsiz olduğuna, güvenlik bariyerlerinin veya diğer emniyet unsurlarının, güvenlik ve kurtarma ekipmanlarının yetersiz olduğuna karar verir ise; yüklenici verilen talimatlara göre çalışma yöntemini değiştirecek, güvenlik önlemlerini arttıracak veya kurtarma ekipmanları temin edecektir. Bu gibi talimatlar yükleniciyi sözleşme kapsamındaki diğer yükümlülüklerden kurtarmayacaktır. Yüklenici firma, şantiyede gerekli emniyet tedbirlerini alacak, iş güvenliği için uygun uyarı levhalarını asacak, ayrıca şantiyede çalıştırdığı personelin kaldığı binaları 6331 sayılı iş sağlığı ve güvenliği yasası ve yönetmeliklerine uygun olarak düzenleyecektir.

 

6. Yüklenici trafik altında çalışma yapılan kesimlerde, malzeme nakliye işini trafik kurallarına uygun olarak yapacaktır. Bu iş için Yüklenici herhangi bir ücret talep etmeyecektir.

7. Yüklenicinin kullandığı ekipman ve yapacağı işe göre uygun belgesi olan personel çalıştıracaktır. Ayrıca İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda gerekli eğitimi almış personel çalıştırılacak, ilgili talimat ve ikazlara mutlaka uyulacaktır. İş Sağlığı ve Güvenliği ile alakalı tüm tedbirlerin sorumluluğu Yükleniciye ait olacaktır.

8. Yüklenici taahhüt etmiş olduğu işte çalıştıracağı personelin; alacaklarını sigorta ve vergi primlerini muntazaman ödeyecek, kazalara karşı gereken tedbirleri alacaktır.

9. Atık malzemeleri idarenin göstereceği döküm sahası (depo) dışında herhangi bir yere nakledildiği takdirde bütün cezai yaptırımlar yükleniciye ait olacaktır.

10. Yüklenici çalıştıracağı araçları karayolları trafik kurallarına uygun ve çevre düzenini bozmayacak şekilde çalıştıracaktır. Plakasız araç ve ehliyetsiz sürücü bulunmayacaktır. Dosya kapsamında çalışacak araçların kullanımında sorumluluk yükleniciye aittir. Maddi ve manevi zarar, ziyan, trafik cezaları, kaza neticesinde üçüncü şahıslara karşı doğabilecek her türlü tazminat ve ödemeler Yükleniciye aittir.

11. Yüklenici taahhüdündeki işleri yaparken kırık, çürük, kullanılmış, boyasız ve birinci sınıf olmayan malzemeler kesinlikle kullanılmayacaktır.

12. Söz konusu imalatlarda kullanılacak malzemeler ve İşçilik birinci sınıf olacak ve en kaliteli işçilik şartlarına uygun yapılacaktır. Yukarıdaki tariflere uygun yapılmayan imalatlar kırılacak ve tekrar yapılacaktır. Kırılan imalatlar için herhangi bir bedel ödenmeyecektir.

13. Yüklenici çalışma alanlarına göre betonarme yapılar, çatı yapımı işleri, iç ve dış cephe vb. çalışma alanlarında her türlü güvenlik önlemlerini almak veya aldırmak zorundadır.

14. Söz konusu iş Adana Büyükşehir Belediyesi sınırlarında içerisinde gerçekleştirilecektir. Söz konusu iş için verilen tekliflerdeki iş kalemleri Nakliye dahil olup, herhangi bir sebeple Yükleniciye iş kalemleri için Nakliye ödemesi yapılmayacaktır.

15. Yüklenici tarafından teklif fiyata dahil olmak üzere, işin yürütülmesi aşamasında işe başlama tarihinden geçici kabul tarihine kadar kontrol hizmetlerinde kullanılmak üzere (en fazla 3 yaş) klimalı 3 adet binek otomobili idarenin emrine verilecektir. Aracın yakıt, bakım vergi vb. her türlü giderler ihale üzerinde kalan istekli tarafından karşılanacaktır.

16.Her türlü proje tadilat işlemleri ve ruhsatlandırma işlemleri yüklenici tarafından karşılanacaktır.

17. Yüklenici 1 adet şantiye şefi (inşaat mühendisi) ve 1 adet harita mühendisi veya harita teknikeri iş süresi boyunca bulundurmak zorundadır.

18. İnşaatların yapımı esnasında kaldırılan, bozulan veya hasar gören yol, altyapı, kaplamalı alan, yeşil alanlar vb. alanlar eski haline getirilecek şekilde fen ve sanat kurallarına uygun olarak Yüklenici tarafında onarılacak veya yenilenecek olup yükleniciye herhangi bir ücret talep edemez.

19. Yüklenici idare tarafından belirlenen öncelik sırasına göre iş programını hazırlayıp idarenin onayına sunulacaktır. İş öncelik planı idare tarafından sözleşmeye müteakip yükleniciye bildirilecektir.

20. Mahalle muhtarlarının ve sakinlerinin talebi üzerine wc-çeşme-sundurma-parke vb. imalatlar mezarlık alanları dışarısına yapılabilecektir.” düzenlemeleri yer almaktadır.

 

İdare tarafından gönderilen ihale işlem dosyasında bulunan yaklaşık maliyete ilişkin belgeler incelendiğinde ihale konusu işe ilişkin iş kalemlerinin miktarları ve tutarlarının aşağıdaki şekilde olduğu görülmüştür.

S.No

 

Açıklama

Birimi

Miktarı

Toplam Fiyat

1

15.125.1006

Çakıl temin edilerek, drenaj yapılması

(Nakliyeler dahildir. )

metreküp

3.000

311.130,00

2

15.125.1008

32mm’ye kadar kırmataş temin edilerek, makine ile serme, sulama ve sıkıştırma yapılması

(Nakliyeler dahildir. )

metreküp

12.000

1.144.200,00

3

15.150.1003

Beton santralinde üretilen veya satın alınan ve beton pompasıyla basılan, C 16/20 basınç dayanım sınıfında, gri renkte, normal hazır beton dökülmesi (beton nakli dahil)

metreküp

180

48.049,20

4

15.150.1005

Beton santralinde üretilen veya satın alınan ve beton pompasıyla basılan, C 25/30 basınç dayanım sınıfında, gri renkte, normal hazır beton dökülmesi (beton nakli dahil)

metreküp

900

253.746,00

5

15.180.1003

Plywood ile düz yüzeyli betonarme kalıbı yapılması

metrekare

5.000

413.900,00

6

15.185.1001

Çelik borudan kalıp iskelesi yapılması

(0,00-4,00 m arası)( Nakliyeler dahildir. )

metreküp

2.205

25.908,75

7

15.205.1001

Ø 100 mm anma çaplı, pvc esaslı koruge drenaj borusunun temini ve yerine döşenmesi

metre

2.000

15.500,00

8

15.275.1002

Taş duvar yüzeylerine kabartma derz yapılması

( Nakliyeler dahildir. )

metrekare

2.000

46.980,00

9

15.435.1004/a

6 cm yüksekliğinde normal çimentolu buhar kürlü beton parke taşı ile döşeme kaplaması yapılması (her ebat, renk ve desende)( Nakliyeler dahildir. )

metrekare

30.000

2.520.300,00

10

15.435.1005/a

8 cm yüksekliğinde normal çimentolu buhar kürlü beton parke taşı ile döşeme kaplaması yapılması (her ebat, renk ve desende)( Nakliyeler dahildir. )

metrekare

10.000

877.400,00

11

15.435.1203

50 x 20 x 10 cm boyutlarında normal çimentolu buhar kürlü beton bordür döşenmesi (pahlı, her renk)( Nakliyeler dahildir. )

metre

40.000

1.157.200,00

12

15.540.1102

Demir yüzeylere iki kat antipas, iki kat sentetik boya yapılması

metrekare

368,625

14.129,40

13

15.550.1201

Çeşitli profil demiri ve sac levhalardan münferit imalat yapılması ve yerine konulması (su depoları ve benzeri)( Nakliyeler dahildir. )

kilogram

7.449,75

129.625,65

14

15.555.1001

1,00 m yükseklikte, Ø 4,5 mm çapında 50 x 150 mm göz aralıklı min. 2 bükümlü sıcak daldırma galvaniz üzeri elektrostatik polyester toz boyalı panel teller ile çit yapılması (direk aralığı 2,5 m olacak şekilde duvar üzeri uygulama)

metre

2.000

151.020,00

15

KGM/14.210

HER DERİNLİKTE, HER CİNS VE KLASTAKİ ZEMİNDE KURUDA DRENAJ, KANALİZASYON HENDEĞİ VE DUVAR TEMELİNİN KAZILMASI

metreküp

5.000

180.800,00

16

KGM/17.002/K- H/a

OCAK TAŞI İLE MOLOZ TAŞ İNŞAAT (HAZIR BETON HARCI İLE)

metreküp

2.170

610.182,30

17

KGM/17.081/K/a

OCAK TAŞI İLE İSTİFSİZ TAŞ DOLGU

(Nakliyeler dahildir. )

metreküp

7.000

676.270,00

18

KGM/18.185

PATLAYICI MADDE KULLANMADAN DEMİRLİ VE DEMİRSİZ BETON İNŞAATIN YIKILMASI( Nakliyeler dahildir. )

metreküp

1.500

93.165,00

19

KGM/23.014/K

BETONARME İÇİN Ø 8 – Ø 12 MM.LİK İNCE NERVÜRLÜ ÇELİK TEMİNİ VE İŞÇİLİĞİ (NAKLİYE HARİÇ)( Nakliyeler dahildir. )

ton

50

442.644,00

20

KGM/9001

DELİK İÇİNE PERFORE BORU İLE Ø 50 MM BARBAKAN TESİS EDİLMESİ

metre

420

8.278,20

21

KTB.61.1007

1 mm Alüminyum Levha (5754 Alaşım) Malzeme Üzerine Folyo Uygulama Baskı Yapılması ve Yerine Montajı

metrekare

120

43.732,80

22

KTB.61.1016

Kompozit Malzeme Üzerine Ulraviole (UV) Baskı Yapılması ve Yerine Montajı

metrekare

302,25

188.848,82

23

ÖZEL -01

İdari Bina Yapılması

adet

10

477.155,90

24

ÖZEL-02

Tuvalet ve Depo Binası Yapılması

adet

150

4.732.575,00

25

ÖZEL-03

Foseptik Yapılması

adet

150

447.714,00

26

ÖZHL-04

Çeşme Yapılması

adet

150

278.902,50

27

ÖZEL-05

Musalla Taşı Yapılması

adet

150

128.119,50

28

ÖZEL-06

Sundurma Yapılması (Tip-1)

adet

75

2.140.189,50

29

ÖZEL-07

Sundurma Yapılması (Tip-2)

adet

75

2.282.454,75

30

ÖZEL-08

Kapı Yapılması (2 mt)

adet

50

74.956,50

31

ÖZEL-09

Kapı Yapılması (3 mt)

adet

50

112.650,00

32

ÖZEL-10

Kapı Yapılması (4 mt)

adet

75

200.120,25

33

ÖZEL-11

Briket Duvar Yapılması

metre

1.000

311.560,00

34

ÖZEL-12

Beton Direkli Tel Kafes Örgü Çit Yapılması

metre

35.000

2.939.650,00

35

ÖZEL-13

Demir Boru Direkli Tel Kafes Örgü Çit Yapılması

metre

25.000

2.702.750,00

36

ÖZEL-14

Çöp Kutusu

adet

150

52.500,00

37

ÖZEL-15

Bank Yapılması

adet

150

112.500,00

 

 

TOPLAM

 

 

26.346.808,02

 

Söz konusu tablodan görüldüğü üzere ihale konusu işin parkların bakım ve onarımına ilişkin işler olmadığı tespit edilmiştir.

 

4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 62’nci maddesinde, personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımının; ihale konusu işte çalıştırılacak personel sayısının ihale dokümanında belirlendiği, bu personelin çalışma saatlerinin tamamının idare için kullanıldığı, yaklaşık maliyetinin en az %70’lik kısmının asgari işçilik maliyeti ile varsa ayni yemek ve yol giderleri dahil işçilik giderinden oluştuğu ve niteliği gereği süreklilik arz eden işlere ilişkin hizmet alımlarını ifade ettiği belirtilmiştir. Anılan Kanun’un 4’üncü maddesinde yer alan tanımlar arasında “yapım” tanımına yer verildiği görülmüştür. Anılan kanun hükmünde yer alan yapım tanımının lafzından, yapım işlerinin bina, karayolu, demiryolu, otoyol, havalimanı, rıhtım, liman, tersane, köprü, tünel, metro, viyadük, spor tesisi, alt yapı, boru iletim hattı, haberleşme ve enerji nakil hattı, baraj, enerji santrali, rafineri tesisi, sulama tesisi, toprak ıslahı, taşkın koruma ve dekapaj gibi her türlü inşaat  işleri olarak sayıldığı, ayrıca sayılan inşaat işleri ile ilgili tesisat, imalat, ihzarat, nakliye, tamamlama, büyük onarım, restorasyon, çevre düzenlemesi, sondaj, yıkma, güçlendirme ve montaj işleri ile benzeri yapım işlerinin de, Kanun’un yapım işleri kapsamında sayıldığı anlaşılmaktadır.

 

Anılan Kanun kapsamında gerçekleştirilmesi öngörülen işlerin, mal alımı, hizmet alımı veya yapım işleri ihaleleri mevzuatından hangisine göre gerçekleştirilmesi gerektiğini belirlemek için, anılan Kanun’un 4’üncü maddesinde bulunan mal, hizmet ve yapım tanımları dikkate alınarak, alımın hangisinin kapsamına girdiğinin tespit edilmesi gerekmektedir.  

 

696 sayılı KHK sonrasında yapılan mevzuat düzenlemeleri çerçevesinde değiştirilen Kamu İhale Genel Tebliği’nin 78.1.3’üncü maddesinde, mahalli idare veya şirketlerinin bütçelerinden yapılan ve niteliği gereği süreklilik arz eden park bahçe bakım ve onarım işlerinin personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımı olarak kabul edileceği açıklanmış olup, inceleme konusu ihalenin bir yapım ihalesi olduğu, söz konusu ihalenin niteliğinin park bahçe bakım ve onarım işi olarak değerlendirilemeyeceği, dolayısıyla söz konusu ihalenin 696 sayılı KHK’deki belediyelerin personel çalıştırılmasına dayalı olarak hizmet alımı gerçekleştiremeyeceğine ilişkin yasağa aykırı bir yönünün bulunmadığı, başvuru konusu ihaleye yapım işi ihalesi olarak çıkılmasında ve ihaleye konsorsiyumların teklif vermesine izin verilmemesinde mevzuata aykırılık bulunmadığı anlaşılmaktadır.

 

Ayrıca yapılan incelemede, başvuruya konu olan ihalenin kısmi teklife açık olması gerektiği iddiası ile ilgili hususun İhale İlanı’nın 9’uncu maddesinde yer alan düzenlemeye yönelik olduğu, dolayısıyla başvuru sahibinin ihalenin ilan tarihi olan 29.04.2021 tarihini izleyen on gün içinde idareye şikâyet başvurusunda bulunması gerekirken, bu süre geçtikten sonra 17.05.2021 tarihinde idareye başvuruda bulunduğu, bu nedenle söz konusu iddianın 4734 sayılı Kanun’un 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (c) bendi uyarınca süre yönünden reddi gerektiği sonucuna varılmıştır.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz