Teknik Şartname’nin “Kiralanacak binek, hafif ticari, binek 4×2 (suv), pick-up 4×2 ve çift kabin kasalı kamyonet araçlara ait hususlar” başlıklı 6’ncı maddesinde “… 6.13. Kiralanan hizmet araçlarının akaryakıt hariç tüm bakım, onarım, tamirat, vergi, sigorta, kasko giderleri Yükleniciye aittir.

6.15. Fiyat teklifi; Yakıt ve Ad-Blue giderleri idareye diğer tüm giderler ve maliyetin tümü yükleniciye aittir.

6.28. Kiralama süresi boyunca akaryakıt temini İdare tarafından karşılanacaktır. Akaryakıt taşıt tanıma sisteminin montajına ihtiyaç duyulması halinde, araç üzerine yapılacak söz konusu sistem montajına firma engel olmayacaktır. Sözleşme süresi sonunda bu sistemler araç üzerinden sökülecektir.

6.30. Araçların akaryakıt giderleri hariç her türlü bakım-onarım, lastik, yedek parça, yağlama vb. gibi giderler yükleniciye ait olacaktır. Araçların arızalanması halinde, en yakın servise, yükleniciye bilgi vermek kaydıyla, götürülmesi veya servis çağrılması aracın sürücüsü tarafından yaptırılacak, çekici dâhil tüm masraflar yüklenici tarafından karşılanacaktır. …” düzenlemesi bulunmaktadır.  

 

Yapılan incelemede; bahse konu ihalenin 18 ay süreyle taşıt kiralanması işi olduğu, ihale dokümanı düzenlemeleri çerçevesinde ihale kapsamında sürücü/personel çalıştırılmayacağı, akaryakıt ve ad-blue giderlerinin idare tarafından karşılanacağı, araçlarının tüm bakım, onarım, tamirat, vergi, sigorta, kasko, lastik, yedek parça ve yağlama vb. giderlerinin yükleniciye ait olduğu,

İhaleye ait İdari Şartname’nin 46’ncı maddesinde ise fiyat farkı hesaplanacağına ilişkin düzenlemeye yer verildiği ve c (Makine ve ekipmanın amortismanına ilişkin ağırlık oranı) katsayısının 1 olarak belirlendiği anlaşılmıştır.

4734 Sayılı Kamu İhale Kanununa Göre İhale Edilen Hizmet Alımlarında Uygulanacak Fiyat Farkına İlişkin Esaslar’ın “Uygulama esasları” başlıklı 7’nci maddesinin birinci fıkrasında, bu Esaslara tabi hizmet alımı ihalelerinde fiyat farkı uygulanabilmesi için, söz konusu işlerin ihalelerine ilişkin idari şartname ve sözleşmelerde, bu Esaslara göre fiyat farkı hesaplanacağının belirtilmiş olması gerektiği, sözleşme süresi 365 takvim gününü aşan bu hizmet alımı ihalelerinde fiyat farkı hesaplanacağına ilişkin düzenlemeye yer verilmesinin ve fiyat farkı hesabında anılan Esaslar’da belirtilen formülün kullanılmasının zorunlu olduğu, İdari Şartname’nin “Fiyat farkı” başlıklı 46’ncı maddesinde, fiyat farkı kapsamında yapılan düzenlemelerde c (Makine ve ekipmanın amortismanına ilişkin ağırlık oranı) katsayısının 1 olarak belirlendiği,

Ayrıca fiyat farkı verilmesinin zorunlu olduğu ve fiyat farkı verilemeyeceğinin belirtildiği durumlar dışında fiyat farkı verilip verilmeyeceği hususu idarenin takdirinde olduğu, fiyat farkı verilmesine ilişkin idarenin sahip olduğu takdir yetkisinin, fiyat farkı formülünde yer alan her bir bileşene yönelik fiyat farkı öngörülmesini zorunlu tutmadığı, ihale konusu işin kapsam ve niteliği dikkate alınarak bu formülde kullanılacak bileşenlerden hangilerine fiyat farkı verileceğini de kapsadığı, bu bağlamda, birim fiyat teklif cetvelinin yalnızca kiralamaya konu araçlardan oluştuğu, herhangi bir personel giderini içermediği ve ihale konusu iş kapsamında kullanılacak olan akaryakıt giderinin de idare tarafından karşılanacağı tespit edildiğinden, idare tarafından fiyat farkına ilişkin düzenlemeler kapsamında makine ve ekipmanın amortismanına ilişkin ağırlık oranını temsil eden “c” katsayısı belirlenerek düzenleme yapılmasında mevzuata herhangi bir aykırılık bulunmadığı, idarece katsayı belirlemesinin işin niteliğine ve işte kullanılan girdilere uygun biçimde yapıldığı, hizmet alımının asli bir unsuru olmayan yardımcı girdi mahiyetindeki giderler için katsayı belirlenmemesinin mevzuata aykırılık oluşturmadığı anlaşıldığından, iddianın yerinde olmadığı sonucuna varılmıştır.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz