Başvuru sahibinin “düzenlenen tutanaklara ilişkin son geçici vergi beyannamesinin ve bu beyannameye konu olan malzemelerin fatura suretlerinin istenilmesi gerektiği, gerek meslek mensubundan istenen tutanaklar gerekse istekliler tarafından sunulan tutanaklar, proforma fatura, fiyat teklifleri ve diğer belgeler arasında uyumsuzluk tespit edilmesi halinde tekliflerin reddedilerek isteklilerin bağlı olduğu vergi dairesi veya Cumhuriyet Savcılığına bildirimde bulunulması gerektiği, ayrıca Ek-O.7 tutanağına göre açıklama yapılmış olsa dahi sunulan maliyet kalemlerine ait faturaların sonradan alınarak düzenleme yapılmasının muhtemel olmasının güçlü olduğu, hizmet konusu ile ilgili olarak faturaların sonradan alınarak vergi dairesine düzeltme beyannamesinin verilmesi karinesi oluştuğu, ilgili tutanaklarda belirtilen faturaların istenerek vergi dairesinden teyit edilmesi gerektiği” iddiasına yönelik yapılan incelemede ise, 3568 sayılı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu ile yetkilendirilen meslek mensuplarınca yapılan mesleki iş ve işlemlerin hukuka uygunluk karinesinden yararlanacağı, düzenlenen belgelerdeki bilgilerin doğruluğundan meslek mensubunun sorumlu olduğu, başvuru sahibi tarafından ihtimal üzerine kurulu söz konusu iddialarını destekleyici somut herhangi bir bilgi, belgeye yer verilmediğinden ayrıca bir araştırma yapılarak ilave bilgi ve belge istenilmesine gerek olmadığı anlaşılmış olup, iddiaların yerinde olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

(KARARDAN ALINTIDIR)

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz