Toplantı No : 2019/051
Gündem No : 54
Karar Tarihi : 14.11.2019
Karar No : 2019/UH.II-1506

BAŞVURU SAHİBİ:

Tekinler Turizm Nakliyat Temizlik Gıda İnşaat Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi,

 

İHALEYİ YAPAN İDARE:

Adana Büyükşehir Belediye Başkanlığı Satın Alma ve İhale Daire Başkanlığı,

 

BAŞVURUYA KONU İHALE:

2019/430322 İhale Kayıt Numaralı “Cenaze Yardım Hizmetleri Kapsamında Taziye Çadırı Kiralanması Hizmet Alımı İşi” İhalesi

 

KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:

Adana Büyükşehir Belediye Başkanlığı Satın Alma ve İhale Daire Başkanlığı tarafından 10.10.2019 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “Cenaze Yardım Hizmetleri Kapsamında Taziye Çadırı Kiralanması Hizmet Alımı İşi” ihalesine ilişkin olarak Tekinler Turizm Nakliyat Temizlik Gıda İnşaat Sanayi ve Ticaret Limited Şirketinin 17.10.2019 tarihinde yaptığı şikâyet başvurusunun, idarenin 18.10.2019 tarihli yazısı ile reddi üzerine, başvuru sahibince 25.10.2019 tarih ve 45322 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 24.10.2019 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.

 

Başvuruya ilişkin olarak 2019/1327 sayılı itirazen şikâyet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.

 

KARAR:

Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi.

 

İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle, teklif kapsamında sundukları iş deneyim belgesinin benzer iş deneyim kriterini karşılamadığı gerekçesiyle tekliflerinin değerlendirme dışı bırakıldığı, sundukları iş deneyim belgesinin organizasyon iş deneyimi olduğu, benzer iş deneyim kriterini karşıladığı, Şartname’de benzer iş tanımı olarak “Her türlü taziye”, “Şenlik”, “Organizasyon” ve “Kutlama çadırı kurulum işleri” şeklinde dört farklı iş deneyim konusuna yer verildiği, iş deneyim konularının tek mi yoksa ayrı ayrı mı benzer iş olarak kabul edileceği hususunda belirleme yapılmadığı, 4 işin iş deneyim kriteri olacağı bir iş deneyim belgesi istemenin istekli sayısını azaltacağı ve rekabet ortamını ortadan kaldıracağı iddialarına yer verilmiştir.

 

 

 

Başvuru sahibinin iddialarının değerlendirilmesi sonucunda aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir.

 

Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinin “Tanımlar” başlıklı 3’üncü maddesinde “(1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında 4734 sayılı Kanunun 4 üncü maddesindeki tanımlar yanında;

a) Benzer iş: İhale konusu iş veya işin bölümleriyle nitelik ve büyüklük bakımından benzerlik gösteren, aynı veya benzer usullerle gerçekleştirilen, teçhizat, ekipman, mali güç ve uzmanlık ile personel ve organizasyon gerekleri bakımından benzer özellik taşıyan işleri, …” hükmü,

 

Aynı Yönetmelik’in “Değerlendirmeye ilişkin esaslar” başlıklı 48’inci maddesinde “(1) İhale konusu iş veya benzer işlerle ilgili tek sözleşmeye dayalı olarak iş deneyimini gösteren belgeler değerlendirmeye alınır. Birden çok iş deneyimini gösteren belge hiçbir şekilde toplanamaz.

(2) İş deneyimini gösteren belgelerde yer alan ancak, ihale konusu iş veya benzer iş kapsamında bulunmayan işlerin tutarları iş deneyiminde değerlendirmeye alınmaz…” hükmü,

 

Kamu İhale Genel Tebliği’nin “İş deneyimini gösteren belgeler ve benzer işe ilişkin hususlar” başlıklı 72’nci maddesinde “72.3. Birden fazla işin benzer iş olarak belirlenmesi halinde bu işlerin birlikte mi yoksa ayrı ayrı mı benzer iş olarak kabul edileceğinin şartnamede belirtilmesi gerekmektedir. Şartnamede bu konuya ilişkin bir açıklık bulunmaması halinde, benzer iş olarak belirlenen işlerin her birinin ayrı ayrı benzer iş olarak kabul edilmek suretiyle değerlendirme yapılması zorunluluğu bulunmaktadır.” açıklaması bulunmaktadır.

İdari Şartname’nin “İhale konusu işe ilişkin bilgiler” başlıklı 2’nci maddesinde “2.1. İhale konusu hizmetin;

a) Adı: Cenaze Yardım Hizmetleri Kapsamında Taziye Çadırı Kiralanması Hizmet Alımı İşi

b) Miktarı ve türü:

4.000 Adet Taziye Çadırı Kurulması Hizmet Alımı

Ayrıntılı bilgi idari şartnamenin ekinde yer almaktadır.

c) Yapılacağı yer: Adana Büyükşehir Belediyesi Sınırları Dahilinde

ç) Bu bent boş bırakılmıştır.” düzenlemesi,

 

İdari Şartname’nin “İhaleye katılabilmek için gereken belgeler ve yeterlik kriterleri” başlıklı 7’nci maddesinde “…

7.5. Mesleki ve teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:

7.6. Benzer iş olarak kabul edilecek işler aşağıda belirtilmiştir:

 

Kamu Kurum ve Kuruluşları ile Özel Sektörde gerçekleştirilmiş olan her türlü taziye, şenlik, organizasyon, kutlama çadır kurulum işleri benzer iş olarak kabul edilecektir.” düzenlemesi yer almaktadır.

Teknik Şartname’nin “Yüklenici Tarafindan Temin Edilecek ve Kullanilacak Taziye Çadırları, Masa, Sandalye, Elektrikli Çay Semaveri ve Hizmet Araçlarinin Teknik Özellikleri ile Çalıştırılma Şekli” başlıklı 3’üncü maddesinde “3.1. Taziye Çadırı Kiralanması:

3.1.1. YÜKLENİCİ tarafından temin edilecek olan Taziye çadırı standart olarak;

ÖLÇÜLERİ

  1. En:5 metre, Boy:10 metre, Yükseklik: en az 2.50 metre ölçülerinde ve
  2. En:3,5 metre, Boy:8 metre, Yükseklik: en az 2,20 metre olmak üzere iki ayrı ebatlarda,

TAŞIYICI İSKELETİ

(Birbirine Monte Olacak Şekilde)

Ayaklar:50501,5 galvaniz profil

Makaslar:40401,5 galvaniz profil

Ara Bağlantı Borusu:38*2 Galvaniz profil

KAPLAMA MALZEMESİ

Üst Branda: 1100 Denye kalite polyester branda,

Yan Brandalar:75 cm. şeffaf, 1100 Denye kalite polyester brandadan oluşacaktır. 3.1.2. Yüklenici tarafından temin edilecek olan Taziye çadırlarının ön yüzünde “ADANA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ” yazısı ve logosu, sağ-sol ve arka tarafında ise sadece logosu bulunacaktır. Çadırların sağ, sol ve arka bölümlerinde şeffaf aydınlatma sistemi olacaktır.

3.1.3 Tüm malzeme, ekipman giderleri ile tamir ve bakımı YÜKLENİCİ” ye aittir.

3.1.4. Tüm malzemelerin kullanımından kaynaklanan her türlü maddi zarar YÜKLENİCİ’ye aittir.

3.1.5. Taziye çadırlarının temini, nakliyesi, kurulumu, düzenlenmesi, temizlenmesi ve sökülerek taziye alanından kaldırılması işlemi YÜKLENİCİ” ye aittir.

3.1.6. Yüklenici kurmuş olduğu her çadırın gerekli durumlarda aydınlatılmasını (yeteri kadar ampul, kablo vb.) sağlamakla yükümlüdür.

3.2. Plastik Masa ve Sandalye Kiralanması:

3.2.1. Plastik masa 60-70 cm * 70-75cm * 100-120 cm ebadında plastik yada metal ayaklı katlanır özelliklerde olacaktır.

3.2.2. Plastik sandalyeler standart ölçülerde yan kolsuz (Kolçaksız) şekilde olacaktır.

3.2.3. Her taziye alanında yapılan kurulum için 35 adet masa ve 150 adet sandalye hazır bulundurulacaktır. .

3.2.4. Bu malzemelerin kullanımından kaynaklanan her türlü maddi zarar YÜKLENİCİ”’ye aittir.

3.2.5. Plastik masa ve sandalyelerin ekipman giderleri ile tamir ve bakımı YÜKLENİCİ’ye aittir.

3.2.6. Plastik masa ve sandalyelerin temini nakliyesi, kurulumu, düzenlenmesi, temizlenmesi ve taziye alanından kaldırılması işlemi YÜKLENİCİ” ye aittir.

3.3.Elektrikli Çay Semaver

3.3.1.Elektrikli çay semaveri 15-18 litre (160-180 bardak) kapasiteli, çelik paslanmaz gövdeli, ısı kontrollü sıcak su (Termostat) sistemli, su ve çay göstergeli, 1000W emniyet sistemli rezistansa sahip özelliklerde olacaktır.

3.3.2. Her taziye alanında yapılan kurulum için 1 adet elektrikli çay semaveri ve çalıştırılması için ekipmanlar (Seyyar elektrik kablosu vb.) hazır bulundurulacaktır.

3.3.3. Bu malzemelerin kullanımından kaynaklanan her türlü maddi zarar YÜKLENİCİ’ye aittir.

3.3.4. Elektrikli çay semaveri ve ekipmanlarının giderleri, tamir ve bakımı YÜKLENİCİ’ye aittir.

3.3.5. Elektrikli Çay semaveri, çalıştırılması için elektrik kablosu vb. ekipmanların temini, nakliyesi, kurulumu, düzenlenmesi, temizlenmesi ve taziye alanından kaldırılması YÜKLENİCİ” ye aittir.

3.4. Yüklenici Tarafından Çadır Kurulumu İşinin Kontrolünde Kullanılmak Üzere Hizmet Aracı Çalıştırılması: 3 (Üç) adet Hizmet Aracı çalıştırılacaktır. .

3.4.1. Araçlar 3 yaşından büyük olmayacaktır.

3.4.2. Araçlar temiz, boyalı, bakımlı ve her an çalışır vaziyette olacaktır.

3.4.3. Araçlarda Daire Başkanlığımız tarafından izlenebilecek şekilde araç takip sistemi olacaktır.

3.4.4. Araçların motor kapasitesi ise en az 1240 cc., cinsi hafif ticari panelvan tarzında arka koltuklar camlı olacaktır. YÜKLENİCİ’nin temin ettiği araçlarda YÜKLENİCİ tarafından şoför çalıştırılmayacaktır.

3.4.5. YÜKLENİCİ temin etmiş olduğu kontrol ve hizmet araçlarını sözleşme imzalanmasına müteakip 12 ay ve 4000 (dörtbin) adet kurulum doluncaya kadar çalıştıracaktır.

3.4.6. YÜKLENİCİ tarafından temin edilen Hizmet araçlarının arıza, kaza, bakım vb. sebeplerden dolayı çalışamaması durumlarında YÜKLENİCİ tarafından yedek hizmet araçları en geç 24 saat içerisinde temin edilecek olup, çalışılmayan süreler hakedişinden kesilecektir.

3.4.6. YÜKLENİCİ tarafından temin edilen hizmet araçlarında kabin içi, soğuk ve sıcak havalarda kullanılmak üzere ısıtma ve soğutma sağlayacak klima sistemi bulunacaktır.

3.4.7. YÜKLENİCİ trafik, yol ve şartlara göre 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu ve Yönetmeliği ile ayrıca ilgili diğer Kanunlar ve Yönetmeliklerde belirtilen kurallara uymakla, gerekli tedbirleri almakla yükümlüdür.vb

3.4.8. YÜKLENİCİ’nin dosya kapsamında temin edeceği hizmet araçlarının akaryakıt gideri idare tarafından sağlanacak olup, yağ, antifiriz, yedek parça, trafik sigortası, fenni muayenesi, egzoz emisyon muayenesi, kaskosu ve tamir-bakım giderlerinden YÜKLENİCİ sorumlu olacak ve bu hususta İDAREden herhangi bir bedel talep etmeyecektir.” düzenlemesi yer almaktadır.

 

Teknik Şartname düzenlemesi incelendiğinde, başvuru konusu ihalenin yürütümünde çadır kurulumu, plastik masa ve sandalye kiralanması, elektrikli çay semaver bulundurulması ve hizmet aracı çalıştırılması işlerinin yer aldığı anlaşılmaktadır. Anılan düzenlemeden farklı ebatlarda iki çadırın iş kapsamında kurulacağı, çadırların sabit olmadığı, kurulumunun montaj ve dolayısıyla işçilik gerektirdiği anlaşılmaktadır. Bu bağlamda çadır kurulumu, plastik masa ve sandalye kiralanması, elektrikli çay semaver bulundurulması ve hizmet aracı çalıştırılması işleri arasında temel unsurun çadır kurulumu işi olduğu anlaşılmaktadır.

 

Yaklaşık maliyet hesabı piyasa araştırması kapsamında firmalara teknik şartname gönderildiği, yaklaşık maliyet hesap cetvelinde “Çadır kurulması hizmeti” ibaresine yer verildiği, yaklaşık maliyet hesabında da çadır kurulması işinin temel unsur olarak belirlendiği anlaşılmaktadır.

 

Yukarıya aktarılan Tebliğ açıklamasından, birden fazla işin benzer iş olarak belirlendiği halde bu işlerin birlikte değerlendirilip değerlendirilmemesi hususunda şartnamede açık düzenleme bulunmaması halinde bu işlerin ayrı ayrı benzer iş olarak kabul edileceği anlaşılmaktadır. Şikâyete konu ihalede kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektörde gerçekleştirilmiş olan her türlü taziye, şenlik, organizasyon, kutlama çadır kurulum işlerinin benzer iş olarak kabul edileceği anlaşılmaktadır. İdari Şartname’de yer alan anılan düzenlemenin birden fazla işin benzer iş olarak belirlenmesi değil, çadır kurulumu işinin hangi kapsamda (tek bir iş) gerçekleştirilmiş olabileceğine ilişkin bir düzenleme olduğu, dolayısıyla taziye çadırı kurulumu, şenlik çadırı kurulumu, organizasyon çadırı kurulumu, kutlama çadırı kurulumu işinden herhangi birine ilişkin sunulan iş deneyimin benzer iş kapsamında değerlendirileceği anlaşılmaktadır.

 

Başvuru sahibi istekli Tekinler Turizm Nak. Tem. Gıda İnş. San. ve Tic. Ltd. Şti. tarafından teklif kapsamında sunulan belgeler incelendiğinde, iş deneyimi belgelendirmek amacıyla iş bitirme belgesinin teklif kapsamında sunulduğu anlaşılmıştır. Bahse konu belgenin 2017/399857 İKN’li “İlham eğitim programları organizasyonu hizmet alımı işi” hizmet alımına ilişkin Selçuklu Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü tarafından Tekinler Turizm Nak. Tem. Gıda İnş. San. ve Tic. Ltd. Şti.-Emra Tem. Nak. Eğt. İnş. Petrol San. ve Tic. Ltd. Şti İş Ortaklığı adına düzenlendiği, anılan iş ortaklığında Tekinler Turizm Nak. Tem. Gıda İnş. San. ve Tic. Ltd. Şti.nin ortaklık oranının %80 olduğu anlaşılmıştır.  

 

Söz konusu iş bitirme belgesi ile iş bitirme belgesine dayanak 2017/399857 İKN’li ihale dokümanı incelendiğinde, istekli tarafından sunulan iş bitirme belgesi konusunun organizasyon hizmeti olduğu, ancak iş bitirme belgesine konu iş kapsamında herhangi bir çadır kurulumu, masa, sandalye temin edilmesi işinin yer almadığı anlaşılmaktadır. Bu çerçevede isteklinin sunduğu iş deneyim belgesinin başvuru konusu ihaleye veya benzer iş tanımına uygun olmadığı anlaşılmış olup idarece teklifinin değerlendirme dışı bırakılmasının yerinde olduğu sonucuna varılmıştır.

 

Öte yandan yukarıya aktarılan İdari Şartname düzenlemesi incelendiğinde benzer iş tanımı olarak taziye, şenlik, organizasyon veya kutlama çadırı kurulumunun belirlendiği, temel unsurun çadır kurulumu işi olduğu, taziye, şenlik, organizasyon veya kutlama kapsamında yapılan herhangi bir çadır kurulumunun ayrı ayrı benzer iş olarak kabul edileceği anlaşılmaktadır.

 

Yukarıda yer verilen hususlar bir arada değerlendirildiğinde başvuru sahibinin iş deneyim belgesine ilişkin iddialarının yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.

 

Açıklanan nedenlerle, 4734 sayılı Kanun’un 65’inci maddesi uyarınca bu kararın tebliğ edildiği veya tebliğ edilmiş sayıldığı tarihi izleyen 30 gün içerisinde Ankara İdare Mahkemelerinde dava yolu açık olmak üzere,

 

Anılan Kanun’un 54’üncü maddesinin onbirinci fıkrasının (c) bendi gereğince itirazen şikâyet başvurusunun reddine,

 

Oyçokluğu ile karar verildi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz