1) Başvuru sahibinin 1’inci iddiasına ilişkin olarak:

 

Kamu İhale Genel Tebliği’nin “Hizmet alımlarında fiyat farkı” başlıklı 81’inci maddesinde “81.1. Personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımı ihaleleri ile personel çalıştırılmasına dayalı olmamakla birlikte ihale dokümanında personel sayısının belirlendiği ve haftalık çalışma saatinin tamamının idarede kullanıldığı hizmet alımlarında işçilik maliyetlerine ilişkin fiyat farkı hesaplanacağının ihale dokümanında belirtilmesi gerekmektedir.” açıklamasına,

 

İdari Şartname’nin “Fiyat farkı” başlıklı 46’ncı maddesinde “46.1. İhale konusu iş için sözleşmenin uygulanması sırasında fiyat farkı hesaplanmayacaktır. Ancak, mücbir sebepler veya idareden kaynaklanan nedenlerle işin bitim tarihinin süre uzatımı verilmek suretiyle uzatılması halinde, yürürlükte bulunan fiyat farkına ilişkin esaslar dikkate alınarak fiyat farkı hesaplanacaktır. …” düzenlemesine,

 

Başvuruya konu ihaleye ait Sözleşme Tasarısı’nın “Fiyat farkı ödenmesi ve hesaplanması şartları” başlıklı 14’üncü maddesinde “14.1. Yüklenici, gerek sözleşme süresi, gerekse uzatılan süre içinde, sözleşmenin tamamen ifasına kadar, vergi, resim, harç ve benzeri mali yükümlülüklerde artışa gidilmesi veya yeni mali yükümlülüklerin ihdası gibi nedenlerle fiyat farkı verilmesi talebinde bulunamaz.

14.2. Bu sözleşme kapsamında yapılacak işler için fiyat farkı hesaplanmayacaktır. Ancak, mücbir sebepler veya idareden kaynaklanan nedenlerle işin bitim tarihinin süre uzatımı verilmek suretiyle uzatılması halinde, yürürlükte bulunan fiyat farkına ilişkin esaslar dikkate alınarak fiyat farkı hesaplanacaktır.

14.3. Sözleşmede yer alan fiyat farkına ilişkin esas ve usullerde sözleşme imzalandıktan sonra değişiklik yapılamaz.” düzenlemesine yer verilmiştir.

 

İhale işlem dosyası incelendiğinde; başvuruya konu ihalenin İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri Genel Müdürlüğü tarafından açık ihale usulüyle ve birim fiyat teklif alınmak suretiyle gerçekleştirilen “İkitelli Garajı İşlettirme” işi olduğu, ihalede 39 adet doküman indirildiği, 14.07.2021 onay tarihli ihale komisyonu kararı ile ihalenin Twin Tur. Taş. Ltd. Şti. üzerinde bırakıldığı, ekonomik açıdan ikinci en avantajlı teklif sahibinin ise Beydağ Tem. ve İlaç. Hiz. Tic. Ltd. Şti. – Hanzade Kur. Per. Hiz. Tic. A.Ş. İş Ortaklığı olarak belirlendiği, başvuru sahibi Şekerler Global Taşım. San. ve Tic. Ltd. Şti. tarafından ihaleye teklif sunulmadığı tespit edilmiştir.

 

Yukarıda aktarılan mevzuat açıklamaları ve düzenlemelerinden; ihale dokümanında personel sayısının belirlendiği ve haftalık çalışma saatinin tamamının idarede kullanıldığı hizmet alımlarında fiyat farkı hesaplanacağına ilişkin düzenlemeye yer verilmesinin zorunlu olduğu anlaşılmaktadır.

 

Başvuruya konu ihaleye ait İdari Şartname’nin 46’ncı maddesi ve Sözleşme Tasarısı’nın 14’üncü maddesi incelendiğinde; ihale konusu iş için sözleşmenin uygulanması sırasında (mücbir sebepler veya idareden kaynaklanan nedenlerle işin bitim tarihinin süre uzatımı verilmek suretiyle uzatılması halleri hariç) fiyat farkı verilmeyeceğinin ifade edildiği, ihale dokümanı düzenlemelerinde ihale konusu iş kapsamında çalıştırılacak personel sayısı ile personelin haftalık çalışma saatlerinin tamamını idare için kullanacağı hususuna ilişkin olarak herhangi bir düzenleme bulunmadığı tespit edilmiştir.

 

Yapılan tespitler çerçevesinde; aktarılan ihale dokümanı düzenlemelerinde ihale konusu iş için sözleşmenin uygulanması sırasında fiyat farkı verilmeyeceğinin ifade edildiği, nitekim, başvuruya konu ihalede çalıştırılacak personel sayısı ile personelin haftalık çalışma saatinin tamamının idarede kullanılacağına yönelik düzenlemelere ihale dokümanı kapsamında yer verilmediği tespit edildiğinden; fiyat farkına ilişkin düzenleme yapılmasının zorunlu olmadığı anlaşılmış olup, başvuru sahibinin iddiası yerinde bulunmamıştır.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz