iş programı fiyat farkı ilişkisi
iş programı fiyat farkı ilişkisi

…Yukarıda anılan mevzuat hükümlerinden de anlaşılacağı üzere, teknisyen ve teknikerlere yapım işlerinin kontrolü konusunda oldukça sınırlı yetkiler verilmiş, teknisyen ve teknikerlerin kontrol mühendisinin yardımcısı olarak bu personelin sorumluluğu (gözetimi) altında çalışmaları öngörülmüştür.

4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 20’inci maddesinde ise; “Belli istekliler arasında ihale usulü, yapılacak ön yeterlik değerlendirmesi sonucunda idarece davet edilen isteklilerin teklif verebildiği usuldür. Yapım işleri, hizmet ve mal alım ihalelerinden işin özelliğinin uzmanlık ve/veya ileri teknoloji gerektirmesi nedeniyle açık ihale usulünün uygulanamadığı işlerin ihalesi ile yaklaşık maliyeti eşik değerin yarısını aşan yapım işi ihaleleri bu usule göre yaptırılabilir.” hükmüne yer verilmiştir.

Üniversite bünyesinde 1978-2017 tarihleri arasında ve halen görevde olan 3 mimar ve 75 mühendis olmak üzere toplam 78 adet kontrol mühendisliği görevini yürütebilecek teknik personel (ki bunların tamamına yakını ihale tarihinden beri üniversitede çalışmaktadır.) bulunmaktadır.

Merkezi Ameliyathane Binası Yapım İşinin özelliği itibariyle uzmanlık ve ileri teknoloji gerektirmesi nedeniyle 4734 sayılı Kanunun 20’nci maddesine göre “belli istekliler arasında ihale usulü” ile ihale edildiği göz önüne alındığında, bu kadar uzmanlık gerektiren iş için Üniversitede yukarıda da belirtildiği üzere yeterli sayıda kontrol mühendisi bulunduğu halde, bahse konu her iki ihalede de çoğunlukla mühendis ve mimarlar yerine yetkileri ve teknik bilgileri sınırlı olan tekniker ve teknisyenlerin kontrol teşkilatında ve geçici/kesin kabul komisyonlarında görevlendirildikleri anlaşılamamıştır. Söz konusu personel; yeterli donanımları ve teknik bilgileri olmadığı halde bu işlerin kontrollüğünü ve kabul işlemlerini yapmak zorunda bırakılmıştır. Böylelikle yapım işinin kontrollüğünde ve kabul işlemlerinde önemli zafiyetler oluşmuştur.

İşin kontrol teşkilatının ve geçici/kesin kabul komisyonunun ağırlıklı olarak ancak kontrol mühendisinin yardımcısı olabilecek ve ona bağlı çalışabilecek tekniker ve teknisyenlerden oluşması ve bu durumun sadece bu yapım işine özgü olmaması ve üniversitede aynı dönemde yürütülen yapım işlerinde de (Örneğin: Derslikler ve Merkezi Birimler İnşaatı (Elektrik-Elektronik Mühendisliği Böl-Biyomühendislik Böl-Hemşirelik Fakültesi) Yapım İşinde) rastlanması dikkat çekicidir.

Söz konusu mevzuata aykırı görevlendirmelerden dönemin Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanı sorumlu olup hakkında idari soruşturma yapılmasının uygun olacağı değerlendirilmiştir.

Kamu idaresi cevabında; özetle; konu ile ilgisi olan personel hakkında idari soruşturmanın açılacağı ve bundan böyle YİTDB tarafından bulgu konusu hususlara riayet edileceği bildirilmiştir.

Sonuç olarak Merkezi Ameliyathane Binası Yapım İşinin özelliği itibariyle uzmanlık ve ileri teknoloji gerektirdiği ve bu kadar uzmanlık gerektiren iş için Üniversitede yeterli sayıda kontrol mühendisi bulunduğu halde, çoğunlukla mühendis ve mimarlar yerine yetkileri ve teknik bilgileri sınırlı olan tekniker ve teknisyenlerin kontrol teşkilatında ve geçici/kesin kabul komisyonlarında görevlendirilmelerinin söz konusu yapım işinin kontrollüğünde ve kabul işlemlerinde önemli zafiyetler oluşmasına sebep olduğu, söz konusu mevzuata aykırı görevlendirmelerden dönemin Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanının sorumlu olduğu değerlendirilmiştir.

KAYNAK:MEMURLAR.NET

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz