SAYIŞTAY TEMYİZ KURULU KARARI

TUTANAK NO: 34505

TUTANAK TARİHİ: 06.03.2012

KONU: Belediyelerce görev ve sorumluluk alanlarına giren konularda, mahallî idareler ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarına kaynak aktarımı yapılmasının, belediye meclisinin kararı üzerine yapılacak anlaşmaya uygun olarak gerçekleştirilecek ortak projeler için mümkün olduğu, dolayısıyla meclis kararı alınmadan ve herhangi bir projeye dayanmadan sadece belediye başkanının onayıyla sulama birliğine borç verilemeyeceği hakkında.

Dosyada mevcut belgelerin okunup incelenmesinden sonra gereği görüşüldü;

2- 1232 sayılı ilamın 2 nci maddesiyle; Belediye Başkanının onayıyla … Sulama Birliğine borç olarak verilen paranın eksik tahsil edilmesi sonucu toplam …-YTL kamu zararı meydana geldiği gerekçesiyle tazmin hükmü verilmiştir.

5393 sayılı Belediye Kanunu’nun “Belediyenin görev ve sorumlulukları” başlıklı 14’üncü maddesinde;

Belediyenin görev ve sorumlulukları

MADDE 14.- Belediye, mahallî müşterek nitelikte olmak şartıyla;

  1. a) İmar, su ve kanalizasyon, ulaşım gibi kentsel alt yapı; coğrafî ve kent bilgi sistemleri; çevre ve çevre sağlığı, temizlik ve katı atık; zabıta, itfaiye, acil yardım, kurtarma ve ambulans; şehir içi trafik; defin ve mezarlıklar; ağaçlandırma, park ve yeşil alanlar; konut; kültür ve sanat, turizm ve tanıtım, gençlik ve spor; sosyal hizmet ve yardım, nikâh, meslek ve beceri kazandırma; ekonomi ve ticaretin geliştirilmesi hizmetlerini yapar veya yaptırır..

Belediye-başkanının görev ve yetkileri” başlıklı 38 inci maddesinde; “Belediye başkanının görev ve yetkileri şunlardır:

  1. f) Belediyenin gelir ve alacaklarını takip ve tahsil etmek.

“Diğer kuruluşlarla ilişkiler” başlıklı 75 inci maddesinde;

“Belediye, belediye meclisinin kararı üzerine yapacağı anlaşmaya uygun olarak görev ve sorumluluk alanlarına giren konularda;

  1. a) Mahallî idareler ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarına ait yapım, bakım, onarım ve taşıma işlerini bedelli veya bedelsiz üstlenebilir veya bu kuruluşlar ile ortak hizmet projeleri gerçekleştirebilir ve bu amaçla gerekli kaynak aktarımında bulunabilir. Bu takdirde iş, işin yapımını üstlenen kuruluşun tâbi olduğu mevzuat hükümlerine göre sonuçlandırılır.
  2. b) Mahallî idareler ile merkezî idareye ait aslî görev ve hizmetlerin yerine getirilmesi amacıyla gerekli aynî ihtiyaçları karşılayabilir, geçici olarak araç ve personel temin edebilir.
  3. c) Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları, kamu yararına çalışan dernekler, özürlü dernek ve vakıfları, Bakanlar Kurulunca vergi muafiyeti tanınmış vakıflar ve 507 sayılı Esnaf ve Küçük Sanatkârlar Kanunu kapsamına giren meslek odaları ile ortak hizmet projeleri gerçekleştirebilir.”

Denilmektedir.

Bu hükümlere göre belediyelerce görev ve sorumluluk alanlarına giren konularda, mahallî idareler ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarına kaynak aktarımı yapılması belediye meclisinin kararı üzerine yapılacak anlaşmaya uygun olarak gerçekleştirilecek ortak projeler için mümkün olup, … Belediyesince … Sulama Birliğine meclis kararı alınmadan ve herhangi bir projeye dayanmadan sadece belediye başkanının onayıyla borç verilmesi imkanı bulunmamaktadır.

… Sulama Birliğine 21.12.2007 tarihine kadar ödenmek üzere …-YTL borç verildiği; borcun …-YTL. sinin 26.12.2007 tarihinde, …-YTL sinin 28.12.2007 tarihinde geri ödendiği fakat kalan …-YTL sinin hala geri alınmadığı dilekçeden anlaşılmaktadır.

Dilekçinin iddia ettiği sulama birliğine olan katılım payı borçlarının ödenmesi ya da mahsubu, ayrı bir işlem olup tazmine konu olayla bir ilgisi bulunmamaktadır. Ayrıca mahsuplaşmaya ilişkin herhangi bir belge de tevsik edilmemiştir.

Bu itibarla dilekçilerin iddialarının reddedilerek 1232 sayılı İlam’ın 2. maddesi ile …-TL’ye ilişkin olarak verilen tazmin hükmünün TASDİKİNE,

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz