İHALE İPTALLERİNE İLİŞKİN MAHKEME KARARLARINDA YAKLAŞIMLAR ÇOK FARKLI

Gerçekten de İHALE İPTALLERİNE İLİŞKİN MAHKEME KARARLARI incelendiğinde çok farklı değerlendirmeler olduğu görülecektir. Bu farklılığın nedenlerini ihaleye katılım,  doküman alımı, kırımlar, elenen firmaların sayısı, yaklaşık maliyete göre tekliflerin durumu, idarenin takdir yetkisine mahkemelerin bakış açısı, ihalenin iptaline ilişkin kararının gerekçelerinin ortaya konuluşu ve temel ilkelerin somut ihale açısından ne oranda sağlandığı gibi hususlar oluşturmaktadır.

Danıştay 13. Dairesinin 07.10.2016 tarih ve E:2016/2966, K:2016/3185 sayılı kararı.

…idarenin ihaleyi iptal gerekçeleri ve Kamu İhale Kurul Kararı birlikte değerlendirildiğinde; ihalede tek geçerli teklifin olduğu ve yeterli rekabetin sağlanamadığı, ihalede tek geçerli teklifin de yaklaşık maliyete çok yakın olduğu, ihalede oransal olarak yaklaşık maliyetin % 5’i gibi bir oranda kırım yapıldığı, idarenin kamu yararı ve hizmet gereklerine uygun olarak 07.01.2016 tarih ve 2016/UH.II-22 sayılı Kamu İhale Kurulu kararı sonrası kalan tek geçerli teklif üzerinden ihalenin sonuçlandırılmasının, 4734 sayılı Kanun’un 5’inci maddesinde sayılan ihtiyaçların uygun şartlarla ve zamanında karşılanması ile kamu kaynaklarının verimli kullanılması ilkelerine uygun olmadığı, ihaleye söz konusu haliyle devam edilmesinde kamu yararı bulunmadığı sonucuna varılarak, ihalenin idarece iptal edilmesinde ve bu karara karşı yapılan itirazen şikayet başvurusunun reddine ilişkin işlemde hukuka aykırılık, işlemin iptali yolundaki temyize konu kararda ise hukukî isabet bulunmamaktadır. Açıklanan nedenlerle; temyiz isteminin kabulü ile 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. Maddesi uyarınca Ankara 15. İdare Mahkemesi’nin 12.05.2016 tarih ve E:2016/1500, K:2016/1413 sayılı kararının bozulmasına, davanın reddine…

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz