Toplantı No 2021/036
Gündem No 47
Karar Tarihi 02.09.2021
Karar No 2021/UM.I-1645

BAŞVURU SAHİBİ:

Ortadoğu Tek. Ürn. Oto. İlet. Elktrnk. İnş. San. ve Tic. Ltd. Şti.,

 

İHALEYİ YAPAN İDARE:

Malatya Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı Satınalma Şube Müdürlüğü,

 

BAŞVURUYA KONU İHALE:

2021/161824 İhale Kayıt Numaralı “Bilişim Altyapısında Kullanılacak Scada, Sunucu ve Dijital Arşiv Donanımı İşi 1. Etap İhalesi” İhalesi

 

KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:

Malatya Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı Satınalma Şube Müdürlüğü tarafından 21.04.2021 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “Bilişim Altyapısında Kullanılacak Scada, Sunucu ve Dijital Arşiv Donanımı İşi 1. Etap İhalesi” ihalesine ilişkin olarak Ortadoğu Tek. Ürn. Oto. İlet. Elktrnk. İnş. San. ve Tic. Ltd. Şti.nin 24.06.2021 tarihinde yaptığı şikâyet başvurusunun, idarenin 28.06.2021 tarihli yazısı ile reddi üzerine, başvuru sahibince 07.07.2021 tarih ve 31496 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 07.07.2021 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.

 

Başvuruya ilişkin olarak 2021/1170 sayılı itirazen şikâyet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.

 

KARAR:

Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi.

 

İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle, ikinci kısma yönelik tekliflerinin “Video Duvar Sistemi Kontrol Cihazı” için önerilen cihazın Teknik Şartname’nin 4.7.2’nci maddesinin (b) bendinin 5, 9, 10, 18, 22, 29, 31, 31, 39 ve 40’ıncı maddesi düzenlemelerini karşılamadığı gerekçesiyle değerlendirme dışı bırakıldığı, idare tarafından tekliflerine yönelik yapılan değerlendirmenin yerinde olmadığı, şöyle ki; cihazlara ilişkin katalog ve dokümanların teklifle birlikte sunulmasına ilişkin düzenlemenin İdari Şartname’nin 7.6’ncı maddesinde yapıldığı, anılan düzenleme bahse konu Şartname’nin 7.5.4’üncü maddesinde yapılmadığından taraflarınca söz konusu belgelerin yalnızca teklifle birlikte sunulmasının yeterli olduğu, ayrıca cihazın Teknik Şartname düzenlemelerini sağlayıp sağlamadığına ilişkin olarak sunulan katalog ve dokümanlar üzerinden idare tarafından bizatihi değerlendirme yapılmasına da imkân bulunmadığı, söz konusu değerlendirmenin sözleşme aşamasında yapılması gerektiği, diğer taraftan idarece üretici firma ile iletişime geçilerek değerlendirme yapıldığı, üretici firma tarafından ilk olarak yanlış cihaza ilişkin teknik bilgilerin idareye mail olarak gönderildiği, akabinde üretici firma tarafından yanlışlık yapıldığına ve cihazın Teknik Şartname düzenlemelerini sağladığına yönelik düzeltme mailinin idareye gönderildiği, ancak idare tarafından yalnızca ilk mail dikkate alınarak değerlendirme yapıldığı, söz konusu süreçte kendilerinden bilgi eksikliğinin tamamlatılmasına ilişkin bir talepte bulunulmadığı, cihazın Teknik Şartname düzenlemelerini sağlamadığının düşünülmesi durumunda taraflarından makul süre içerisinde bilgi eksikliğinin tamamlatılması yönünde talepte bulunulması gerektiği, teklifle birlikte sunulan broşürlerin tanıtım amaçlı olduğu ve çok fazla teknik detay içermediği, her isteklinin teknik kriterleri karşıladığını kabul ederek teklif sunduğu, dolayısıyla bir eksiklikle karşılaşıldığında bilgi eksikliğinin tamamlatılması yoluna gidilmesi gerektiği, idarece teknik değerlendirmeye yönelik olarak kullanılan usul ve yöntemin kamu ihale mevzuatına aykırı olduğu,  ayrıca önerilen cihazın Teknik Şartname düzenlemelerini karşıladığı, üretici firmadan alınan ayrıntılı katalogların şikâyet dilekçesi ekinde idareye sunulduğu, ancak idare tarafından söz konusu kataloglarda yer alan verilere yönelik herhangi bir inceleme gerçekleştirilmediği iddialarına yer verilmiştir.

 

A) Başvuru sahibinin iddialarının değerlendirilmesi sonucunda aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir.

 

4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun “İhaleye katılımda yeterlik kuralları” başlıklı 10’uncu maddesinde “İhaleye katılacak isteklilerden, ekonomik ve malî yeterlik ile mesleki ve teknik yeterliklerinin belirlenmesine ilişkin olarak aşağıda belirtilen bilgi ve belgeler istenebilir:

b) Mesleki ve teknik yeterliğin belirlenmesi için;

9) İdarenin talebi halinde doğruluğu teyit edilmek üzere, tedarik edilecek malların numuneleri, katalogları ve/veya fotoğrafları.

İhale konusu işin niteliğine göre yukarıda belirtilen bilgi veya belgelerden hangilerinin yeterlik değerlendirmesinde kullanılacağı, ihale dokümanında ve ihale veya ön yeterliğe ilişkin ilân veya davet belgelerinde belirtilir. …” hükmü,

 

“İhale ve ön yeterlik dokümanının içeriği ve idari şartnamede yer alması zorunlu hususlar” başlıklı 27’nci maddesinde “… İdari şartnamede ihale konusuna göre asgari aşağıdaki hususların belirtilmesi zorunludur:

d) İsteklilere talimatlar.

e) İsteklilerde aranılan şartlar, belgeler ve yeterlik kriterleri. …” hükmü,

 

“Tekliflerin değerlendirilmesi” başlıklı 37’nci maddesinde “İhale komisyonunun talebi üzerine idare tekliflerin incelenmesi, karşılaştırılması ve değerlendirilmesinde yararlanmak üzere net olmayan hususlarla ilgili isteklilerden yazılı olarak tekliflerini açıklamalarını isteyebilir. Ancak bu açıklama, hiçbir şekilde teklif fiyatında değişiklik yapılması veya ihale dokümanında yer alan şartlara uygun olmayan tekliflerin uygun hale getirilmesi amacıyla istenilmez ve yapılmaz.

Tekliflerin değerlendirilmesinde, öncelikle belgeleri eksik olduğu veya teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olmadığı 36 ncı maddeye göre ilk oturumda tespit edilen isteklilerin tekliflerinin değerlendirme dışı bırakılmasına karar verilir. Ancak, teklifin esasını değiştirecek nitelikte olmaması kaydıyla, belgelerde bilgi eksikliği bulunması halinde idarece belirlenen sürede isteklilerden bu eksik bilgilerin tamamlanması yazılı olarak istenir. Belirlenen sürede bilgileri tamamlamayan istekliler değerlendirme dışı bırakılır ve geçici teminatları gelir kaydedilir. Bu ilk değerlendirme ve işlemler sonucunda belgeleri eksiksiz ve teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olan isteklilerin tekliflerinin ayrıntılı değerlendirilmesine geçilir. Bu aşamada, isteklilerin ihale konusu işi yapabilme kapasitelerini belirleyen yeterlik kriterlerine ve tekliflerin ihale dokümanında belirtilen şartlara uygun olup olmadığı ile birim fiyat teklif cetvellerinde aritmetik hata bulunup bulunmadığı incelenir. Uygun olmadığı belirlenen isteklilerin teklifleri ile birim fiyat teklif cetvellerinde aritmetik hata bulunan teklifler değerlendirme dışı bırakılır. …” hükmü,

 

Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin “Yeterliğin belirlenmesinde uyulacak ilkeler” başlıklı 26’ncı maddesinde “… (2) Yeterlik değerlendirmesi için istenecek belgelerin ve yeterlik değerlendirmesinde aranılacak kriterlerin, ihale veya ön yeterlik ilanı ile idari şartnamede veya ön yeterlik şartnamesinde ya da davet yazısında belirtilmesi zorunludur. …” hükmü,

 

“Belgelerin sunuluş şekli” başlıklı 29’uncu maddesinde “(1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında idareler; belgelerin aslını veya aslına uygunluğu noterce onaylanmış örneklerini isterler. Bu kapsamda sunulan fatura örnekleri de asıl olarak kabul edilir. Adaylar veya istekliler, istenen belgelerin aslı yerine ihale veya son başvuru tarihinden önce idare tarafından “aslı idarece görülmüştür” veya bu anlama gelecek şerh düşülen suretlerini başvuruları veya teklifleri kapsamında sunabilirler. Bu yönde yapılacak başvuruların, ihaleden önce idarenin ilgili birim yetkilisi veya bu hususta görevlendirilmiş personelince karşılanması zorunludur.

(2) Noter onaylı belgelerin, aslına uygun olduğunu belirten bir şerh taşıması zorunlu olup, sureti veya fotokopisi görülerek onaylanmış olanlar ile “ibraz edilenin aynıdır” veya bu anlama gelecek bir şerh taşıyanlar geçerli kabul edilmez. Ancak Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi Nizamnamesinin 9 uncu maddesinde yer alan hüküm çerçevesinde, Gazete idaresince veya Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğine bağlı odalarca “aslının aynıdır” şeklinde onaylanarak verilen Ticaret Sicili Gazetesi suretleri veya bunların noter onaylı suretleri de kabul edilir. Adayın veya isteklinin ve/veya teklif edilen malın, İlaç ve Tıbbi Cihaz Ulusal Bilgi Bankasına kayıtlı olduklarını tevsik edici belge veya belgeler, internet çıktısı olarak sunulabilir.

(3) İdare tarafından ön yeterlik veya ihale dokümanında yapılan düzenleme çerçevesinde, ürünlerin ilgili teknik mevzuata ve standartlara uygun olarak imal edildiğini ve piyasaya arz edildiğini gösteren belgelerin mevzuatına uygun olarak çoğaltılmış suretleri ya da malın üzerinde veya ambalajında bulunan kalite ve standartlara ilişkin marka, işaret ve etiketleri de bu belgelerin aslına uygun sureti olarak kabul edilebilir.

(5) Başvuru veya teklif kapsamında sunulacak belgelerin tercümeleri ve bu tercümelerin tasdik işlemi aşağıdaki şekilde yapılır:

a) Yerli istekliler ile Türk vatandaşı gerçek kişi ve/veya Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına göre kurulmuş tüzel kişi ortağı bulunan iş ortaklıkları veya konsorsiyumlar tarafından sunulan ve yabancı dilde düzenlenen belgelerin tercümelerinin, Türkiye’deki yeminli tercümanlar tarafından yapılması ve noter tarafından onaylanması zorunludur. Bu tercümeler Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı tasdik işleminden muaftır. …” hükmü,

“Tedarik edilecek malların numuneleri, katalogları, fotoğrafları ile teknik şartnameye cevapları ve açıklamaları içeren doküman” başlıklı 43’üncü maddesinde “(1) Teklif edilen malın teknik şartnamede yer alan teknik kriterlere uygunluğunu belirlemek amacıyla numune, teknik bilgilerin yer aldığı katalog, teknik şartnameye cevapları ve açıklamaları içeren doküman ile fotoğraf istenebilir. …” hükmü,

 

“Başvuruların ve tekliflerin alınması, açılması ve belgelerdeki bilgi eksikliklerinin tamamlatılması” başlıklı 55’inci maddesinde “… (4) Başvuru veya teklif zarfı içinde sunulması istenilen belgeler ve bu belgelere ilgili mevzuat gereğince eklenmesi zorunlu olan belgelerden herhangi birinin, aday veya isteklilerce sunulmaması halinde, bu eksik belgeler idarelerce tamamlatılamaz.

(5) Başvuru veya teklifin esasını değiştirecek nitelikte olmaması kaydıyla, sunulan belgelerde bilgi eksikliği bulunması halinde idarece belirlenen sürede bu eksik bilgilerin tamamlanması yazılı olarak istenir. Bu çerçevede, tamamlatılması istenen bilgi eksikliklerinin giderilmesine ilişkin belgelerin niteliği dikkate alınarak, idare tarafından iki iş gününden az olmamak üzere makul bir tamamlama süresi verilir. Belirlenen sürede bilgileri tamamlamayanların başvuru veya teklifleri değerlendirme dışı bırakılır ve geçici teminatları gelir kaydedilir.

(6) İdarelerce bilgi eksikliklerinin tamamlatılmasına ilişkin olarak verilen süre içinde aday veya isteklilerce sunulan belgelerin, son başvuru veya ihale tarihinden sonraki bir tarihte düzenlenmesi halinde, bu belgelerin, aday veya isteklinin son başvuru veya ihale tarihi itibarıyla ihaleye katılım şartlarını sağladığını göstermesi gereklidir. …” hükmü,

 

Kamu İhale Genel Tebliği’nin “Belgelerin sunuluş şekli” başlıklı 8’inci maddesinde “… 8.3. İdareler, ön yeterlik şartnamesi veya idari şartnamenin “Tekliflerin dili” başlıklı maddesini ihale konusu alımın niteliğini göz önünde bulundurmak suretiyle uygun seçeneği esas alarak düzenleyeceklerdir. İdareler, teklifi oluşturan bütün belgeler ve ekleri ile diğer dokümanların Türkçe olacağı ve yabancı dilde düzenlenen belgelerin Türkçe tercümesi ile birlikte verilmesi halinde geçerli olacağına ilişkin bir düzenleme yapabilecekleri gibi, sadece belirli belgelerin yabancı dilde sunulmasına imkan verebilirler. İhale işlemlerinin etkin ve sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi ve hukuki sorunların yaşanmaması için yabancı dilde sunulmasına imkan verilen belgelerin teknik dokümanlar, kişisel beyanlar gibi belgelerle sınırlı tutulmasının uygun olacağı değerlendirilmektedir. … ” açıklaması,

 

 “Tekliflerin alınması ve değerlendirilmesi” başlıklı 16’ncı maddesinde “

16.6. İdarelerce belgelerdeki eksik bilgilerin tamamlatılması

16.6.1 İhale dokümanında başvuru veya teklif zarfı içinde sunulması istenilen belgeler ve bu belgelere ilgili mevzuat gereğince eklenmesi zorunlu olan eklerinden herhangi birinin, aday veya isteklilerce sunulmaması halinde, bu eksik belgeler ve ekleri idarelerce tamamlatılmayacaktır. Ancak,

a) Geçici teminat ve teklif mektuplarının Kanunen taşıması zorunlu hususlar hariç olmak üzere, sunulan belgelerde ihale sonucu açısından teklifin esasını değiştirecek nitelikte olmayan bilgi eksikliklerinin bulunması halinde, bu tür bilgi eksikliklerinin giderilmesine ilişkin belgeler,

b) Aday ve isteklilerce sunulan ve başka kurum, kuruluş ve kişilerce düzenlenen belgelerde, belgenin taşıması zorunlu asli unsurlar dışında, belgenin içeriğine ilişkin tereddüt yaratacak nitelikte olan ve belgeyi düzenleyen kurum, kuruluş veya kişilerden kaynaklanan bilgi eksikliklerinin giderilmesine ilişkin belgeler,

İdarelerce tamamlatılacaktır. Bu çerçevede, bilgi eksikliklerinin giderilmesine ilişkin belgeler, idarece ilgili kurum veya kuruluştan re’sen istenebilir. Söz konusu belgelerin aday veya istekliler tarafından tamamlatılmasının istenilmesi halinde ise bilgi eksikliklerinin giderilmesine ilişkin belgelerin niteliği dikkate alınarak idarelerce aday veya isteklilere iki iş gününden az olmamak üzere makul bir tamamlama süresi verilecektir.

16.6.2. İdarelerce bilgi eksikliklerinin tamamlatılmasına ilişkin olarak verilen süre içinde aday veya isteklilerce sunulan belgelerin, başvuru veya ihale tarihinden sonraki bir tarihte düzenlenmesi halinde, bu belgeler, aday veya isteklinin başvuru veya ihale tarihi itibarıyla ihaleye katılım şartlarını sağladığını tevsik etmesi halinde kabul edilecektir.

16.6.3. Bilgi eksikliklerinin tamamlatılmasına ilişkin belgelerin yazılı olarak istenilmesi ve aday ve isteklilerce bir dilekçe ekinde sunulması gerekmektedir. İdarece belirlenen sürede eksik bilgileri tamamlamayan aday ve isteklilerin başvuruları veya teklifleri değerlendirme dışı bırakılır ve isteklilerin geçici teminatları gelir kaydedilir.

16.6.4. İlgili mevzuatına göre ihaleye katılma şartı olarak istenmesi gereken belge veya bilgilerin idarece istenmediği ve bu durumun tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında tespit edildiği hallerde, idarelerce bu tür belge veya bilgiler başvuruların ya da tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında aday veya isteklilerden talep edilemeyecek ve tamamlatılamayacaktır.

16.9. Katalog, kılavuz, çizim, fotoğraf vb. belgeler ve/veya numune istenen ihalelerde, tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında bu belgelerden ve/veya numune üzerinden teknik şartnameye uygunluk değerlendirmesi yapılır. Tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında anılan belgeler ve/veya numune üzerinden teknik değerlendirme yapılmasının öngörülmemesi halinde ise bu durumun ihale dokümanında belirtilmesi koşuluyla istenen belgelerin ve/veya numunenin sadece teklif ekinde sunulup sunulmadığına bakılır. …” açıklaması,

 

“Tedarik edilecek malların numuneleri, katalogları, fotoğrafları ile teknik şartnameye cevapları ve açıklamaları içeren doküman” başlıklı 57’nci maddesinde “57.1. İdareler tarafından malların numuneleri, katalogları, fotoğrafları ile teknik şartnameye cevapları ve açıklamaları içeren dokümana yönelik düzenlemelerde, Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinin 43 üncü maddesi esas alınmalıdır. …” açıklaması,

 

İdari Şartname’nin “İhale konusu alıma ilişkin bilgiler” başlıklı 2’nci maddesinde “2.1. İhale konusu malın;

a) Adı: Bilişim Altyapısında Kullanılacak Scada, Sunucu ve Dijital Arşiv Donanımı İşi 1. Etap İhalesi

b) Varsa kodu:

c) Miktarı ve türü: 2 Kısım 11 Kalem Bilişim Altyapısında Kullanılacak Scada, Sunucu ve Dijital Arşiv Donanımı İşi 1. Etap İhalesi

Ayrıntılı bilgi idari şartnamenin ekinde yer almaktadır.

ç) Teslim edileceği yer: Malatya Su ve Kanalizasyon Genel Müdürlüğü İhale ve Satınalma Şube Müdürlüğü. MASKİ Genel Müdürlüğü Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı Ankara Asfaltı İkizce Mahallesi Ankara Yolu Caddesi No:35 Yeşilyurt/MALATYA …” düzenlemesi,

 

“İhaleye ilişkin bilgiler ile ihale ve son teklif verme tarih ve saati” başlıklı 3’üncü maddesinde “3.1.

a) İhale kayıt numarası: 2021/161824

b) İhale usulü: Açık ihale.

d) İhale (son teklif verme) tarihi: 21.04.2021

e) İhale (son teklif verme) saati: 10:30 …” düzenlemesi,

 

“İhale dokümanının kapsamı” başlıklı 5’inci maddesinde “5.1. İhale dokümanı aşağıdaki belgelerden oluşmaktadır:

a) İdari Şartname,

b) Teknik Şartname,

c) Sözleşme Tasarısı,

ç) Standart formlar: 

5.3. İstekli tarafından, ihale dokümanının içeriği dikkatli bir şekilde incelenmelidir. Teklifin verilmesine ilişkin şartların yerine getirilmemesinden kaynaklanan sorumluluk teklif verene aittir. İhale dokümanında öngörülen kriterlere ve şekil kurallarına uygun olmayan teklifler değerlendirmeye alınmaz.” düzenlemesi,

 

“İhaleye katılabilmek için gereken belgeler ve yeterlik kriterleri” başlıklı 7’nci maddesinde “7.1. İsteklilerin ihaleye katılabilmeleri için aşağıda sayılan belgeleri teklifleri kapsamında sunmaları gerekir:

d) Bu Şartnamenin 7.4 ve 7.5 inci maddelerinde belirtilen, sekli ve içeriği Mal Alimi İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde düzenlenen yeterlik belgeleri,

7.5. Mesleki ve teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler

7.5.4. İsteklinin teklifi kapsamında sunması gerektiği teknik şartnamede belirtilen aşağıdaki belgeler:

{Belirtilmemiştir}

7.5.5. Bu Şartname ile 7.5.4. maddesinde sayılan belgeler dışındaki belgeler tekliflerin değerlendirilmesinde yeterlik kriteri olarak dikkate alınmaz.

7.5.6. Bütün kısımlar için; Teklif edilen ürünler ile ilgili katalog ve dokümanlar teklif dosyasında teslim edilecektir.

7.7. Belgelerin sunuluş şekli:

7.7.1. İstekliler, yukarıda sayılan belgelerin aslını veya aslına uygunluğu noterce onaylanmış örneklerini vermek zorundadır. Ancak, Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi Nizamnamesinin 9 uncu maddesinde yer alan hüküm çerçevesinde; Gazete idaresince veya Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğine bağlı odalarca ?aslının aynıdır? şeklinde onaylanarak isteklilere verilen Ticaret Sicili Gazetesi suretleri ile bunların noter onaylı suretleri de kabul edilecektir.

7.7.2. Noter onaylı belgelerin aslına uygun olduğunu belirten bir şerh taşıması zorunlu olup, sureti veya fotokopisi görülerek onaylanmış olanlar ile “ibraz edilenin aynıdır” veya bu anlama gelecek bir şerh taşıyanlar geçerli kabul edilmeyecektir.

7.7.3. İstekliler, istenen belgelerin aslı yerine ihale tarihinden önce İdare tarafından “aslı idarece görülmüştür” veya bu anlama gelecek şekilde şerh düşülen suretlerini tekliflerine ekleyebilirler.

7.7.5. Teklif kapsamında sunulan ve yabancı dilde düzenlenen belgelerin tercümelerinin yapılması ve bu tercümelerin tasdik işlemi:

7.7.5.1. Yerli istekliler tarafından sunulan ve yabancı dilde düzenlenen belgelerin tercümeleri ve bu tercümelerin tasdik işlemi aşağıdaki şekilde yapılır:

7.7.5.1.1. Yerli istekliler ile Türk vatandaşı gerçek kişi ve/veya Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına göre kurulmuş tüzel kişi ortağı bulunan iş ortaklıkları veya konsorsiyumlar tarafından sunulan ve yabancı dilde düzenlenen belgelerin tercümelerinin, Türkiye’deki yeminli tercümanlar tarafından yapılması ve noter tarafından onaylanması zorunludur. Bu tercümeler, Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı tasdik işleminden muaftır.

7.9. Tekliflerin dili

7.9.1. Teklifi oluşturan bütün belgeler ve ekleri ile diğer doküman Türkçe olacaktır. Başka bir dilde sunulan belgeler, Türkçe onaylı tercümesi ile birlikte verilmesi halinde geçerli sayılacaktır. Bu durumda teklifin veya belgenin yorumlanmasında Türkçe tercüme esas alınır. Tercümelerin yapılması ve tercümelerin tasdiki işleminde ilgili maddedeki düzenlemeler esas alınacaktır.” düzenlemesi,

 

“Teklif ve sözleşme türü” başlıklı 18’inci maddesinde “18.1. İstekliler tekliflerini, her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için teklif edilen birim fiyatlarının çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden vereceklerdir. İhale sonucu, ihale üzerine bırakılan istekliyle her bir iş kaleminin miktarı ile iş kalemleri için teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden birim fiyat sözleşme imzalanacaktır.” düzenlemesi,

 

“Kısmi teklif verilmesi” başlıklı 19’uncu maddesinde “19.1. Bu ihalede kısmi teklif verilebilir.

19.2.1. Bu ihaledeki kısım sayısı 2 dir. İhale kısımlarına ilişkin koşullar altta düzenlenmiştir;

1.Kısım 9 Sunucu Kalem Altyapı Geliştirilmesinde ve Dijital Arşiv Kurulmasında Kullanılacak Donanım Alım İşi Donanım Malzemesi Alım işi

2.Kısım 2 Kalem Scada Panosu ve İzleme Kontrol Merkezinin Kurulması İşi Scada Malzemesi Alım işi

İsteklilerin teklifleri kısım bazında değerlendirilecektir. Ekte sunulan ihtiyaç listesinde tanımlanan kısımlar dahilinde, teklif edilen her bir iş kısmının biri veya daha fazlası istekli üzerinde kalabilir.

İsteklilerce verilecek tekliflerin ihale konusu alımın tamamını mı yoksa bir kısmını mı kapsadığı hususu teklif mektuplarında açıkça belirtilecektir.” düzenlemesi,

 

“Tekliflerin değerlendirilmesi” başlıklı 31’inci maddesinde “31.1. Tekliflerin değerlendirilmesinde, öncelikle belgeleri eksik olduğu veya teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olmadığı ilk oturumda tespit edilen isteklilerin tekliflerinin değerlendirme dışı bırakılmasına karar verilir.

31.2. Teklifin esasini değiştirecek nitelikte olmaması kaydıyla, sunulan belgelerde bilgi eksikliği bulunması halinde İdarece belirlenen sürede bu eksik bilgilerin tamamlanması yazılı olarak istenir. Bu çerçevede, tamamlatılması istenen bilgi eksikliklerinin giderilmesine ilişkin belgelerin niteliği dikkate alınarak İdare tarafından iki iş gününden az olmamak üzere makul bir tamamlama süresi verilir. Belirlenen sürede bilgileri tamamlamayanların teklifleri değerlendirme dışı bırakılır ve geçici teminatları gelir kaydedilir.

31.3. Bilgi eksikliklerinin tamamlatılmasına ilişkin olarak, verilen süre içinde isteklilerce sunulan belgelerin ihale tarihinden sonraki bir tarihte düzenlenmesi halinde, bu belgeler, isteklinin ihale tarihi itibarıyla ihaleye katilim şartlarını sağladığını tevsik etmesi durumunda kabul edilecektir.

31.4. Bu ilk değerlendirme ve işlemler sonucunda belgeleri eksiksiz ve teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olan isteklilerin tekliflerinin ayrıntılı değerlendirilmesine geçilir.

31.5. Bu aşamada, isteklilerin ihale konusu işi yapabilme kapasitelerini belirleyen yeterlik kriterlerine ve tekliflerin ihale dokümanında belirtilen şartlara uygun olup olmadığı ile birim fiyat teklif cetvellerinde aritmetik hata bulunup bulunmadığı incelenir. Uygun olmadığı belirlenen teklifler ile birim fiyat teklif cetvellerinde aritmetik hata bulunan teklifler değerlendirme dışı bırakılır.

31.6. Kanunun 38 inci maddesinde öngörülen açıklama istenilmeksizin sonuçlandırılan ihalelerde, fiyat veya fiyat ile birlikte fiyat dışı unsurlar üzerinden elektronik eksiltme yapılmasının öngörülmesi halinde, yeterli görülen istekliler davet edilerek 21 inci madde uyarınca elektronik eksiltme gerçekleştirilir. Yalnızca fiyat dışı unsurlar üzerinden elektronik eksiltme yapılması öngörülen ihalelerde ise eksiltme, aşırı düşük teklif değerlendirmesinden sonra yeterli görülen istekliler davet edilerek 21 inci madde uyarınca gerçekleştirilir.” düzenlemesi,

 

“İsteklilerden tekliflerine açıklık getirmelerinin istenilmesi” başlıklı 32’inci maddesinde “32.1. İhale komisyonunun talebi üzerine İdare, tekliflerin incelenmesi, karşılaştırılması ve değerlendirilmesinde yararlanmak üzere açık olmayan hususlarla ilgili isteklilerden açıklama isteyebilir.

32.2. Bu açıklama, hiçbir şekilde teklif fiyatında değişiklik yapılması veya ihale dokümanında öngörülen kriterlere uygun olmayan tekliflerin uygun hale getirilmesi amacıyla istenilemez ve bu sonucu doğuracak şekilde kullanılamaz.

32.3. İdarenin yazılı açıklama talebine, istekli tarafından yazılı olarak cevap verilir.” düzenlemesi yer almaktadır.

 

İdari Şartname’nin ekinde işin türü ve miktarı tablo halinde aşağıda aktarıldığı şekildedir.

 

Sıra No

Açıklama

Birimi

Miktarı

1. KISIM (1.Kısım 9 Kalem Sunucu Altyapı Geliştirilmesinde ve Dijital Arşiv Kurulmasında Kullanılacak Donanım Alım İşi Donanım Malzemesi Alım işi)

1

Hiper Bütünleşik Sunucu Sistemi

adet

1

2

Veri Depolama Ünitesi

adet

1

3

Bilgisayar Kasası

adet

40

4

Masaüstü Bilgisayar Monitörü

adet

40

5

Dizüstü Bilgisayar

adet

10

6

Fotokopi Makinesi

adet

6

7

Tarayıcı Tip-1 (A3 Kağıt)

adet

3

8

Tarayıcı Tip-2 (A0 Kağıt)

adet

1

9

Tablet

adet

10

2. KISIM (2.Kısım 2 Kalem Scada Panosu ve İzleme Kontrol Merkezinin Kurulması İşi Scada Malzemesi Alım işi)

1

Scada Panosu (İç Malzeme Dahil)

adet

60

2

Scada İzleme ve Kontrol Merkezinin Kurulması İşi

adet

1

 

Teknik Şartname’nin “İhale Kapsamında Alınacak Malzemeler” başlıklı 4.7’nci maddesinde “… 4.7.2. Scada İzleme Ve Kontrol Merkezinin Kurulması İşi (1 Adet)

Malzeme Listesi

S/N

ÜRÜN

BİRİM

MİKTAR

2

Video Duvar Sistemi Kontrol Cihazı

Adet

1

b) Video Duvar Sistemi Kontrol Cihazı

• Teklif edilen ürün 32×32 modüler yapıya sahip, şase tipi matrix anahtar tipinde olmalıdır.

•Teklif edilen cihazın üzerinde sistem çalışırken takıp sökülebilen yapıya sahip en az 8 (sekiz) adet giriş yuvası, en az 8 (Sekiz) adet çıkış yuvası, en az 1 (Bir) adet fan ünitesi ve en az 2(İki) adet güç kaynağı yuvası bulunmalıdır.

• Teklif edilen cihaz yedekli güç kaynağı desteğine sahip olmalıdır.

• Teklif edilen cihazın HDMI, DVI, VGA, 3G-SDI ve HDBaseT desteği olmalıdır.

•Teklif edilen cihazın maksimum data oranı en az 15,2 Gbps desteğini sağlamalıdır.

•Teklif edilen cihaz hem çoklayıcı, hem seçici, hem de video wall desteğini sağlamalıdır.

•Teklif edilen cihaz HDMI, HDCP 1.4 ve HDBaseT desteği sağlamalıdır.

•Teklif edilen cihazın Video Wall özelliği olmalıdır.

•Teklif edilen cihazın en az 64 (Altmış dört) adet profil yaratabilme kabiliyeti olmalıdır.

• Teklif edilen cihazda oluşturulan profiller zamanlama yapılarak istenilen tarih ve saatte otomatik olarak devreye alınabilmelidir.

• Teklif edilen cihazın dahili yüksek performanslı ölçeklendirme özelliği olmalıdır.

• Teklif edilen cihazın anahtarlama kabiliyeti kesintisiz ve kullanıcıyı bekletmeden anlık yapabilmelidir.

• Teklif edilen cihazın EDID desteği olmalıdır.

•Teklif edilen cihaz yönetimini ön panel bölümde bulunan LCD ekranlı butonlar, RS-232, RS-485/422, Ethernet (Telnet ve Web ara yüz) portları aracığıyla kontrol edilebilmelidir.

•Teklif edilen cihaz 1080p (1920×1080) veya üstü olmalıdır.

•Teklif edilen cihazın HDMI için ESD koruması olmalıdır.

• Teklif edilen cihazın en az stereo ses desteği olmalıdır. Stereo ses giriş çıkış portları modüler kartların (HDMI, DVI, VGA, 3G-SDI) üzerinde dahili olarak gelmelidir.

•Teklif edilen cihazın CEC desteği olmalıdır.

•Teklif edilen cihazın yazılımı ücretsiz olarak güncellenebilir olmalıdır.

•Teklif edilen cihaz 19’’ rack mount tipinde olmalıdır.

• Teklif edilen cihaz 0-40 derece aralığında çaIışabilmelidir.

•Teklif edilen cihaz metal kasaya sahip olmalı ve üzerindeki kartları takılı olmadan en fazla 19 Kg olmalıdır.

• Teklif edilen cihazın boyutları en fazla (Uzunluk x Genişlik x Yükseklik) 48.20 x 47.19 x 39.90 cm olmalıdır.

• Teklif edilecek cihazın fanları ve HDMI tipi 8 giriş/28 çıkışlı yapıya göre tüm kartları birlikte teslim edilecektir.

•Teklif edilen cihaz ile birlikte 30 metre 35 adet optik destekli HDMI kablo teslim edilmelidir.

• Teklif edilecek cihazın kolay yönetilebilmesi için, tablet üzerinden uygulama desteği olmalıdır. Uygulama üzerinde tasarlanabilen ara yüz ile cihazı kolaylıkla yönetmeyi sağlamalıdır. Bu yazılımın kullanılması için gerekli cihazın beraberinde verilmesi gerekmektedir. Tablet için kullanılan yazılım ücretsiz olmalı ve herhangi bir lisans talep edilmemelidir.

• Yönetimin sağlanabilmesi için verilecek cihaz minimum aşağıdaki özellikleri sağlayacaktır.

• Kontrol donanımı, konfigürasyon yazılımı ve kontrol uygulamadan oluşan kontrol sistemi bağlı AV ekipmanı ve AV sistemlerini mobil cihazlar veya tablet bilgisayarlar aracılığıyla merkezi olarak izlemek ve kontrol etmek için Ethernet üzerinden bir yönetim sistemi sağlamalıdır.

• AV sistem bileşenlerinin tek veya çift yönlü kontrolü için dört adet konfigüre edilebilir RS- 232/RS-422/RS-485 ve iki adet RS-232 bağlantı noktası sağlamalıdır.

• AV sistem bileşenlerinin tek yönlü kontrolü için dört adet IR/seri bağlantı noktası sağlamalıdır. Bu bağlantı noktaları, AV sistem bileşenlerinin denetlenmesine yönelik IR sinyallerinin (bir IR verici kullanarak) veya tek yönlü RS-232 iletişim sinyallerinin iletilmesine imkan tanımalıdır.

• AV sistem bileşenlerinin kontrolü için dört adet kontak röle sağlamalıdır. Röleler normalde açık ve kontak derecesi 24 VDC 2A Max olmalıdır.

• AV sistem bileşenlerinin kontrolü için dört adet 12 VDC güç çıkışı sağlamalıdır. Her bir kanal 12 VDC ve dört kanal toplamda 24 W’lık güç verebilmelidir.

• AV sistem bileşenlerinin kontrolü için dijital giriş veya çıkış olarak ayarlanabilen dört adet l/O kanalı olmalıdır.

•AV sistem bileşenlerinin kontrolü ve kontrol donanımının dahili web arayüzüne erişebilmek için bir adet RJ-45 bağlantı noktası sağlamalıdır.

• Daha fazla bağlantı noktasına ihtiyaç olduğu durumlarda ilave kontrol donanımları ile bağlantı noktası sayısı arttırılabilir olmalıdır. İlave donanımlarda 4 adet RS-232/RS-422/RS-485 bağlantı noktası veya 6 adet IR/Seri bağlantı noktası veya 8 adet kontak röle bağlantı noktası olmalıdır. Merkez kontrol cihazına, her bir ilave donanımdan sekiz taneye kadar eklenebilmelidir.

•IR ile kontrol edilen AV sistem bileşenlerinin kontrolü için dahili IR alıcısı sağlanmalıdır.

• Merkez kontrol donanımının ayarları web arayüzünden kolayca yapılabilmelidir.

• Donanım üzerinde cihazın durumunu ve aktif mesajlaşmayı gösteren LEDler bulunmalıdır.

•Merkez kontrol donanımı, SSH programı kullanarak gelen ve giden mesajları gözlemeye olanak sağlaması gerekmektedir.

• Merkez kontrol donanımı üzerinde cihazın numarasının ayarlanabileceği bir anahtar olmalıdır.

• Konfigürasyon yazılımı, tek bir program ile hem ara yüzün oluşturulmasına hem de konfigürasyonun yapılabilmesine olanak sağlamalıdır.

• Konfigürasyon yazılımı, AV sistemi bileşenlerinin kontrol edilebilmesi için gerekli sürücü kütüphanesini sağlamalıdır.

• Konfigürasyon yazılımı, eğer gerekli sürücü dosyası dahili kütüphanesinde yok ise, veri tabanı üreteci (Database Generator) ile gerekli sürücü dosyasını oluşturmaya imkan sağlamalıdır.

• Konfigürasyon yazılımı, IP tabanlı cihazları kontrol etmek için Telnet, TCP, ONVIF ve PJLink protokollerini desteklemelidir.

• Konfigürasyon yazılımı, Test Aracı sayesinde profil dosyasını kontrol donanımına yüklemeden ilgili komutları test etme imkanı sunmalıdır.” düzenlemesi yer almaktadır.

 

Malatya Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı tarafından 2021/161824 İhale Kayıt Numaralı “Bilişim Altyapısında Kullanılacak Scada, Sunucu ve Dijital Arşiv Donanımı İşi 1. Etap İhalesi” işinin açık ihale usulü ile ihaleye çıkarıldığı, söz konusu ihalenin kısmi teklife açık olduğu ve 2 kısma ayrıldığı, başvuruya konu ikinci kısma 4 isteklinin teklif sunduğu, başvuru sahibi istekli Ortadoğu Tek. Ürn. Oto. İlet. Elktrnk. İnş. San. ve Tic. Ltd. Şti.nin teklifinin “… ihale dosyasında teklif ettiği Video Duvar Sistemi Kontrol Cihazı’nın broşürü incelendiğinde ilgili ürünün şartnamede yer alan 4.7.2 maddesinin b bendindeki özelliklerden 5. Madde, 9. Madde, 10. Madde, 18. Madde, 22. Madde, 29. Madde, 31. Madde, 33. Madde, 39. Madde, 40. Maddenin istenilen niteliklerde olmadığı, şartnameyi sağlamadığı görülmüştür. …” gerekçesiyle değerlendirme dışı bırakıldığı, Ersa Elktrnk. Güv. Sis. Biliş. Hiz. San. ve Tic. Ltd. Şti.nin teklifinin ekonomik açıdan en avantajlı teklif olarak, Delta Sis. Elktrk. Elktrnk. Tel. İnş. San. ve Tic. Ltd. Şti.nin teklifinin ise ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif olarak belirlendiği tespit edilmiştir.

 

İdarece Kuruma gönderilen bilgi/belgeler incelendiğinde;

 

Başvuru sahibi istekli Ortadoğu Tek. Ürn. Oto. İlet. Elktrnk. İnş. San. ve Tic. Ltd. Şti. tarafından teklif dosyası kapsamında, İdari Şartname’nin 7.6’ncı maddesine istinaden “Video Duvar Sistemi Kontrol Cihazı” için yabancı dilde düzenlendiği anlaşılan katalog ve dokümanların sunulduğu tespit edilmiştir. Anılan katalog ve dokümanların Türkçe onaylı tercümelerinin ise teklifle birlikte sunulmadığı anlaşılmıştır.

 

Öte yandan anılan istekliye ait birim fiyat teklif mektubunda “1) Yukarıda ihale kayıt numarası ve adı yer alan ihaleye ilişkin ihale dokümanını oluşturan tüm belgeler tarafımızdan okunmuş, anlaşılmış ve kabul edilmiştir. Teklif fiyata dahil olduğu belirtilen tüm masraflar ve teklif geçerlilik süresi de dahil olmak üzere ihale dokümanında yer alan tüm düzenlemeleri dikkate alarak teklif verdiğimizi, dokümanda yer alan yükümlülükleri yerine getirmememiz durumunda uygulanacak yaptırımları kabul ettiğimizi beyan ediyoruz.

3) 4734 sayılı Kanunun 4 üncü maddesindeki “yerli istekli” tanımı gereğince [yerli] istekli durumundayız.2 Yerli malı teklif edilmesi lehine tanınan fiyat avantajından yararlanmak için gerekli olan yerli malı belgesi/belgeleri ekte sunulmuştur. …” ifadelerinin yer aldığı görülmüştür.

 

Öncelikle, yukarıda aktarılan ilgili mevzuat düzenlemelerinden, ihalelerde mesleki ve teknik yeterliğin belirlenmesi için isteklilerden 4734 sayılı Kanun’un 10’uncu maddesinde sayılan belgelerin istenebileceği, ihale konusu işin niteliğine göre anılan maddede belirtilen bilgi veya belgelerden hangilerinin yeterlik değerlendirmesinde kullanılacağının ihale dokümanında ve ihaleye ilişkin ilânda belirtilmesi gerektiği, bahse konu Kanun maddesinde isteklilerden istenerek ihaleye katılımda yeterlik değerlendirmesi olarak kullanılabilecek belgeler arasında tedarik edilecek malların numuneleri, katalogları ve/veya fotoğraflarının da sayıldığı, katalog, kılavuz, çizim, fotoğraf vb. belgeler ve/veya numune istenen ihalelerde, tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında bu belgelerden ve/veya numune üzerinden Teknik Şartname’ye uygunluk değerlendirmesinin yapılacağı, tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında anılan belgeler ve/veya numune üzerinden teknik değerlendirme yapılmasının öngörülmemesi halinde ise bu durumun ihale dokümanında belirtilmesi koşulu ile istenen belgelerin ve/veya numunenin sadece teklif ekinde sunulup sunulmadığına bakılacağı anlaşılmıştır.

 

Başvuruya konu ihalede, İdari Şartname’nin 7.6’ncı maddesiyle isteklilerden teklif ettikleri ürünler ile ilgili katalog ve dokümanların teklifle birlikte sunulmasının talep edildiği, anılan Şartnamede tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında, teklifle birlikte sunulması istenilen katalog ve dokümanlar üzerinden teknik değerlendirme yapılmayacağına ilişkin herhangi düzenlemeye yer verilmediği, başvuru sahibi isteklinin iddiasının aksine İdari Şartname’nin 7.5.4’üncü maddesinde ise “Bu Şartname ile 7.5.4. maddesinde sayılan belgeler dışındaki belgeler tekliflerin değerlendirilmesinde yeterlik kriteri olarak dikkate alınmaz.” ifadesine yer verilerek İdari Şartname’de sayılan belgelerin bütününün tekliflerin değerlendirilmesinde yeterlik kriteri olarak dikkate alınacağının açıkça belirtildiği, dolayısıyla başvuru sahibi isteklinin İdari Şartname’nin 7.6’ncı maddesiyle sunulması talep edilen katalog ve dokümanlar üzerinden teknik değerlendirme yapılamayacağı, söz konusu belgelerin yalnızca teklifle birlikte sunulmasının yeterli olduğu yönündeki iddiasının yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.

 

Diğer taraftan, yine yukarıda yer verilen ilgili mevzuat düzenlemelerinden, idarelerin İdari Şartname’nin “Tekliflerin dili” başlıklı maddesini ihale konusu alımın niteliğini göz önünde bulundurmak suretiyle uygun seçeneği esas alarak düzenleyebilecekleri, bu bağlamda idarelerin, teklifi oluşturan bütün belgeler ve ekleri ile diğer dokümanların Türkçe olacağı ve yabancı dilde düzenlenen belgelerin Türkçe tercümesi ile birlikte verilmesi halinde geçerli olacağına ilişkin bir düzenleme yapabilecekleri gibi, sadece belirli belgelerin yabancı dilde sunulmasına imkân verebilecekleri anlaşılmaktadır.

 

Başvuruya konu ihaleyi gerçekleştiren idare tarafından ise, İdari Şartname’nin “Tekliflerin dili” başlıklı 7.9’uncu maddesinin, teklifi oluşturan bütün belgeler ve ekleri ile diğer dokümanın “Türkçe” olması gerektiği, başka bir dilde sunulan belgelerin, ancak “Türkçe” onaylı tercümesi ile birlikte verilmesi halinde geçerli sayılacağı şeklinde, anılan Şartname’nin 7.7.5.1.1’inci maddesinin ise yerli istekliler tarafından sunulan ve yabancı dilde düzenlenen belgelerin tercümelerinin, Türkiye’deki yeminli tercümanlar tarafından yapılması ve noter tarafından onaylanmasının zorunlu olduğu şeklinde düzenlendiği görülmektedir.

 

Bu bağlamda başvuru sahibi istekli tarafından teklif dosyası kapsamında “Video Duvar Sistemi Kontrol Cihazı” için yabancı dilde düzenlendiği anlaşılan katalog ve dokümanların sunulduğu, söz konusu katalog ve dokümanların Türkçe onaylı tercümelerinin teklifle birlikte sunulmadığı, oysa ki İdari Şartname’nin 7.9’uncu maddesinde teklifi oluşturan bütün belgeler ve ekleri ile diğer dokümanın Türkçe olması gerektiği, başka bir dilde sunulan belgelerin, Türkçe onaylı tercümesi ile birlikte verilmesi halinde geçerli sayılacağının açık bir şekilde belirtildiği, bu bağlamda ihale dokümanını oluşturan tüm belgelerin taraflarınca okunduğu, anlaşıldığı ve kabul edildiği, ihale dokümanında yer alan tüm düzenlemeler dikkate alınarak teklif verildiği ve dokümanda yer alan yükümlülükleri yerine getirmemeleri durumunda uygulanacak yaptırımların kabul edildiği beyanıyla ihaleye teklif sunan başvuru sahibi istekli tarafından “Video Duvar Sistemi Kontrol Cihazı” için yabancı dilde sunulan katalog ve dokümanların geçerli bir belge olarak dikkate alınıp yeterlik değerlendirmesinde kullanılmasına kamu ihale mevzuatı açısından imkan bulunmadığı, dolayısıyla anılan cihaz için sunulan belgeler dikkate alınarak bahse konu cihazın teknik kriterleri karşılayıp karşılamadığına ilişkin bir değerlendirme yapılamayacağı, dolayısıyla başvuru sahibi isteklinin sunulan cihazın teknik kriterleri karşıladığı yönündeki iddiasının yerinde olmadığı ve anılan isteklinin teklifinin, teklif dosyası kapsamında “Video Duvar Sistemi Kontrol Cihazı” için kamu ihale mevzuatı açısından geçerli kabul edilebilecek bir katalog ve doküman sunulmadığı gerekçesiyle değerlendirme dışı bırakılması gerekmekle birlikte, idare tarafından anılan isteklinin teklifinin “Video Duvar Sistemi Kontrol Cihazı” için önerilen cihazın Teknik Şartname’nin 4.7.2’nci maddesinin (b) bendinin 5, 9, 10, 18, 22, 29, 31, 31, 39 ve 40’ıncı maddesi düzenlemelerini karşılamadığı gerekçesiyle değerlendirme dışı bırakıldığı anlaşıldığından bu hususta düzeltici işlem tesisine gerek bulunmadığı sonucuna varılmıştır.

 

Ayrıca, başvuru sahibi tarafından katalog ve dokümanlarda yer almayan teknik bilgilerin taraflarından bilgi eksikliği kapsamında tamamlatılması gerektiği iddia edilmekte ise de, yeterlik kriteri olarak teklifle birlikte sunulması talep edilen, ancak kamu ihale mevzuatı uyarınca geçerli olarak kabul edilebilecek bir şekilde sunulmayan bir belgenin bilgi eksikliği kapsamında tamamlatılmasına imkân bulunmadığı anlaşılmış, bu yöndeki talebinde uygun olarak değerlendirilemeyeceği sonucuna varılmıştır.

 

Öte yandan, başvuru sahibi tarafından şikâyet dilekçesi ekinde sunulan katalog ve dokümanda ihalede istenen teknik kriterlerin karşılandığının görüleceği iddia edilmiş olmakla birlikte, dilekçe ekindeki belgelerin de yabancı dilde düzenlendiği ve teklif dosyasında da yer almadığı tespit edilmiş olup, teklif dosyasında yer almayan belgelere göre tekliflerin değerlendirilmesi imkânının bulunmadığı anlaşıldığından, başvuru sahibinin iddiasının bu açıdan da yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz