oplantı No 2024/027
Gündem No 20
Karar Tarihi 10.07.2024
Karar No 2024/UY.I-871

BAŞVURU SAHİBİ:

Akbilim İnşaat Taahhüt Turizm Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi,

 

İHALEYİ YAPAN İDARE:

Bursa Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı,

 

BAŞVURUYA KONU İHALE:

2024/282076 İhale Kayıt Numaralı “Gürsu 112 Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonu Yapım İşi” İhalesi

 

KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:

Bursa Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı tarafından 18.04.2024 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “Gürsu 112 Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonu Yapım İşi” ihalesine ilişkin olarak Akbilim İnşaat Taahhüt Turizm Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi’nin 03.05.2024 tarihinde yaptığı şikâyet başvurusunun, idarenin 10.05.2024 tarihli yazısı ile reddi üzerine, başvuru sahibince 16.05.2024 tarih ve 144830 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 16.05.2024 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.

 

Başvuruya ilişkin olarak 2024/583 sayılı itirazen şikâyet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.

 

KARAR:

Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi.

 

İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle, tekliflerinin iş deneyim belgesinin uygun bulunmaması gerekçesiyle idarece değerlendirme dışı bırakılmasının mevzuata aykırı olduğu iddia edilmektedir.

 

A) Başvuru sahibinin iddialarının değerlendirilmesi sonucunda aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir.

 

Yapım İşleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin “Tanımlar” başlıklı üçüncü maddesinde “b) Benzer iş: İhale konusu iş veya işin bölümleriyle nitelik ve büyüklük bakımından benzerlik gösteren, aynı veya benzer inşaat tekniği gerektiren, tesis, makine, teçhizat ve diğer ekipman ile mali güç, ihtisas ve organizasyon gerekleri itibariyle benzer özellikteki işleri,

Esaslı unsur: Proje bütünlüğü çerçevesinde yapının amacı ile işlevi ve/veya gerçekleştirilen toplam iş tutarı içerisindeki farklı iş gruplarına ait tutarların dağılımı göz önünde bulundurularak belirlenen ana iş grubunu,

i) İş grubu: Yapım İşlerinde Benzer İş Grupları Tebliğinin eki Yapım İşlerinde Benzer İş Grupları Listesindeki ilgili iş grubunu ifade eder.” düzenlemesi,

 

Anılan Yönetmelik’in “İş deneyimini gösteren belgeler” başlıklı 39’uncu maddesinde “Aday veya isteklilerden, yurt içinde veya yurt dışında kamu veya özel sektöre bedel içeren bir sözleşme kapsamında taahhüt ettikleri, ihale konusu iş veya benzer işlerdeki deneyimlerini tevsik etmeleri için iş deneyim belgesi istenilmesi zorunludur.”

Bu Yönetmeliğin 43 üncü maddesinin sekizinci fıkrasına göre düzenlenenler hariç olmak üzere belge düzenlemeye yetkili kurum ve kuruluşlarca düzenlenecek iş deneyim belgelerinde; belgeye konu işin esaslı unsuru ile belge tutarının iş grupları itibariyle dağılımına yer verilir.” düzenlemesi,

 

Aynı Yönetmelik’in “Değerlendirmeye ilişkin esaslar” başlıklı 48’inci maddesinde “(1) Aday ve isteklilerin ihale konusu iş veya benzer işlerle ilgili iş deneyimlerinin değerlendirilmesinde; tek sözleşmeye dayalı olarak alınmış iş deneyim belgeleri dikkate alınır. Birden fazla iş deneyimi toplanarak değerlendirilemez.

(2) İhale konusu iş veya benzer iş kapsamında bulunmayan işlerin tutarları iş deneyiminde değerlendirmeye alınmaz. Ancak, iş deneyim belgesine konu işin esaslı unsurunun ihale konusu iş veya benzer işe uygun olması halinde iş deneyim belgesi tutarının tamamı değerlendirilir …” düzenlemesi yer almaktadır.

 

Yapım İşlerinde Benzer İş Grupları Tebliği’nin ilk maddesinde “4734 sayılı Kanun kapsamında ihale edilen yapım işleri ihalelerinde, idareler tarafından işin niteliğine uygun ve rekabeti sağlayacak şekilde benzer iş belirlemesi yapılmasına esas olmak üzere (Ek-1)’de yer alan “Yapım İşlerinde Benzer İş Grupları Listesi” oluşturulmuştur. Bu listede “altyapı işleri”, “üstyapı (bina) işleri”, “sıhhi tesisat ve mekanik tesisat işleri”, “elektrik işleri” ve “elektronik ve iletişim işleri” olmak üzere beş ana başlık ve bu başlıkların altında çeşitli yapım işlerinden oluşan gruplar düzenlenmiştir. İdareler, ihale edecekleri yapım işinin “Yapım İşlerinde Benzer İş Grupları Listesi”nde yer alan iş gruplarından hangisine dâhil olduğunu tespit edecekler ve bu grubu esas almak suretiyle ihale veya ön yeterlik dokümanı ile ihale veya ön yeterliğe ilişkin ilanda veya davet mektubunda benzer iş belirlemesi yapacaklardır.” şeklinde düzenleme yapılmış olup, Tebliğ ekinde aşağıdaki tabloya yer verilmiştir:

 

(B) ÜSTYAPI (BİNA) İŞLERİ

I. GRUP: BİNA İŞLERİ

1. Taşınmaz kültür varlıklarının restorasyon işleri

2. Taşınmaz kültür varlıklarının rekonstrüksiyon işleri

3. Taşınmaz kültür varlıklarının fonksiyon değiştirme işleri

 

II. GRUP: BİNA İŞLERİ

1. Askeri tesis ve binalar (20.000 m2 ve üstü yapı inşaat alanı)

2. Hastaneler (20.000 m2 ve üstü yapı inşaat alanı)

3. Havaalanı terminal binaları (25.000 m2 ve üstü yapı inşaat alanı)

4. İbadethaneler (5.000 m2 ve üstü yapı inşaat alanı)

5. İdari binalar (25.000 m2 ve üstü yapı inşaat alanı)

6. Kapalı spor salonları (5.000 ve üstü seyirci kapasiteli)

7. Kültür ve kongre merkezleri (20.000 m2 ve üstü yapı inşaat alanı)

8. Müze ve konser salonları (20.000 m2 ve üstü yapı inşaat alanı)

9. Stadyum, hipodrom ve veledromlar (en az 20.000’i kapalı olmak üzere toplam 25.000 ve üstü seyirci kapasiteli)

10. Ticaret ve alışveriş merkez ve kompleksleri (25.000 m2 ve üstü yapı inşaat alanı)

11. Toplu konut işleri (sosyal donatısı ile birlikte 50.000 m2 ve üstü yapı inşaat alanı)

12. Tren gar ve istasyonları ile liman binaları (20.000 m2 ve üstü yapı inşaat alanı)

13. Uluslararası fuar merkez ve kompleksleri (en az 20.000 m2 si kapalı sergileme alanı olmak üzere toplam yapı inşaat alanı 25.000 m2 ve üstü)

14. Üniversite ve eğitim binaları (25.000 m2 ve üstü yapı inşaat alanı)

15. Yüksek yapılar (30 kat üzeri ve 25.000 m2 ve üstü yapı inşaat alanı)

16. (5) ve üzeri yıldızlı oteller ve 1. sınıf tatil köyleri (25.000 m2 ve üstü yapı inşaat alanı)

III. GRUP: BİNA İŞLERİ

1. BII. Grup işler

2. BI. ve BII. Grubu işlerin dışındaki bina işleri

 

 

İdari Şartname’nin ikinci maddesinde ihale konusu iş “1 Adet tek katlı 127 m2 inşaat alanlı, hafif çelik taşıyıcılı ön üretimli, 112 acil sağlık hizmetleri istasyonu binası yapımı” şeklinde tanımlanmış,

 

Yeterlik kriterlerine ilişkin yedinci maddesinde “7.5.1. İsteklinin, yurt içinde veya yurt dışında kamu veya özel sektöre bedel içeren bir sözleşme kapsamında taahhüt edilen ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin olarak;

a) İlk ilan tarihinden geriye doğru son onbeş yıl içinde geçici kabulü yapılan… işlere ilişkin deneyimini gösteren belgeleri sunması zorunludur.

7.6. Benzer iş olarak kabul edilecek işler aşağıda belirtilmiştir:

Yapım İşlerinde İş Deneyiminde Değerlendirilecek Benzer İşlere Dair Tebliğde yer alan B/III grubu işler benzer iş olarak kabul edilecektir.” düzenlemesine yer verilmiştir.

 

Başvuru sahibi tarafından iş deneyimini tevsik amacıyla; 2021/533861-5079033-2-1 sayılı iş bitirme belgesinin sunulduğu, belgeye konu işin Bursa İli Osmangazi İlçesi Şükrü Şankaya Anadolu Lisesi Deprem Güçlendirme ve Onarım İşi olduğu, uygulanan yapı tekniğinin “Betonarme Karkas (Güçlendirme ve Onarım İşi), belgeye konu işin esaslı unsurunun “Güçlendirme ve Onarım” olarak belirlendiği, ayrıca belge tutarı kısmında “Belge tutarının iş grupları itibariyle dağılımı: BIII GRUBU İŞLER” ifadesinin yer aldığı görülmüştür.

 

İhale komisyonu kararında, “…ihalede sadece B/III grubu kapsamındaki işlerin benzer iş olarak belirlendiği, B/III grubuna ait işlerle ilgili onarım, tamamlama veya yenileme işlerinin benzer iş olarak belirlenmediği dikkate alındığında, söz konusu iş deneyim belgesinin idarece belirlenen benzer iş tanımına uygun olmadığı ve bir binanın bütününün (baştan sona kadar) yapımını içermediği…” gerekçesiyle başvuru sahibinin teklifinin değerlendirme dışı bırakıldığı, yapılan şikayet başvurusu üzerine idarece belgeyi düzenleyen idareden bilgi ve belge talep edildiği, belgeye konu ihaleye ait ihale dokümanının incelendiği ve işin bir binanın deprem güçlendirmesi kapsamında onarım işi olduğunun tespit edildiği ve şikayet başvurusunun reddedildiği görülmüştür.

 

Yapım işine ilişkin ihalelerde idare tarafından benzer işlerin belirlenmesinde Yapım İşlerinde Benzer İş Grupları Tebliğ’inde yer alan esasların dikkate alınacağı, anılan Tebliğ’in ekindeki listede yer alan (B) grubu yapıların üstyapı (bina) işlerinden, bir yapının bütünüyle temelden çatıya inşa edilmesini kapsadığı, başvuru konusu edilen ihalenin konusunun yeni bir bina yapımı işi olduğu, idare tarafından BIII grubu kapsamındaki işlerin benzer iş olarak kabul edileceğinin düzenlendiği ve BIII grubu bina işlerinin bakım, onarım, güçlendirme veya tamamlama işlerinin benzer iş olarak belirlenmediği, başvuru sahibi isteklinin beyan ettiği iş deneyim belgesinde, belgeye konu işin esaslı unsurunun “Güçlendirme ve onarım” olduğu, belge tutarı kısmında “BIII Grubu İşler” ifadesine yer verilse de, iş deneyim belgesine konu ihale dokümanı incelendiğinde; işin konusunun mevcut bir binanın deprem güçlendirmesi işi olduğu, iş kapsamında bir yapının bütünüyle temelden çatıya inşa edilmesinin söz konusu olmadığı anlaşıldığından bahse konu iş deneyim belgesinin ihale konusu işe veya benzer işe uygun olmadığı ve teklifin bu gerekçeyle idarece değerlendirme dışı bırakılmasında mevzuata aykırılık bulunmadığı değerlendirilmiştir.

 

Ayrıca, BIII grubu işler şeklinde hatalı düzenlendiği anlaşılan söz konusu belgenin iptal edilip mevzuata uygun olarak yeniden düzenlenmesi için belgeyi düzenleyen Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bildirimde bulunulması gerektiği anlaşılmıştır.

 

Diğer taraftan, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 9’uncu alt bendinde “Başvuru sahibinin iddialarının tamamında haklı bulunması halinde, Kurul kararı ile itirazen şikâyet başvuru bedelinin başvuru sahibine iadesine karar verilir. Kurul kararının başvuru sahibine bildirimini izleyen otuz gün içinde başvuru sahibinin Kuruma yazılı talebi üzerine, bu talep tarihini izleyen otuz gün içinde Kurum tarafından itirazen şikâyet başvuru bedelinin iadesi yapılır ve son ödeme tarihine kadar geçen süre için faiz işlemez. Diğer hallerde başvuru bedeli iade edilmez.

Bu fıkranın (1) numaralı bendi uyarınca tahsil edilen bedel hiçbir durumda iade edilmez.” hükmü yer almaktadır.

 

Aktarılan Kanun hükmüne göre, başvuru sahibinin itirazen şikâyete konu iddialarının tamamında haklı bulunması halinde başvuru bedeli iadesinin söz konusu olabileceği dikkate alındığında, yukarıda yer verilen tespit ve değerlendirmeler neticesinde, başvuru sahibinin, iddialarında haklı bulunmadığı anlaşıldığından başvuru bedelinin başvuru sahibine iadesi için Kanunun öngördüğü şekilde “başvuru sahibinin iddialarının tamamında haklı bulunması” koşulunun gerçekleşmediği, dolayısıyla 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 53’üncü maddesinin (j) fıkrasının 9’uncu alt bendi hükmü gereğince başvuru bedelinin iadesinin mümkün bulunmadığı sonucuna varılmıştır.

 

B) İhalelere Yönelik Başvurular Hakkında Yönetmelik’in 18’inci maddesi yönünden yapılan inceleme sonucunda tespit edilen hususlara aşağıda yer verilmiştir.

 

İhalede istekli sıfatını haiz Çel-Güm-Taş İnş. Taah Gıda Tur. Kon. Tek. Tem. Hiz. Tic. Ltd.nin teklifinin, idarece başvuru sahibinin teklifi ile aynı gerekçeyle değerlendirme dışı bırakıldığı görülmüş, yapılan incelemede anılan istekli tarafından iş deneyimini tevsik amacıyla 2022/757501-6287921-1-1 sayılı iş bitirme belgesinin sunulduğu, belgeye konu işin Bursa İli Mustafakemalpaşa İlçesi Balibey Ortaokulu Güçlendirme ve Onarım İşi olduğu, uygulanan yapı tekniğinin “24 Derslikli 4 Katlı Betonarme Okul Binası Güçlendirme” işibelgeye konu işin esaslı unsurunun “BIII Grubu İşler (Okul Binası Güçlendirme) olarak belirlendiği görülmüştür.

 

Başvuru sahibi istekli tarafından sunulan iş deneyim belgesine ilişkin yapılan değerlendirmelerin Çel-Güm-Taş İnş. Taah Gıda Tur. Kon. Tek. Tem. Hiz. Tic. Ltd. adına düzenlenen belge için de geçerli olduğu anlaşılmış olup, söz konusu belgenin iptal edilip mevzuata uygun olarak yeniden düzenlenmesi için belgeyi düzenleyen Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bildirimde bulunulması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.  

 

Diğer taraftan, 17 Mayıs 2024 tarih ve 32549 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan tasarruf tedbirlerine ilişkin 2024/7 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesinde,

“…GENEL İLKELER

Kamu kurum ve kuruluşları kendi kuruluş mevzuatında belirtilen faaliyet alanları ile doğrudan ilgili olmayan herhangi bir harcama veya taahhütte bulunmayacak, ihale şartname ve sözleşmelerine idare tarafından kullanılmak üzere araç, makine, ekipman temini gibi alım ya da yapım konusuyla ilgisi olmayan unsurları dâhil etmeyeceklerdir.

TAŞINMAZ EDİNİLMESİ, KİRALANMASI VE KULLANILMASI

Kamu kurum ve kuruluşları tarafından 3 yıl süreyle yurt içinde ve yurt dışında hiçbir şekilde yeni hizmet binası alınmayacak, kiralanmayacak, yapılmayacak veya bu amaçla arsa veya arazi satın alınmayacak, kamulaştırılmayacaktır.

DİĞER HUSUSLAR

Bu Genelgenin uygulanması ile ilgili olarak tüm kamu kurum ve kuruluşları tarafından gereken tedbirler alınacak, her kademedeki yönetici tasarruf ilkelerinin uygulanmasından sorumlu olacaktır.

Bu Genelgede belirtilen hükümler hilafına ortaya çıkabilecek zorunlu ihtiyaçların karşılanabilmesi veya izin gerektiren durumlar için bakanlıklar, bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşlar ile diğer idareler bakımından Cumhurbaşkanlığından, il özel idareleri bakımından İçişleri Bakanlığından, belediyeler bakımından Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığından izin alınacaktır. Ancak kamu idareleri Cumhurbaşkanlığından izin talebinde bulunmadan önce Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Strateji ve Bütçe Başkanlığından görüş alacaktır. Bakanlıkların merkez, taşra ve yurt dışı teşkilatlan, bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşları bakımından istenecek izin talepleri münhasıran bakan veya Genelgenin uygulanmasından sorumlu bakan yardımcısı tarafından hassasiyetle değerlendirildikten sonra gönderilecektir. İl özel idareleri ve belediyeler bakımından izin ilgili bakan veya Genelgenin uygulanmasından sorumlu bakan yardımcısı tarafından verilecektir.

Bu Genelgenin yayımlandığı tarih itibarıyla kamu kurum ve kuruluşları tarafından sözleşmesi imzalanmamış tüm mal ve hizmet alımları ile yapım işleri ihaleleri gözden geçirilecek ve bu Genelge hükümlerine uygun olmayan ihaleler iptal edilecektir.

Genelgenin yayımından önce yürürlükte bulunan mevzuat çerçevesinde, bu Genelge kapsamına giren hususlarla ilgili münferit olarak izin alınmış iş ve işlemler için bu Genelgenin yayımı tarihinden itibaren 3 ay içerisinde yeniden izin alınacaktır…” düzenlemelerine yer verilmiştir.

 

Resmi Gazetede 17 Mayıs 2024 tarihinde yayımlanan 2024/7 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesi’nde yer verilen düzenlemelerden;

 

Genelgenin yayımlandığı tarih itibarıyla kamu kurum ve kuruluşları tarafından sözleşmesi imzalanmamış tüm mal ve hizmet alımları ile yapım işleri ihalelerinin gözden geçirileceği ve Genelge hükümlerine uygun olmayan ihalelerin iptal edileceği,

 

Genelgede belirtilen hükümler hilafına ortaya çıkabilecek zorunlu ihtiyaçların karşılanabilmesi veya izin gerektiren durumlar için bakanlıklar, bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşlar ile diğer idareler bakımından Cumhurbaşkanlığından, il özel idareleri bakımından İçişleri Bakanlığından, belediyeler bakımından Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığından izin alınacağı,

 

Bakanlıkların merkez, taşra ve yurt dışı teşkilatları, bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşları bakımından istenecek izin taleplerinin münhasıran bakan veya Genelgenin uygulanmasından sorumlu bakan yardımcısı tarafından hassasiyetle değerlendirildikten sonra gönderileceği, İl özel idareleri ve belediyeler bakımından ise izin talebinin ilgili bakan veya Genelgenin uygulanmasından sorumlu bakan yardımcısı tarafından verileceği,

 

Genelgenin uygulanması ile ilgili olarak tüm kamu kurum ve kuruluşları tarafından gereken tedbirlerin alınacağı, her kademedeki yöneticinin tasarruf ilkelerinin uygulanmasından sorumlu olacağı,

 

Genelge hükümlerinin bakanlıklarda bakan veya bu konuda görevlendirilen bakan yardımcısı, kurumlarda üst yöneticiler, il özel idarelerinde ve illerde valiler, belediyelerde ise belediye başkanları tarafından hassasiyetle izleneceği ve denetleneceği, aksine hareket edenler hakkında ilgili mevzuat hükümlerine göre işlem yapılacağı, bu yöneticilerin Genelgenin uygulanmasından öncelikle sorumlu olacağı anlaşılmaktadır.

 

İnceleme sürecinde başvuruya konu ihalenin anılan Genelge yönünden değerlendirilmesini teminen 27.05.2024 tarih ve 54540 sayılı yazıyla incelemeye konu ihalede, idarece Genelge açıklamalarına ilişkin herhangi bir işlem tesis edilip edilmediği ve yeni bir işlem tesis edilecekse bu hususlar hakkında tarafımıza ivedilikle bilgi verilmesi talep edilmiş, idarenin konuya ilişkin olarak 05.07.2024 tarihinde Kuruma ulaşan yazısında, Sağlık Bakanlığı Sağlık Yatırımları Genel Müdürlüğünün başvuruya konu ihaleye ilişkin olarak “Bakanlığımız yatırım programında yer alıp proje hizmet alımı ve yapım işi sözleşmeleri imzalanmamış yatırımlara dair yapılan değerlendirme neticesinde; söz konusu yatırımların anılan Genelge hükümlerine hilafı olacak nitelikte herhangi bir kullanım/fonksiyon (idari bina, lojman, sosyal tesis vb.) içermediği, ilave kaynak ihtiyacı gerektiren herhangi bir kamulaştırma işlemine gerek duyulmadığı, söz konusu projelerin kapsamında Bakanlığımız hizmet, görev ve yetki alanında kalmayan herhangi bir kullanım bulunmadığı tespit edilmiş olup ilgi yazıda bahsi geçen projelerin yapım ve ihale süreçlerinin yürütülebileceği mütalaa edilmektedir.” ifadelerinin bulunduğu yazısına yer verildiği görülmüştür.

 

4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’na göre gerçekleştirilen ihalelerde, ihaleye konu edilen ihtiyacın uygunluğu, yerindeliği veya gerekliliği noktasında yetki ve sorumluluğun ihaleyi yapan idarelere ait olduğu açıktır.

 

Kurum tarafından itirazen şikayet başvurusuna ilişkin inceleme kapsamında, başvuru konusu ihalenin 2024/7 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesi yönünden değerlendirilmesini teminen ihaleyi gerçekleştiren idareden Genelge kapsamında işlem tesis edilip edilmeyeceği hususunda bilgi talep edilmiş ve idare tarafından gönderilen cevap yazısında ihale sürecine devam edileceği yönünde görüş bildirilmiştir.

 

Yukarıda aktarıldığı üzere, ihaleye konu edilen ihtiyacın uygunluğu, yerindeliği veya gerekliliği noktasında yetki ve sorumluluğun ihaleyi yapan idarelerde olduğu ve ihaleyi yapan idareden gelen cevap yazısında da ihale sürecine devam edileceğinin belirtildiği anlaşılmakta ise de 2024/7 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesi hükümlerinin uygulanmasında öncelikli olarak Genelge’de belirtilen yöneticiler sorumlu olacağından, bakanlıklarda bakan veya bu konuda görevlendirilen bakan yardımcısı, kurumlarda üst yöneticiler, il özel idarelerinde ve illerde valiler, belediyelerde ise belediye başkanları tarafından ihale sürecinin gözden geçirileceği ve değerlendirmede bulunulacağı açıktır.

 

Bu doğrultuda ihalelerin Genelge hükümlerine uygunluk yönünden değerlendirilerek ihalelere ilişkin işlem tesis etme yükümlülüğü ve sorumluluğu ilgili idarelere ait bulunduğundan, Kurul tarafından bu hususa ilişkin ayrıca değerlendirmede bulunulmamış olup itirazen şikayet başvurusunun esasına ilişkin karar verilmesi başvuruya konu ihalenin 2024/7 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesine uygun kabul edildiği sonucunu doğurmamaktadır.

 

Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun’un 65’inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen otuz gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere,

 

1) 4734 sayılı Kanunun 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (c) bendi gereğince itirazen şikâyet başvurusunun reddine,

 

2) 2021/533861-5079033-2-1 ve 2022/757501-6287921-1-1 sayılı iş bitirme belgelerinin iptal edilip mevzuata uygun olarak yeniden düzenlenmesi için belgeleri düzenleyen Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bildirimde bulunulmasına,

 


Oybirliği ile karar verildi.