Toplantı No : 2020/004
Gündem No : 40
Karar Tarihi : 29.01.2020
Karar No : 2020/UH.I-223

BAŞVURU SAHİBİ:

Sisoft Sağlık Bilgi Sistemleri A.Ş.,

İHALEYİ YAPAN İDARE:

Balıkesir İl Sağlık Müdürlüğü,

BAŞVURUYA KONU İHALE:

2019/459936 İhale Kayıt Numaralı “Sağlık Bilgi Yönetim Sistemi Alımı” İhalesi

KURUM TARAFINDAN YAPILAN İNCELEME:

Balıkesir İl Sağlık Müdürlüğü tarafından 07.11.2019 tarihinde açık ihale usulü ile gerçekleştirilen “Sağlık Bilgi Yönetim Sistemi Alımı” ihalesine ilişkin olarak Sisoft Sağlık Bilgi Sistemleri A.Ş.nin 26.12.2019 tarihinde yaptığı şikâyet başvurusu hakkında idare tarafından süresi içinde karar alınmaması üzerine, başvuru sahibince 07.01.2020 tarih ve 842 sayı ile Kurum kayıtlarına alınan 06.01.2020 tarihli dilekçe ile itirazen şikâyet başvurusunda bulunulmuştur.

Başvuruya ilişkin olarak 2020/50 sayılı itirazen şikâyet dosyası kapsamında yapılan inceleme neticesinde esas inceleme raporu tanzim edilmiştir.

KARAR:

Esas inceleme raporu ve ekleri incelendi.

İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle, şikayete konu ihaleye kendileri ile birlikte üç firmanın katıldığı, en avantajlı fiyat teklifinin firmalarınca sunulduğu, 18.11.2019-22.11.2019 tarihleri arasında Birinci Aşama-Programın Genel İşleyişi ve İhtiyacı Karşılama Yeteneği demonstrasyon çalışmasının başarılı bir şekilde tamamlandığı, Teknik Şartname düzenlemeleri gereği demonstrasyonun üçüncü aşaması olan Veri Aktarım Yeteneği için 06.12.2019 tarihinde firmalarına verilerin teslim edildiği, 16.12.2019 tarihinde veri aktarım demosunun yapıldığı, Veri Aktarım Yeteneği demonstrasyonu sonrası 17.12.2019 tarihinde gösterilemeyen veriler olduğu belirtilerek tutanak tutulduğu, firmalarının bu hususta tutulan tutanağı itirazı kayıt ile imzaladığı, demonstrasyon esnasında veri aktarımı yeteneği olup olmadığının sorgulanmadığı, teslim edilen verilerde olup olmamasına bakılmaksızın veri kontrolü yapıldığı, demonun salt firmalarını ihale dışı bırakmaya yönelik olarak yapıldığı, ihale kapsamının Sağlık Bilgi Sistemi Yazılımı hizmeti olup burada en önemli hususun teklif edilen yazılımın şartnameyi karşılayıp karşılamadığının ölçümü olduğu ve firmalarının bu aşamayı zaten başarılı bir şekilde tamamladığı,

1.1. İdarece salt firmalarını ihale dışı bırakmaya yönelik olarak data kontrol demonstrasyonu yapıldığı, toplam 200 civarı soru sorulduğu, tutanağa bunların 56’sının geçirildiği ve tutanaktaki soruların 24 tanesinin VEM kapsamı dışında sorulduğu, https://vem.saglik.gov.tr/ internet adresinde VEM kapsamının açıkça yer aldığı, data teslimi sürecinde firmalarına VEM kapsamı dışında sorulacak olan datalara ilişkin dokümanların eksik verildiği, idarenin yalnızca teslim ettiği datalardan ve Bakanlık genelgesinin belirlediği VEM’e uygun sorulardan sorması gerekirken teslimatı genelgelere uygun olarak yapılmayan dataların demonstrasyon esnasında sorulduğu, PDF dosyaları içerisinde, datada yer alan 687 tablo ve 12.157 alan (sütun) için herhangi bir açıklama verilmediği, 16.12.2019 tarihinde yapılan data kontrolü demonstrasyonu sırasında da VEM’de olmayan birçok sorunun taraflarına sorulduğu, bu doğrultuda Sağlık Bakanlığı genelgesine göre teslim edilmeyen veri ve tablo dokümanı ile demonstrasyon esnasında cevabı talep edilen bazı soruların da cevabının verilmesinin teknik olarak imkansız olduğu, ihale komisyon üyesi tarafından firmalarını ihale dışı bırakmak için, teslim edilen veriler içerisinde yer alıp almadığına bakmadığı ve firmalarının bunu ispatlamasına izin verilmediği, demonstrasyon esnasında sorulan soruların, teslim edilen verilere uygun olarak hazırlanmadığı, İl Sağlık Müdürlüğünde bulunan ve kendilerine bir örneği teslim edilen doküman ve veri CD’si karşılaştırıldığı taktirde firmalarının haklılığının ortaya çıkacağı,

1.2. Teknik Şartname’nin 4.1. maddesinde “Demonstrasyon işlemleri (demo) ihale komisyonu tarafından yapılıp sonuca bağlanacaktır.” hükmüne rağmen 16.12.2019 tarihinde yapılan demoya ihale komisyonunun iştirak etmediği, İhale Komisyon Başkanı Erol DİNÇER, İşin Uzmanı Sabit İŞLER (belli bir süre eşlik ettiği tamamına katılmadığı), İşin Uzmanı Volkan YILMAZ, İşin Uzmanı Oktay Sarıkaya, mevcut hizmet veren Fonet Bilgi Teknolojileri A.Ş. firmasının personeli Mehmet HIRAOĞLU ve yine komisyonda olmayan Barış BOZDEMİR’in iştirak ettiği, Barış BOZDEMİR’in data kontrol demonstrasyonu tutanağında da imzası olduğu ancak yeterlilik demonstrasyonunda imzasının mevcut olmadığı, demonstrasyona ihale komisyonunun iştirak etmemesi ve komisyonda olmaması gerektiği halde özellikle Fonet Bilgi Teknolojileri A.Ş. personelinin de katılımı nedeniyle firmalarının ihale dışı bırakılmaya çalışıldığı, ihale komisyon başkanının sorularına firma personelinin mevcut kullanılan otomasyon sisteminden kontrolünün yapıldığı, ancak demonstrasyona iştirak eden firma personellerimize Fonet firması personelinin kontrol etmiş olduğu ekranları görmesine izin verilmediği,

1.3. Teknik Şartname’nin 4.4. maddesinde “Demo’ya, firma adına yetkilendirilmiş aynı anda 5 kişiyi geçmeyecek sayıda üyeler katılabilir….” ibaresi yer aldığı, ancak tek bir firma personelinin bilgisayar başında olmasına izin verildiği, demoya eşlik eden diğer personellerin müdahale etmesine, sistemde gerekli ayarlamaları yapmalarına ya da cevap vermelerine izin verilmediği, bu süreçte demonstrasyonu bir komisyon üyesinin yönettiği, soruların çoğunluğunun teslim edilen veri veya görüntüler içerisinde yer almamasına rağmen, bu verilerin teslim edilen veriler içerisinde yer alıp almadığının gösterilmesine bile izin verilmediği, ihale komisyon üyesinin “Geç, geç, geç çok vaktimiz yok” ifadeleri ile soruların cevaplanmasının engellendiği, bu duruma ait belgelerin 17.12.2019 tarihinde imzalanan demonstrasyon tutanağına itirazda mevcut olduğu, demonstrasyonun tüm komisyon üyelerinin katılımı ile gerçekleştirilmesi daha adil ve sağlıklı olabilecek iken tek bir kişinin demonstrasyonu yönetmesi ve karar vermesinin yerinde olmadığı, demonstrasyona katılan diğer ihale komisyon üyelerinin hiçbir şekilde müdahil olmadığı, tarafsız bilirkişiler huzurunda ya da tüm komisyon üyelerinin katılımı ile veri aktarım yeteneği demonstrasyonu tekrarı olduğu taktirde firmalarının Sağlık Bakanlığı genelgesinin data aktarımı başlığında yer alan data aktarımını eksiksiz olarak yaptığını ispatlayabileceği,

1.4. İhale sürecinde iki firmaya eşit muamele yapılmadığı, firmalarına demonstrasyonda 150-200 arası soru sorulur iken (tutanakta 56 maddeye kadar belirtildiği) Fonet firmasına 36 adet soru sorularak avantajlı hale getirildiği, kaldı ki Fonet firması zaten halihazırda hizmet veren firma olması nedeniyle herhangi bir data aktarımı yapmasına da gereklilik bulunmadığı, sisteminde tüm dataların mevcut olduğu, Teknik Şartname’nin 4.19. maddesinde de belirtildiği gibi demo sırasında yapılacak işlem “Üçüncü Aşama- Veri Aktarım Yeteneği” yani firmanın bu aktarımı yapabilecek kapasitede olup olmadığının sorgulanması olduğu, demonstrasyonda sorulan sorular ve cevaplar incelendiğinde firmalarının teslim edilen veriler dahilinde eksiksiz olarak aktarımı tamamladığının görüleceği, firmalarının teslim edilen dataları %100 oranında kendi veri tabanına aktardığı, bu aktarım işleminin 1.592 tablonun, toplamda 26.651 sütununda yer alan 459.242.071 satır veri için gerçekleştirildiği, toplamda 9.523.117.146 birim verinin başarıyla aktarıldığı, ancak ihale komisyonu aktarım yeteneğini sorgulamak yerine firmalarını ihale dışı bırakmaya çalıştığı,

2) Fonet Bilgi Teknolojileri A.Ş.’nin teklif dosyasında Kamu İhale Genel Tebliği madde 10/A’ya uygun olarak son durumunu gösteren belgeyi sunmadığı, söz konusu durumun Kamu İhale Kurulu’nun 2019/UH.II-1450 numaralı kararından da anlaşıldığı üzere son durumdaki ortaklık yapısını gösteren belgeleri sunmaması nedeniyle teklifinin değerlendirme dışı bırakılması gerektiği iddialarına yer verilmiştir.

Başvuru sahibinin iddialarının değerlendirilmesi sonucunda aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir.

1) Başvuru sahibinin 1’inci iddiasına ilişkin olarak:

İdari Şartname’nin “İhale konusu işe ilişkin bilgiler” başlıklı 2’nci maddesinde “2.1. İhale konusu hizmetin;

a) Adı: Sağlık Bilgi Yönetim Sistemi Alımı

b) Miktarı ve türü:

Sağlık Bilgi Yönetim Sistemi Alımı

Ayrıntılı bilgi idari şartnamenin ekinde yer almaktadır.

c) Yapılacağı yer: Teknik Şartnamelerde belirtilen sağlık tesisleri

ç) Bu bent boş bırakılmıştır.” düzenlemesi,

Anılan Şartname’nin “Diğer Hususlar” başlıklı 47’nci maddesinde “-İsteklilerin teklifleri değerlendirildikten sonra ekonomik açıdan en avantajlı geçerli tekliften başlamak üzere ihalenin teknik şartnamesinin “DEMONSTRASYON” başlığı altında düzenlenen hükümleri doğrultusunda ihale komisyonunca demonstrasyon yapılacaktır. Demonstrasyon senaryosunda belirtilen tüm hususları karşılamayan isteklinin teklifi değerlendirme dışı bırakılacaktır.

– İstekliler teklif edecekleri HBYS için, teknik özelliklerini gösterir katalog, CD, broşür veya açıklayıcı dokümanlarını teklifleri ile birlikte sunacaklardır.

İstekliler, teklif ettikleri HBYS programı için Teknik Şartname maddelerine sırasına göre tek tek cevap vereceği ŞARTNAMEYE UYGUNLUK BELGESİ verecektir” düzenlemesi,

23.10.2019 tarihli zeyilname ile değişik Teknik Şartname’nin “Demonstrasyon ve İçeriği” başlıklı 4’üncü maddesinde “4.1.Demonstrasyon işlemleri (demo) ihale komisyonu tarafından yapılıp sonuca bağlanacaktır.

4.2.Demo, İdarenin sağlayacağı bir mekânda yapılacaktır.

4.3.Tüm değerlendirmelerin İhale Komisyonu Üyeleri tarafından yapılması kaydıyla Demo’ya İdareden gerek görülen kadar personel katılabilir ancak karara katılamaz.

4.4.Demo’ya, İstekli adına yetkilendirilmiş aynı anda 5 kişiyi geçmeyecek sayıda üyeler katılabilir. Demo öncesi yetki belgesini, imza sirküsünü ve kimlik belgesini komisyona sunacaktır.

4.5.Yapılacak olan demo sonucunda ihale komisyonu üyeleri ve firma yetkilisi/yetkilileri tarafından imzalanmış demo raporunun tutulması ve ihale dosyasında saklanması gerekmektedir. Firma yetkililerince herhangi bir sebepten dolayı tutanak imzadan imtina edilirse, bu durum tutanakta açıkça belirtilecek ve firma demo dan çekilmiş sayılacaktır.

4.6.İsteklinin yapacağı yeterlilik demo’su sonunda ihale komisyonundan yeterlilik alması zorunludur. Demo, ihale komisyonunca yapılan belge değerlendirmesi sonucu teklifi geçerli sayılan en düşük/avantajlı teklifi veren firmadan başlanacak şekilde yapılacaktır. Demo sonucuna göre yeterli görülen 1. ve 2. en avantajlı olarak belirlenen istekliler tespit edildiğinde diğer isteklilerden demo yapmaları istenmeyebilecektir.

4.7.Demo yapacak olan istekliler demo için herhangi bir ücret talep edemezler.

4.8.Teknik şartname maddelerinde bulunan özelliklerin demoda gösterilmesi için gerekli olan tüm donanım ve sarf malzemeler ve internet İsteklilerce karşılanacaktır.

4.9.İsteklilerin teklif etmiş oldukları uygulama yazılımının teknik şartnameyi karşılama düzeyinin sağlıklı ölçülebilmesi için, teknik şartnamede belirtilmiş olan tüm özellikler ihale komisyonunca detaylı olarak sorgulanacaktır. Teknik şartnamede bulunan maddeler ve bu maddelere bağlı alt başlıkların tamamını karşılanması gerekmektedir.

4.10.İhale komisyon üyeleri teknik şartnamede belirtilen maddelere istinaden farklı uygulama senaryolarını test edebilirler. Demo esnasında ihale komisyonunca sorulacak sorulara uygulamalı olarak cevap verilecektir. Şu an hazır değil, bilgisayarda sorun var, başka versiyonumuzda bu özellik mevcut, sözleşme aşamasında yaparız, vb. cevap niteliği taşımayan cevaplar değerlendirmeye alınmayacak ve sorulan özelliğin olmadığı varsayılacaktır.

4.11.Demonstrasyon sırasında yazılımın çalışma sistemi ile altyapısı incelenecek olup, istenen yapılara uygun olmayan yazılıma sahip istekliler ihale dışı bırakılacaktır.

4.12.MKYS, MEDULA, TİG, Sağlık.Net Online, Kızılay entegrasyonu gibi entegrasyonlar için demonstrasyon işlemlerinde kullanılacak ekranlar İstekli tarafından önceden hazırlanacaktır.

4.13.Demo istenmiş olan isteklilerin demonstrasyona davet yazısında belirtilmiş olan tarih ve saatte demo yapmaları gerekmektedir. 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununda belirtilmiş olan mücbir sebepler dışında herhangi bir gerekçe ile ek süre verilmeyecektir.

4.14.Demonstrasyonu boş veri tabanı üzerinden yapmak isteyen İsteklilerin demonstrasyonları geçersiz sayılacaktır.

4.15.İstekli, ihaleden önce demonstrasyon için sağlık kuruluşunda kurum işleyişini izlemek amacıyla İdarenin izniyle fizibilite çalışması yapabilir. Fizibilite esnasında mevcut program üzerinde herhangi bir görüntüye bakılmayacak olup işleyiş hakkında sadece sözel bilgi alınabilecektir.

4.16.Demonstrasyon sürecinde aşağıdaki sırayla gidilecektir. Birinci ve ikinci aşamayı tamamlayanlar üçüncü aşama için değerlendirilecektir. Birinci ve ikinci aşamayı geçemeyenler doğrudan yetersiz sayılacak üçüncü aşama uygulanmayacaktır.

4.17.Birinci Aşama-Programın Genel İşleyişi ve İhtiyacı Karşılama Yeteneği

İdareler Teknik şartnamede yazılı tüm şartları demo’ da kontrol edecektir. Buna ek olarak aşağıda bulunan maddelerin demo sürecinde asgari olarak kontrolü sağlanacaktır.

Birinci aşamaya ilişkin aşağıdaki maddelerin şartnamenin eki olan SBYS’de seçilmiş olan bilgi sistemleri için sağlanması gerekmektedir (Örneğin şartnamenin eki olarak LBYS seçilmemiş ise LBYS ile ilgili maddeler birinci aşamaya dahil edilmeyecektir.).

4.18.İkinci Aşama-Log Tutma ve Analizi

Bu kılavuzun “Loglama ve Performans” başlığı altında bulunan Loglama İşlemleri bölümünde tanımlanan tüm loğların tutulup tutulmadığı, 01.03.2018 tarihinden sonra Genel Müdürlük tarafından yayımlanan SAMİLOG dokümanı temel alınarak, kontrol edilecektir.

4.19.Üçüncü Aşama-Veri Aktarım Yeteneği

4.19.1.Genel Müdürlük tarafından verilen “Veri Modeli Oluşturma ve Veri Aktarımı Yeterlilik Belgesi” sahibi olan İstekliler ihale sürecinde veri aktarımı ve teslimiyle ilgili demonstrasyonun bu bölümünden başarıyla geçmiş sayılacak ve bu yazılımlar için kendilerinden veri aktarım demonstrasyonu istenmeyecektir.

4.19.2.Veri Modeli Oluşturma ve Veri Aktarımı Yeterlilik Belgesi olmayan İsteklilerden mevcut SBYS programının yedeklenmiş verilerinin ve sistemin başladığı anda hastane işleyişini aksatmayacak olan verilerin bir kısmını aktarması istenebilir. İsteklilere ayrıca SBYS VEM görüntüleri ve Referans Kodlar Tablosu aktarıma başlamadan önce teslim edilecektir. İdarenin VEM’de olmayan görüntülerin aktarılmasını istemesi durumunda bu görüntüler de İsteklilere teslim edilecektir. Aktarım şemasının oluşturulması ve en az 2 (iki) aylık verinin aktarılması için 10 takvim günü süre verilecektir. Aktarımın yeterliliği, VEM’de tanımlanan modellerin tamamının ve VEM kapsamı dışında tutulabilen verilerin aktarılması İdare tarafından değerlendirilecektir.

4.20.Demo süresi her bir İstekli için bildirim süreleri hariç olmak üzere en fazla 5 (beş) iş gününü aşmayacaktır. Demo planı kurum tarafından İsteklilere Demo daveti ile birlikte gönderilecektir. Demo için davetler bildirilen elektronik posta, faks veya resmi yazıyla yapılabilir.” düzenlemesi yer almaktadır.

İdari Şartname’nin 47’nci maddesinde, isteklilerin teklifleri değerlendirildikten sonra ekonomik açıdan en avantajlı geçerli tekliften başlamak üzere Teknik Şartname düzenlemeleri doğrultusunda ihale komisyonunca demonstrasyon yapılacağı ve demo esnasında belirtilen tüm hususları karşılamayan isteklinin teklifinin değerlendirme dışı bırakılacağı düzenlenmiş, Teknik Şartname’de ise demo işleminin detaylarına yer verilmiştir.

Buna göre demo işleminin üç aşamalı olarak yapılacağı, Programın Genel İşleyişi ve İhtiyacı Karşılama Yeteneğinin değerlendirildiği ilk aşamada Teknik Şartname’de yazılı tüm şartların kontrol edileceği, ikinci aşamada kılavuzda yer alan Loglama İşlemleri bölümünde tanımlanan tüm logların tutulup tutulmadığının kontrolünün yapılacağı, üçüncü aşamanın ise veri aktarımına ilişkin olduğu, bu aşamada isteklilerden mevcut SBYS programının yedeklenmiş verilerinin ve sistemin başladığı anda hastane işleyişini aksatmayacak olan verilerin bir kısmını aktarmasının istenebileceği, aktarıma başlamadan önce isteklilere ayrıca SBYS VEM görüntüleri ve Referans Kodlar Tablosunun teslim edileceği, idarenin VEM’de olmayan görüntülerin aktarılmasını istemesi durumunda bu görüntülerin de isteklilere teslim edileceği, aktarım şemasının oluşturulması ve en az 2 (iki) aylık verinin aktarılması için 10 takvim günü süre verileceği, aktarımın yeterliliği, VEM’de tanımlanan modellerin tamamının ve VEM kapsamı dışında tutulabilen verilerin aktarılmasının idare tarafından değerlendirileceği, demo süresinin her bir istekli için bildirim süreleri hariç olmak üzere en fazla 5 (beş) iş gününü aşmayacağı, demo işlemlerinin ihale komisyonu tarafından yapılıp sonuca bağlanacağı, istekli adına yetkilendirilmiş aynı anda 5 kişiyi geçmeyecek sayıda üye katılabileceği, demo sonucunda ihale komisyonu üyeleri ve firma yetkilileri tarafından imzalanmış demo raporunun tutulması ve ihale dosyasında saklanması gerektiği, firma yetkililerince herhangi bir sebepten dolayı imzadan imtina edilirse, bu durumun tutanakta açıkça belirtileceği ve firmanın demo dan çekilmiş sayılacağı, teklifi geçerli sayılan en düşük/avantajlı teklifi veren firmadan başlanacak şekilde demonun yapılacağı, demo sürecinde birinci ve ikinci aşamayı tamamlayanların üçüncü aşama için değerlendirileceği düzenlenmiştir.

Alımı yapılacak ürünlerin/yazılımların istenen teknik kriterleri sağlayıp sağlamadığına ilişkin demonstrasyon işlemlerinin usulüne uygun olarak yapılıp yapılmadığına dair yetki ve sorumluluk ihale işlemlerini yürütmekle görevli ihale komisyonuna ait olup, belgeler üzerinden yapılan itirazen şikâyet incelemesinde demonstrasyonda yapılan tespitlerin doğruluğunun denetlenmesi mümkün olamamaktadır. Bu nedenle idarece demonstrasyon ile ilgili iş ve işlemlerin usulüne uygun biçimde yerine getirilip getirilmediği değerlendirmesinde, demonstrasyon tutanağında yer verilen tespitler ve alınan ihale kararı ile demo tutanağı arasında uyumsuzluk bulunup bulunmadığı yönlerinden inceleme yapılmaktadır.

Yapılan incelemede, başvuruya konu Sağlık Bilgi Yönetim Sistemi Alımı ihalesine 3 isteklinin teklif verdiği, Akgün Bil. Program ve Hiz. San. Tic. Ltd. Şti.nin belgelerindeki eksiklikler gerekçesi ile değerlendirme dışı bırakıldığı, başvuru sahibi Sisoft Sağlık Bilgi Sistemleri A.Ş.nin teklifinin veri aktarımına ilişkin demo sonucunda yetersiz olduğu gerekçesi ile değerlendirme dışı bırakıldığı, 27.12.2019 tarihli ihale komisyonu kararı ile ihalenin Fonet Bilgi Teknolojileri A.Ş. üzerinde bırakıldığı anlaşılmıştır.

İdarece gönderilen ihale işlem dosyasının incelenmesi neticesinde,

Teklifleri geçerli kabul edilen Fonet Bilgi Teknolojileri A.Ş. ve başvuru sahibi Sisoft Sağlık Bilgi Sistemleri A.Ş.nin 08.11.2019 tarihinde Ekap üzerinden tebliğ edilen yazılar ile demonun ilk aşamasına davet edildikleri,

Demonun ilk aşamasında Teknik Şartname, Ek-2’de yer alan Bilgi Yönetim Sistemine ait modüller ve Ek-3’deki Yönetici Takip Ekranlarının uygunluğu yönünden inceleme yapıldığı, 22.11.2019 tarihli demo tutanağı ile başvuru sahibinin, 28.11.2019 tarihli demo tutanağı ile Fonet Bilgi Teknolojileri A.Ş.nin Teknik Şartname’ye uygun olduğu tespitinin yapıldığı, tutanağın ihale komisyon üyelerinin tamamı tarafından imzalandığı,

Teknik Şartname’nin 4.19’uncu maddesi “Veri Aktarım Yeteneği” hükümleri gereğince başvuru sahibinin 06.12.2019 tarihinde Data Teslimi yapılması 16.12.2019 tarihinde Data Aktarım Demosu için; Fonet Bilgi Teknolojileri A.Ş.nin ise 09.12.2019 tarihinde Data Teslimi yapılması 19.12.2019 tarihinde Data Aktarım Demosu için davet edildikleri,

06.12.2019 tarihli tutanakta başvuru sahibinin 06.12.2019 tarihinde ilgili dataları teslim almak üzere idareye başvurduğu, idarece 22.925.942 KB büyüklüğündeki 2 aylık datanın firma yetkilisi Ratıp Enes Ertanır’a teslim edildiği,

09.12.2019 tarihli tutanakta Fonet Bilgi Teknolojileri A.Ş.nin ilgili dataları teslim almak üzere 09.12.2019 tarihinde idareye başvurduğu, idarece 22.925.942 KB büyüklüğündeki 2 aylık datanın firma yetkilisi Muhammed Mehti Güler’e teslim edildiği,

Başvuru sahibine ait demo tutanağında 56 soru sorulduğu, “Evet/Hayır/Kısmen” değerlendirmelerinin yer aldığı, tutanağın ihale komisyonu üyelerinin tamamı tarafından imzalandığı, başvuru sahibi tarafından “Şerhimiz ekte bulunan evraktadır. Toplam 6 sayfa. Belirtilen eksiklikleri kabul etmiyoruz. Tüm yasal haklarımız tarafımızdan aranacaktır.” şerhiyle 17.12.2019 tarihinde imzalandığı, ekinde tutanağa ait madde şerhlerinin ve 10 maddelik itirazın yer aldığı,

Fonet Bilgi Teknolojileri A.Ş.ne ait demo tutanağında ise 34 soru görüldüğü ve “Evet” değerlendirmelerinin yer aldığı, tutanağın ihale komisyonu üyelerinin tamamı ve başvuru sahibi tarafından imzalandığı görülmüştür.

Yapılan inceleme neticesinde, ihale komisyonu tarafından 22.11.2019 tarihinde başvuru sahibinin, 28.11.2019 tarihinde Fonet Bilgi Teknolojileri A.Ş.nin Teknik Şartname’ye uygunluğuna yönelik demonun yapıldığı ve iki isteklinin de Teknik Şartname’ye uygun olduğu tespitinin yapıldığı, daha sonra veri aktarım yeteneğinin ölçülmesi için 2 aylık dataların isteklilere teslim edildiği ve 16.12.2019 tarihinde başvuru sahibi ile, 19.12.2019 tarihinde Fonet Bilgi Teknolojileri A.Ş. ile veri aktarım demosunun yapıldığı, Teknik Şartname’nin 4.5’inci maddesinde demo sonucunda hazırlanacak raporun, ihale komisyon üyelerinin yanı sıra ilgili istekli tarafından da imzalanacağı, isteklilerin söz konusu raporu imzalamaktan imtina etmesi durumunda bu hususun demo raporunda belirtileceği ve isteklinin demo dan çekilmiş sayılacağının düzenlendiği, nitekim Teknik Şartnameye uygunluk aşamasını geçen isteklilere yapılan veri aktarımı yeteneğinin ölçülmesine ilişkin hazırlanan demo tutanakları incelendiğinde, söz konusu tutanakların ihale komisyonu üyelerinin yanı sıra istekliler tarafından da imzalandığı, ancak başvuru sahibinin şerh koyarak tutanağı imzaladığı ve itirazlarını ve madde şerhlerini içeren yazının idareye sunulduğu, ayrıca demo tutanaklarından isteklilere sorulan soru sayısının da farklı olduğu görülmüştür.

İhale komisyonu tarafından tekliflerin değerlendirilmesi işlemlerinin, 4734 sayılı Kanun ve ikincil mevzuatta yer alan kurallar ile ihale dokümanında yer alan düzenlemelere göre yapılması gerekmektedir. Başvuru sahibi tarafından demo tutanağının şerh konularak imzalandığı ve madde bazında itirazlarına yer verildiği, idarece buna ilişkin herhangi bir açıklama yapılmadığı, demo tutanağından da anlaşıldığı üzere her bir istekliye farklı sayıda soru sorulduğu ve başvuru sahibi tarafından öne sürülen, soruların taraflarına verilen data (VEM) ile sınırlı ve uyumlu olmadığına yönelik iddiaya ilişkin olarak idare tarafından herhangi bir gerekçe veya açıklama yapılmadığı, idareye yapılan şikayet başvurusuna herhangi bir cevap verilmediği hususları da dikkate alındığında, mevcut durumun Kamu İhale Kanunu’nun 5’inci maddesinde yer alan temel ilkelerden eşit muamele ilkesine aykırılık teşkil ettiği, isteklilerin eşit şartlarda değerlendirilmediği anlaşıldığından, bu haliyle yapılan demo işlemine dayalı olarak ihalenin sonuçlandırılmasının mevzuata aykırı olduğu, ihalenin veri aktarımı yeteneğinin ölçülmesine ilişkin demonstrasyon işleminin Teknik Şartname’ye uygun olarak yeniden yapılması gerektiği sonucuna varılmıştır.

Diğer taraftan başvuru sahibinin 16.12.2019 tarihinde yapılan demoya ihale komisyonunun iştirak etmediği ve komisyonda olmayan kişinin imzasının bulunduğuna yönelik iddiasının incelenmesi neticesinde,

İhale komisyonu üyelerinin teşkiline ilişkin 26.09.2019 tarihli Olur’da asil üyelerin ve yedek üyelerin belirlendiği, 16.12.2019 tarihli demo tutanağının 2 asil üye 3 yedek üye tarafından imzalandığı görülmüştür. İzinli, görevli komisyon üyelerinin yerine yedek komisyon üyelerinin devam etmesi için alınan Olur yazılarının incelenmesi neticesinde, demo tutanağının yedek üyeler tarafından imzalanmasında bir aykırılık bulunmadığı anlaşılmış olup, başvuru sahibinin söz konusu iddiasının yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz