Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliği’nin[1] 63. maddesinde, 4734 sayılı Kanun’un 22. maddesinin (d) bendine göre doğrudan temin yöntemiyle alınacak mal ve hizmetler ile yapım işi bedellerinin ödemelerinde aranılacak belgeler sayılmıştır.

Buna göre;

– Onay belgesi,

– Piyasa fiyat araştırması tutanağı,

– Düzenlenmesi gerekli görülmüş ise sözleşme,

– Fatura,

– Muayene ve kabul komisyonu tutanağı, kabul işleminin idarece yapılması hâlinde ise idarece düzenlenmiş belge,

– Mal ve malzeme alımlarında, taşınır işlem fişi,

Ödeme belgesine bağlanır.

Söz konusu alım bedellerinin ödenmesinde aranılacak belgelere ilişkin diğer hükümler ise aşağıda belirtilmiştir.

  1. a) Yurt dışından yapılacak tüketim malı, malzeme, demirbaş, makine, teçhizat ve taşıt alımlarına ilişkin giderlerin ödenmesinde yukarıda sayılan belgelere ilaveten;

– Dövizin bankaca yurt dışına transfer edildiğine ilişkin belge,

– Taşıma senedi (konşimento),

Ödeme belgesine bağlanır.

Yurt dışından yapılan satın almalarda ödenen vergilerin idarece geri alınması hâlinde, fatura aslı yerine onaylı örneği aranır.

Alımı bir merkezden yapılan ancak alım yapılan merkez dışındaki birimlere teslim edilen mal ve malzemeler için, birimlerin teslim aldıklarına ilişkin belgelere dayanılarak alımı yapan merkezce düzenlenen taşınır işlem fişi ödeme belgesine bağlanır.

  1. b) Tercüme ücreti ödemeleri ile elektrik, su, doğalgaz ve ulaştırma, haberleşme giderlerinin ödenmesinde muayene ve kabul işleminin yapıldığına ilişkin belge aranmaz.
  2. c) Yurt dışından yaptırılacak taşıma işlerine ait giderlerin ödenmesinde, yukarıda belirtilen belgelere ilaveten;

– Taşıma senedinin (konşimento) aslı,

– Bilgisayar sistemi bulunmayan idarelerce yürütülen işlemlerde teslim kâğıdının (ordino) onaylı bir örneği,

Ödeme belgesine bağlanır.

Bilgisayar sistemi bulunan idarelerde taşıma senedinin alıcı nüshasının aslı teslim kâğıdı hükmündedir.

Mal ve hizmet alım bedelleri ile yapım işi bedellerinin bir defadan fazla tahakkuk ettirilmesi hâlinde, diğer ödemelerde onay belgesi, piyasa fiyat araştırması tutanağı ve düzenlenmiş ise sözleşme dışındaki belgeler aranır.

[1] Benzer hükümler Mahalli İdareler Harcama Belgeleri Yönetmeliği’nin 49. maddesinde de bulunmaktadır. Söz konusu Yönetmeliklere tabi olmayan idareler ise kendi harcama mevzuatlarının öngörmüş olduğu belgeleri ödeme evrakına bağlamaları gerekmektedir.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz